|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Ja, det burde jo være dvd-siden man snakker om...! Man er vel snart nået til enighed om at der ikke er den store forskel på billedesiden af bluray..! Må ned og kigge på den denon..! |
|
|
|
![]() |
|
GC08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
[
Ja, et eller andet sted er det sgu enormt morsomt, at det væsentligste kriterium for at vælge en Blu-ray afspiller er blevet til, hvor godt den afspiller DVD. |
|
![]() |
|
detoch ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 331 |
![]() |
Ja, nu har dvd jo været på markedet en del år og folk har jo mange dvd'er, så det er vel væsentligt om den også kan afspille dvd i en kvalitet, ¨så man kan se dem også...! ville være ærgelig hvis jeg skulle ud og købe alle de film jeg har på dvd og så skulle have dem, på bluray også..! Så skulle jeg vist have en god aftale med min bankrådgiver..! |
|
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Det kan der værre noget om, men der er to grunde til det, et at der er mange der har er stor samling af DVD film, og to at der er en del Blu-ray film i 1080i/50 og derfor er det vigtig at BD afspiller er rigtig god til de- interlace. Så hvis man teste kun med 1080/24p material og HD-bitstream, så er der sikke ikke den stor forskel mellem BD afspiller, men når det komme til PCM, 1080i/50, DVD og de analog lyd kvalitet, ja så er der sikke stor forskel. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Nej (jeg mener iøvrigt at have set betegnelsen VC-2 et sted, men jeg er ikke sikker). Det vil være galskab at indføre et nyt komprimeringsformat, da det ville være et helt nyt format - eksisterende afspillere ville ikke kunne afspille det. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det er svært at sige så kort. Jeg tror, uden at have nedfældet de resultater jeg har opnået tidligere, at 1030 vil være bedre end Realta på SD, mens Realta vil være bedre på HD - mens ABT2010 er bedst uanset hvad. (vi skal vist lige passe på at vi ikke blander rundt i modelnumrende mellem ABT2010 chipsettet og BDP2010 afspilleren, som netop IKKE bruger 2010 chipsettet... |
|
![]() |
|
![]() |
Dét vi taler om er de-interlacing. Det har ingen indflydelse på 1080P film, men det HAR indflydelse på 1080i udgivelser, dvs. de film-udgivelser der findes i 1080i (ikke mindst kommende danske film, der som vi tidligere har debatteret givetvis vil blive udgivet som 1080i/50, og ikke 1080P/24), samt visse musik-udgivelser osv. Så det er forkert at sige kategorisk at der ikke er forskel på billedsiden ved blu-ray afspilning - der er oftest ikke synlig forskel på 1080P film, men så snart vi blander 1080i skiver ind i det, så bliver det hele lidt mere speget. Noget helt andet er så at forkert de-interlacing af 1080i pga. den højere opløsning er væsentligt mindre synligt end forkert de-interlacing af SD kilder. For dem med 32" LCD-tv betyder det nok ikke det store. Men man kan ikke tillade sig at kalde sig billed-entusiast, og samtidig være ligeglad med god de-interlacing af 1080i. Redigeret af AV Precision - 25-August-2009 kl. 16:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes da netop dette er en meget positiv ting, for det er et udslag af at næsten alle afspillere på markedet faktisk leverer en fremragende billedkvalitet ved afspilning af 1080P blu-ray film. Derfor er det kun godt hvis vi kommer dértil hvor vi ikke behøver bekymre os om eventuelle forskelle i billedkvaliteten. Af samme årsag synes jeg det er sindssygt fedt at der kommer flere relativt billige produkter på markedet med gode ABT chipsets til de-interlacing, det giver bedre billedkvalitet til flere mennesker. |
|
![]() |
|
![]() |
Mht. shoot-out, så bliver det lidt speget med BDP-831, da jeg vil være forhandler af denne men ikke så mange andre (udover Marantz). Derfor vil jeg formentligt ikke afholde et sammenlignende arrangement på samme måde som sidst, med shoot-out mellem en masse forskellige afspillere. Jeg vil ikke afvise at jeg kan finde på at sammenligne Oppo'en med en anden afspiller eller to for at give folk en reference, men et arrangement af tilsvarende neutral karakter som sidst, det synes jeg bør være op til andre at arrangere. Hvor meget jeg end gerne vil levere objektiv og neutral information, så er min opgave i sidste ende (blandt andet) at sælge så mange Oppo'er som muligt. Det skal iøvrigt ikke ses som at jeg er bange for at sammenligne Oppo'en med noget som helst, tværtimod, det er udelukkende for at det ikke skal fremstå urimeligt overfor konkurrerende produkter - jeg er nemlig 110% overbevist om at Oppo'en vil komme ud som "vinder" af en sådan sammenligning... |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Hvis det er så vigtigt for jer med DVD afspilning, så køb en DVDO EDGE og en billig BD afspiller med sourse direct ud. Dertil kommer bonus hvis i har en TV boks af enhver art, da EDGEn i det fleste tilfælde gør det bedre end de fleste recievere og TV/Projektor. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
DK_Titan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
1. post i dette forum, men jeg har nu læst med i mange år ![]() Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med at der ingen post-processor er , men så vidt jeg kan læse mig frem til får Denon BDP-4010UD ABT-2010 Video processor. Det er denne maskine jeg har venter på som afløser for min Denon DVD-3930. Nu håber jeg så at den lever op til forventningerne og kan bruges sammen med en gammel Denon AVC-A1SE. Som jeg forstår Rysz's indlæg skulle BDP-4010 være en ren transport ala DVD-2500BD. Det er så ikke sådan at jeg opfatter 4010UD, men mere som en mini-udgave af A1UD eller ny udgave af 3800BD. http://www.usa.denon.com/DBP-4010UDCI_Lit824.pdf ![]() ![]() |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Den ældre Denon AVC-A1SE, har den hdmi ??, men det har du sikkert styr på.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |