recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon DBP 2010 Bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon DBP 2010 Bluray

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af Mills Mills skrev:

Og hvad er forskellen på de chips? Er 1030 nyere? 

1030 er nyere, og indeholder både skalering og de-interlacing, mens den anden løsning indeholder 2 chips til håndtering af skalering og de-interlacing. Hvordan 1030 performer er jeg spændt på at høre.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Man skal selvfølgelig ikke vælge UDELUKKENDE ud fra en anmeldelse, men når en kompetent og seriøs anmelder/tester med professionelt udstyr har testet en afspiller (eller et andet produkt) med positive anbefalinger, og produktet på papiret og prismæssigt ligger indenfor hvad jeg synes er rimeligt, ja så er det et produkt jeg vil tage med i mine overvejelser, og dermed vil tage ud og kigge på...

Og nu vi snakker kompetent rådgivning, så mener jeg bestemt at de steder jeg læser tests/anmeldelser er i stand til at give mere kompetent rådgivning end den gængse medarbejder i hifi klubben (Aalborg).

Igen, ikke for at træde på hifi klubben, men erfaringen/kompetencen hos den gængse medarbejder er altså ikke særlig høj... Her taler jeg primært om Aalborg butikken, for det er den jeg har handlet mest i... Men her har jeg fået decideret forkert rådgivning, uden at ville gå i detaljer her.
Men det kunne lige så godt have været i Expert, Fona eller Elgiganten...

Ja der kan selvfølgelig være forskel på medarbejder og butikkerne. Det kan jeg desværre ikke holde for. Jeg tosser rundt i Randers.

Håber da, at du gjorde dem opmærksom på det, så de kunne gøre noget ved sagen ?

Men ja...afspilleren bliver interessant at lege med. Venter selv på en afløser til min Samsung 2500 og dette kunne måske være

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

1030 er nyere, og indeholder både skalering og de-interlacing, mens den anden løsning indeholder 2 chips til håndtering af skalering og de-interlacing. Hvordan 1030 performer er jeg spændt på at høre.

OK. Nice melding. Det var jeg så ikke klar over. Det er jeg nu

Jeg har næsten opgivet at grave info frem på ABT's hjemmeside. Det virker som om webmasteren har været stænkestiv, da han trykkede på upload knappen. Eller er jeg den enste der får al teksten i menuen gnidret sammen i en pærevælling ?

http://www.anchorbaytech.com/products/semiconductors/abt1030 .php

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Jeg har næsten opgivet at grave info frem på ABT's hjemmeside. Det virker som om webmasteren har været stænkestiv, da han trykkede på upload knappen. Eller er jeg den enste der får al teksten i menuen gnidret sammen i en pærevælling ?

Den side er på ingen måder læsevenlig. Jeg er heller ikke klar over den praktiske forskel, hvis nogen, i permance mellem 1030 vs. 1018 og 102.

Hvis AVR1910 indeholder ABT's  Progressive Re-Processing (PReP) i sin 1030 er der jo næsten tale om en revolution for billedebehandlig i surroundreceivere. I så fald kan alle dårligt de-interlaced materiale blive bedre.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:19

OK. Nice melding. Det var jeg så ikke klar over. Det er jeg nu

http://www.anchorbaytech.com/products/semiconductors/abt1030 .php

Jeg kan sagtens læse det her i FF 3.5.1 på mac.
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:20

Den side er på ingen måder læsevenlig. Jeg er heller ikke klar over den praktiske forskel, hvis nogen, i permance mellem 1030 vs. 1018 og 102.

Hvis AVR1910 indeholder ABT's  Progressive Re-Processing (PReP) i sin 1030 er der jo næsten tale om en revolution for billedebehandlig i surroundreceivere. I så fald kan alle dårligt de-interlaced materiale blive bedre.

Nu vi taler om chips er HQV som de store Denon maskiner bruger ikke det ypperste?
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:38

Nu vi taler om chips er HQV som de store Denon maskiner bruger ikke det ypperste?

Jeg tvivler på, at ret mange kan se forskel på HQV Realta og ABT  1018/102. Men mit gæt er, at ABT vinder med et mulehår, når vi alene taler om skalering og de-interlacing. ABT chippene tilbyder andre features end HQV, blandt andet den før omtalte Progressive Re-Processing (PReP), som muliggør at et dårligt de-interlaced signal gøres interlaced igen og de-interlaces med ABT's chip.

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:08

Den ser okay ud i compatibility view i IE8...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Palmolive Palmolive skrev:

Den ser okay ud i compatibility view i IE8...

Ja, det hjalp da godt nok på det .

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Har set at der er
  • Anchor Bay Technologies VRS processing i den!

Er det ikk det samme som den i Oppo 83?. så må den vil også kunne lave et godt billede på dvd-siden?

• Det er ikke samme chip(s) i Denon BDP-2010 som i Oppo BDP-83. BDP-2010 anvender ABT 1030 chip fra Anchor Bay til både skalering og de-interlacing, mens Oppo BDP-83 anvender ABT 1018 til skalering og ABT 102 til de-interlacing. Oppos billedebehandlingschips er identisk med Oppo DV983H DVD-afspiller.

Anchor Bay laver ikke dårlige billedechips, så Denon BDP-2010 må forventes at være bedre til DVD-afspilning end blandt andet Panasonics og Samsungs BD-afspillere.

Oppo BDP-83 anvender da den nyeste ABT2010 chip! Læs fx her. Det er den samme video processor der bruges i bl.a. DVDO Edge og Denons nye AVR4310 A/V receiver.

Til top
    Gerdes Se dropdown menu
    Redaktionen
    Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oppo BDP-83 anvender da den nyeste ABT2010 chip! Læs fx her. Det er den samme video processor der bruges i bl.a. DVDO Edge og Denons nye AVR4310 A/V receiver.

Nu bliver det da interessant.

Oppo skriver selv om BDP-83 "DVD Up-Conversion - The BDP-83 uses the same VRS™ by Anchor Bay (DVDO) de-interlacing and scaling technology as in our award-winning DV-983H DVD player. The up-converted picture quality bridges the visual gap from your current DVD library to Blu-ray discs". Dette har jeg læst som "samme chipset" som i DV-983H.

Anchor Bay skriver her, at "Anchor Bay is honored to have OPPO choose our ABT1018 and ABT102 chips for its flagship DV-983H DVD player". Deraf min antagelse om identisk behandling af 576i i DV-983H og BDP83.

Til top
    Startrek Se dropdown menu
    --
    --

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
    Point: 5740
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Nu bliver det da interessant.

Oppo skriver selv om BDP-83 "DVD Up-Conversion - The BDP-83 uses the same VRS™ by Anchor Bay (DVDO) de-interlacing and scaling technology as in our award-winning DV-983H DVD player. The up-converted picture quality bridges the visual gap from your current DVD library to Blu-ray discs". Dette har jeg læst som "samme chipset" som i DV-983H.

Anchor Bay skriver her, at "Anchor Bay is honored to have OPPO choose our ABT1018 and ABT102 chips for its flagship DV-983H DVD player". Deraf min antagelse om identisk behandling af 576i i DV-983H og BDP83.

Ja det er da ikke til at finde ud af, bruger Oppo ABT2010 chip (som sidde i DVDO Edge) eller ABT1018 and ABT102 chips (som sidde i DV-983H) i Oppo BDP-83/831, hvad skal man tro

Redigeret af Startrek - 23-August-2009 kl. 19:16
    Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu