recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-4310 + B&W ASW-610XP - ingen lyd fra sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-4310 + B&W ASW-610XP - ingen lyd fra sub

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DaWOLF79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaWOLF79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-4310 + B&W ASW-610XP - ingen lyd fra sub
    Sendt: 19-December-2013 kl. 08:22
Folkens,

Jeg har købt en Denon AVR-4310 + en B&W ASW-610XP subwoofer (plus 2xTannoy Eyris D3 gulvhøjtalere) - og jeg kan ikke få noget lyd fra min sub undtagen i følgende test cases:

- Når jeg tester mine højtalere -> sub'en giver fin lyd
- Når jeg laver en Audyssey test -> sub'en giver fin lyd

Når Audyssey er færdig med at køre sin test igennem, skriver den at mine højtalere er 'Large' (og dermed har jeg læst mig til, at der ikke kommer noget lyd fra sub'en).

Jeg har gjort følgende:

- Jeg har sat mine højtalere til 'small' under de manuelle settings efter jeg har kørt Audyssey.

- Jeg har sat crossover freq til 80 MHz - som alle skriver, man skal.

- Subwooferens 'low pass filter' = out

- Subwooferens 'low pass freq' er sat til max

Men når jeg spiller film eller dolby surround test-filer, får jeg ingen lyd fra subwooferen!

Håber nogen kan hjælpe, jeg er ved at gå op i limningen...
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 08:55
Bare for at udelukke ting. Hvilken indgang på receiveren et den sat i?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 09:03
Reset, autokalibrer, hvad ender niveau for sub på (i dB)?

Test med en film, hvor du er sikker på at subsporet (.1) bruges.

Før øvrigt 80 MHz er næppe delefrekvensen :-)

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DaWOLF79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2013
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaWOLF79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 09:06
Den er sat i SW på Pre out sektionen. Hvis den var sat i den forkerte port kunne den vel slet ikke lave lyd i de forskellige tests og Audyssey setup eller hvordan?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 09:29
Dine fronter skal stå på large.

Subwoofer skal stilles på LFE+MAIN på forstærkeren.

Ved godt at mange råder til at stille forstærkerens crossover til 80hz. men jeg vil prøve omkring 100hz.

Husk at subwooferens crossover skal stilles til det højst mulige.SmileSmileSmile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 09:53
Sub spiller ikke altid med ved et stereo signal. Sørg for at sætte en film på med 5.1 lyd.

Og sæt fronter til small, så kører det!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 10:41
Subben spiller med i stereo, når den står på LFE+MAIN.

Fronterne er gulvhøjtalere. Derfor vil jeg sætte dem til large.Smile
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 11:01
Det ved jeg godt, men på mit system blir bassen mudret og udetaljeret hvis både sub og fronter skal gengive det samme basspektrum.

Bruger mine gulvhøjttalere uden sub til stereo musik. Men til film sættes gulvhøjttalerne til small og sub klarer dybbassen. Det gir en mere klar og dynamisk gengivelse når revieveren ikke skal trække dybbassen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 13:45

Det har du ret i.

Hvis systemet er justeret rigtigt og subben er god giver det en strammere bas.

Har bare oplevet at hos mange mangler der noget i overgangen fra front til SUB.

Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 14:04
Er enig med kampus. For nemhedens skyld, så altid fronter på small. Selv min CM8'er er små :D 
Ved ikke om denon har samme funktion som Pioneer, men på min receiver kan man sætte subwoofer på PLUS, og så spiller den altid med. Ligemeget hvad du gør (pånær slukker den).
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det har du ret i.

Hvis systemet er justeret rigtigt og subben er god giver det en strammere bas.

Har bare oplevet at hos mange mangler der noget i overgangen fra front til SUB.

Jeg kan pga de store fronter med 2x2 8 tommer basser, sætte delefrekvensen nede på 80 Hz, så fronterne får skam lov at spille bas. Men min 12 tommer sub gør det altså bedre fra 80 Hz og ned.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Er enig med kampus. For nemhedens skyld, så altid fronter på small. Selv min CM8'er er små :D 
Ved ikke om denon har samme funktion som Pioneer, men på min receiver kan man sætte subwoofer på PLUS, og så spiller den altid med. Ligemeget hvad du gør (pånær slukker den).

Den hedder LFE+MAIN hos DENON
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu