recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-X1600H - erfaringer? atmos upgrade råd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-X1600H - erfaringer? atmos upgrade råd?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-X1600H - erfaringer? atmos upgrade råd?
    Sendt: 07-December-2020 kl. 02:21
(Opslag redigeret)

Hey audio nerds :)

Jeg har længe gået og overvejet at opgradere min lyd i stuen til noget mere moderne med atmos muligheder.

Jeg har kigget på et hav af forskellige soundbar reviews osv osv, meeen tænker at jeg få bedre lyd med et "rigtig" setup.

Jeg har et efterhånden 10 gammelt samsung 5.1 bluray hjemme bio combo ting.

Så jeg tænkte hvis jeg nu købte den sony istedet for som det første, så kan jeg tilslutte mine nuværende til den reciever og senere tilføje dicideret atmos højtalere, og med tiden kan jeg opgradere til nogen bedre speakers til selve 5.1 setup, da de nuværende ikke er de største modeller, men der er jeg også i tvivl om hvad jeg skal kigge efter, jeg er ikke audiophil nerd så det skal ikke være top moderne, jeg er en average joe på det område :)

Men jeg er sgu stadig i tvivl om hvad jeg skal gå efter.


Er der nogen af jer som kender den sony eller kan anbefale en anden model i den pris klasse? den står pt til omkring de 3k i pris div steder

Eller har i andre forslag?


Redigeret af Michael_B - 27-December-2020 kl. 15:10
Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 20:22
kom med jeres input/erfaringer ;)
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 08:03
Hej

Vil du gerne have Sony, bør du i stedet kigge på Sony STR-DN1080. Den har relativt ofte været nede på 3.000 kr. eller lavere, sidst til Black Friday, så det kan du lige så godt benytte dig af. Den har vejledende priser mellem 4.000 og 5.600 kr. lige nu.

Til de omkring 3.000 kr. får man angiveligt en udmærket surroundreceiver i 1080'eren, hvis man søger herinde på recordere.dk.

Mvh. Jørgensen
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 13:34
Hej Michael
Selvom det lyder som en lidt selvfed reklame for mit eget salg, så synes jeg virkelig at du skulle se efter noget brugt.

I en receiver som jeg lige har sat til salg (Marantz SR6009)
Får du bare langt mere end du gør i en receiver til 3000,-

Men går du efter nyt så, som Jørgensen skriver, så skulle Sony DN 1080 få stor ros.

Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 16:37
Jeg har absolut ingen preferencer ang hvilket mærke det skal være, spørger om den sony fordi det var lige den billigste jeg kunne finde som har atmos muligheder...

Jeg er ret grøn inden for custom hjemmebio, har somskrevet kun haft min aldrende bluray kombo hjemmebio ting og så hvad jeg ellers kan finde på nettet om for/imod soundbar vs "rigtig" setup, pris osv...
Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Michael
Selvom det lyder som en lidt selvfed reklame for mit eget salg, så synes jeg virkelig at du skulle se efter noget brugt.

I en receiver som jeg lige har sat til salg (Marantz SR6009)
Får du bare langt mere end du gør i en receiver til 3000,-

Men går du efter nyt så, som Jørgensen skriver, så skulle Sony DN 1080 få stor ros.



Kan den bruges til fremtidig atmos setup? jeg vil jo gerne sikre min nye setup så det kan holde de næste 5-10 år haha LOL
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Michael_B Michael_B skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Michael
Selvom det lyder som en lidt selvfed reklame for mit eget salg, så synes jeg virkelig at du skulle se efter noget brugt.

I en receiver som jeg lige har sat til salg (Marantz SR6009)
Får du bare langt mere end du gør i en receiver til 3000,-

Men går du efter nyt så, som Jørgensen skriver, så skulle Sony DN 1080 få stor ros.



Kan den bruges til fremtidig atmos setup? jeg vil jo gerne sikre min nye setup så det kan holde de næste 5-10 år haha LOL

Nej Atmos kan den ikke, og hvis det er det du søger og vi snakker 5.1.2 så vil jeg da helt klart kigge på Sony DN 1080 eller den nye Yamaha RX-4A
Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Oprindeligt skrevet af Michael_B Michael_B skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Michael
Selvom det lyder som en lidt selvfed reklame for mit eget salg, så synes jeg virkelig at du skulle se efter noget brugt.

I en receiver som jeg lige har sat til salg (Marantz SR6009)
Får du bare langt mere end du gør i en receiver til 3000,-

Men går du efter nyt så, som Jørgensen skriver, så skulle Sony DN 1080 få stor ros.



Kan den bruges til fremtidig atmos setup? jeg vil jo gerne sikre min nye setup så det kan holde de næste 5-10 år haha LOL

Nej Atmos kan den ikke, og hvis det er det du søger og vi snakker 5.1.2 så vil jeg da helt klart kigge på Sony DN 1080 eller den nye Yamaha RX-4A


Ok..lad os lege at jeg har købt enten 790 eller 1080...
så er næste skridt, hvilken speakers skal man gå efter?

Jeg er ikke audio nerd meaning at lyden skal være perfekt osv osv....husk på at nuværende lyd kommer igennem de små hjemmebio samsung speakers som følger med, så der skal ikke meget til at lyden bliver bedre :)
Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 15:07
Jeg overvejer kraftigt at bestille dette setup :

Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 15:08
mit nuværende efterhånden RET aldrende setup er dette :

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 15:29
Okay. Troede lige jeg havde set det værste lydsystem indtil du viste os dit Samsung.
Til top
Michael_B Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael_B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Okay. Troede lige jeg havde set det værste lydsystem indtil du viste os dit Samsung.


haha LOLLOL såååå...der skal ik så møj til at gøre det bedre når jeg er vant til det de sidste 10+ år ClapLOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu