Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:03 |
Hvis man skal sammenligne den med en OPPO så kan det da godt være at den har samme (eller næsten) kvaliteter på DVD og BD siden.
Men desværre kan jeg ikke læse noget om, om den kan SACD eller DVD audio. Jeg ville også gerne vide lidt om loadtider på den inden et evt køb. OPPOen er jo ret hurtig til at starte, hvor Denons afspillere i dag ikke ligefrem sætter fartrekorder.
Desuden skal den også have gode lydkvaliteter da den næste afspiller jeg skal have skal være hurtig have god billede og lydkvaliteter og desværre helst være en Denon 
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
THMhome
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:13 |
Rettelse 
På Hifiklubbens hjemmeside står der at den skulle have ganske gode lydkvaliteter. Pga. dens opbygning skulle den være bedre sikret mod støj.
Så OK, lyden er nok OK. Men det kunne være sjovt at se en test.
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Mills
Bruger
Oprettet: 04-September-2007
Point: 73
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:42 |
Interessant at se en "billig" BD fra Denon. Mon den kan gøres kodefri? Mon det er noget HFK vil tilbyde? Denne kunne være spændende at se en test af denne.
|
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:44 |
THMhome skrev:
Rettelse 
På Hifiklubbens hjemmeside står der at den skulle have ganske gode lydkvaliteter. Pga. dens opbygning skulle den være bedre sikret mod støj.
Så OK, lyden er nok OK. Men det kunne være sjovt at se en test. |
Jeg siger ikke at de lyver hos hifiklubben, men de har nu altid været meget konstruktive og fantasifulde i deres produktbeskrivelser, så dem skal du ikke tillægge for megen vægt... Vent på nogle anmeldelser, og tag selv ind i en af butikkerne og leg med afspilleren inden du bestemmer dig... Det skal siges at jeg intet har imod hifiklubben, så de første par linier skal ikke opfattes forkert... Jeg har selv handlet en del derinde, og min nuværende receiver og mine højttalere er derinde fra...
|
 |
THMhome
Guld medlem
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 10:51 |
Exxtreme skrev:
THMhome skrev:
Rettelse 
Så OK, lyden er nok OK. Men det kunne være sjovt at se en test.
| Jeg siger ikke at de lyver hos hifiklubben, men de har nu altid været meget konstruktive og fantasifulde i deres produktbeskrivelser, så dem skal du ikke tillægge for megen vægt... Vent på nogle anmeldelser, og tag selv ind i en af butikkerne og leg med afspilleren inden du bestemmer dig...
Det skal siges at jeg intet har imod hifiklubben, så de første par linier skal ikke opfattes forkert... Jeg har selv handlet en del derinde, og min nuværende receiver og mine højttalere er derinde fra...
|
Jeg har nu også kigget en del på deres hjemmeside og handlet der nogle gange. Jeg syntes at hvis der er noget et produkt ikke er god til så plejer de bare ikke at nævne det. Ellers bliver deres produkter altid rost til over skyerne så jo, deres beskrivelser SKAL tages med et gran salt 
|
M.V.H.
THMhome
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:11 |
Mills skrev:
Interessant at se en "billig" BD fra Denon. Mon den kan gøres kodefri? Mon det er noget HFK vil tilbyde? Denne kunne være spændende at se en test af denne.
|
Hvad mener du med: "interessant at se en billig Denon" ?
Pt. har DVD1800BD stået til 4 kilo i lang tid og er nu sat ned i 3 kilo !
Lidt senere kommer BDP1610 som kommer til at stå 3999,-
Alle Denon's maskiner kan leveres kodefri på DVD delen. Den bliver næppe reg.fri på BD delen. Det er uinteressant for de fleste.
|
 |
Mills
Bruger
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:15 |
Rysz skrev:
Mills skrev:
|
Hvad mener du med: "interessant at se en billig Denon" ?
Pt. har DVD1800BD stået til 4 kilo i lang tid og er nu sat ned i 3 kilo !
Lidt senere kommer BDP1610 som kommer til at stå 3999,-
Alle Denon's maskiner kan leveres kodefri på DVD delen. Den bliver næppe reg.fri på BD delen. Det er uinteressant for de fleste. |
Jeg mente interessant at se en billig BD fra Denon der kan konkurerer med Oppo.  Ang. kodefrihed mener jeg at det er interssant. F.eks. er alle Criterions BDs Reg A.  Jeg har skrevet en mail til HFK for at høre ang. kodefrihed, men det lyder som om du allerede har givet svaret....
|
|
 |
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:15 |
Exxtreme skrev:
Jeg siger ikke at de lyver hos hifiklubben, men de har nu altid været meget konstruktive og fantasifulde i deres produktbeskrivelser, så dem skal du ikke tillægge for megen vægt... Vent på nogle anmeldelser, og tag selv ind i en af butikkerne og leg med afspilleren inden du bestemmer dig...
|
Mon ikke vi endnu har tilgode, at se et firma der ikke smøre lidt på marketingssiden 
Lyden i afspilleren kan være rigtig god for prisklassen. De fleste glemmer, at man ikke skal sammenligne æbler og pærer.
Og for endnu engang, at give mit besyv med, så drop alt det med de test der. De viser sjældent det rigtige resultat når det kommer til billeddelen og lyd kan man slet ikke bruge dem til. Lyd er som bekendt subjektivt.
Det er ikke for at forherlige afspilleren jeg skriver dette, men man bør basere sit valg på kompentent rådgivning og sin egen mavefornemmelse.
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:23 |
Tanaburs skrev:
Det vil sige at jeg kan eks. købe en ps3 slim og spille dvd på den og så kan en Denon avr1910 behandle signalet som en oppo ville og jeg burde kunne opnå samme billedkvalitet ? |
Det forudsætter, at PS3 kan sende 576i ud via HDMI. Jeg ved ikke om det er tilfældet.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:45 |
Rysz skrev:
Exxtreme skrev:
Jeg siger ikke at de lyver hos hifiklubben, men de har nu altid været meget konstruktive og fantasifulde i deres produktbeskrivelser, så dem skal du ikke tillægge for megen vægt... Vent på nogle anmeldelser, og tag selv ind i en af butikkerne og leg med afspilleren inden du bestemmer dig...
|
Mon ikke vi endnu har tilgode, at se et firma der ikke smøre lidt på marketingssiden 
Lyden i afspilleren kan være rigtig god for prisklassen. De fleste glemmer, at man ikke skal sammenligne æbler og pærer.
Og for endnu engang, at give mit besyv med, så drop alt det med de test der. De viser sjældent det rigtige resultat når det kommer til billeddelen og lyd kan man slet ikke bruge dem til. Lyd er som bekendt subjektivt.
Det er ikke for at forherlige afspilleren jeg skriver dette, men man bør basere sit valg på kompentent rådgivning og sin egen mavefornemmelse. |
Man skal selvfølgelig ikke vælge UDELUKKENDE ud fra en anmeldelse, men når en kompetent og seriøs anmelder/tester med professionelt udstyr har testet en afspiller (eller et andet produkt) med positive anbefalinger, og produktet på papiret og prismæssigt ligger indenfor hvad jeg synes er rimeligt, ja så er det et produkt jeg vil tage med i mine overvejelser, og dermed vil tage ud og kigge på... Og nu vi snakker kompetent rådgivning, så mener jeg bestemt at de steder jeg læser tests/anmeldelser er i stand til at give mere kompetent rådgivning end den gængse medarbejder i hifi klubben (Aalborg). Igen, ikke for at træde på hifi klubben, men erfaringen/kompetencen hos den gængse medarbejder er altså ikke særlig høj... Her taler jeg primært om Aalborg butikken, for det er den jeg har handlet mest i... Men her har jeg fået decideret forkert rådgivning, uden at ville gå i detaljer her. Men det kunne lige så godt have været i Expert, Fona eller Elgiganten...
Redigeret af Exxtreme - 23-August-2009 kl. 11:46
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 11:57 |
detoch skrev:
Har set at der er
Anchor Bay Technologies VRS processing i den!
Er det ikk det samme som den i Oppo 83?. så må den vil også kunne lave et godt billede på dvd-siden? |
Det er ikke samme chip(s) i Denon BDP-2010 som i Oppo BDP-83. BDP-2010 anvender ABT 1030 chip fra Anchor Bay til både skalering og de-interlacing, mens Oppo BDP-83 anvender ABT 1018 til skalering og ABT 102 til de-interlacing. Oppos billedebehandlingschips er identisk med Oppo DV983H DVD-afspiller.
Anchor Bay laver ikke dårlige billedechips, så Denon BDP-2010 må forventes at være bedre til DVD-afspilning end blandt andet Panasonics og Samsungs BD-afspillere.
|
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
|
 |
Mills
Bruger
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 12:13 |
Og hvad er forskellen på de chips? Er 1030 nyere?
|
|
 |