recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon eller Pioneer til mit PDP-428XD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon eller Pioneer til mit PDP-428XD?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon eller Pioneer til mit PDP-428XD?
    Sendt: 08-August-2007 kl. 15:59
Mit nye Pioneer Plasma, 428XD, lander snart i min stue, og jeg skal ha'
fundet mig en passende 'makker' på DVD-siden.
Budgettet er til omkrng 2.500-3.000,- kroner, og jeg har kig på enten
Pioneers DV-600AV-K eller Denons 1930.
Er den ene bedre end den anden? Hvad taler for og imod - udover den fælles
remote på Pioneer-siden?

Mvh. ptheglev
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 17:19

Jeg ville nok vælge Pioneer'en selvom Denon'en har en fantastisk god scaler fra Faroudja. Pioneer's scaler kan også lave 1080p upscaling, og jeg tror du får et super godt billede, når du sender DVD signalet upscale't til 1080p til tv'et. Det er ihvert fald min oplevelse med mit 427XD tv og 545HX-S recorder (kører dog kun 720p upscaling).

Og så har 600AV'eren HDMI verson 1.3 imod 1930'erens version 1.1. Jeg ved godt, det måske kan være lige meget (se Otto's blog), men alligevel. Teknikken i Pioneer'en er noget nyere.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 18:09
Jeg ville til hver en tid tage den Denon. Bare ud fra den betragtning at jeg ved det er et så gennemprøvet og godt mærke.

Det med 1080P upscaling er et meget ligegyldig feature idet fjernsynet så vil skulle til at scalere ned...

Denon laver nogle af de bedste DVD maskiner som fås. Den kan SACD, kan Pioen det?

Se her

Jeg har selv 2930'eren og er ovenud lykkelig over jeg valgte den.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 18:13

Hvad med en Tosh HD-DVD maskine.

Det skulle være en glimrende DVD afspiller ifølge Lars.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 18:24
Omtalte Denon vil til enhver tid være at foretrække over omtalte Pioneer maskiner. Det er simpelthen bare en bedre maskine, både mht. daglig brug og performance.
Til top
lakke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 19:58

Tillykke med dit nye tv - som man som den ellers meget lykkelige ejer af et fejlfri (ja de findes...) 427XA selvfølgelig må være lidt misundelig på. Med et så fantastisk tv - sikkert det bedste 42", der overhovedet kan købe for penge lige nu - må du selvfølgelig ikke lade dig nøje med en Pioneer eller Denon DVD-afspiller i den klasse, du nævner.

Som det allerede er fremhævet skal du selvfølgelig have en HD-signalkilde at føde den med. Og i den prisklasse, du vil investere i, kan du sagtens få Toshibas entry-level HD-DVD, der baner vejen til den fantatiske HD-verden.  Samtidig får du en afspiller, der - med hensyn til standard definition DVD - ligger mindst på niveau med de nævnte afspillere. Jeg har haft både HD-E1 og Denons storebror til 1930-afspilleren, 2930, tilkoblet mit 427XA og jeg (og min gode ven, som ejer Denon'en)  synes bestemt at Toshiba-billedet virkede en tand roligere, mere farvemættet etc.  Dog er betjeningskomforten - loadingtider med mere ikke på samme niveau.

Et frækt alternativ kunne være en PS3, hvor du med seneste firmwareopdatering tilsyneladende får en rigtig, rigtig god DVD-afspiller samt en tæt på fremragende Blu-ray-afspiller samt selvfølgelig oven i hatten verdens hidtil mest avancerede spillemaskine. Men så  er prisen også lidt højere.

 

 



Redigeret af lakke - 08-August-2007 kl. 21:08
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 21:02
Jamen jeg er helt enig med lakke (selvom jeg ved at jeg er uenig med Naiera), om købet af Toshiba HDE1. Det er bestemt ikke nogen dårlig DVD afspiller
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

Samtidig får du en afspiller, der - med hensyn til standard definition DVD - ligger mindst på niveau med de nævnte afspillere.


Det passer simpelthen ikke. Jeg er ked at af det skal siges så kontant, men jeg er ligeglad med jeres erfaringer. HD-E1'eren kan på ingen måde måle sig med selv Denon 1930'eren. F.eks. kan HD-E1'eren ikke de-interlace PAL film ordentligt. Det er der faktisk ikke mange afspillere på markedet der kan, men det kan 1930'eren sørme! Hvis man er seriøs omkring sine DVD'er bør man som minimum have Faroudja DCDi i maskinen, og så er det maskiner som Panasonic S97 eller 99 og Denon 1930 man skal have fat i.

I øvrigt kan hverken E1 eller XE1 gøres regionsfri, så der er også et rigtig godt argument for at have en seperat DVD-afspiller. Der ér altså en masse fordele ved at have en god, normal DVD-afspiller, også selvom man har både Blu-ray og HD DVD-afspillere ved siden af. Der er jo nok HDMI-indgange i fjernsynet alligevel.



Redigeret af Naiera - 08-August-2007 kl. 21:44
Til top
lakke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:35

Der er jeg så bare uenig - selvom min reference ikke er 1930, men 2930. Mine øjne er måske heller ikke på et tilstrækkelig højt (reference)niveau. Men lad os så gå et skridt videre - og et par tusind kr. i forhold til 1930 - og tale XE1. Der er vel ikke dyb uenighed om, at der er tale om en HD-DVD-afspiller, der med hensyn til standard DVD-billedkvalitet kan måle sig med det bedste af det bedste (den har dog har andre svagheder; støj, en langsom betjening, som min 4-årig datter finder komplet uacceptabel), men i min verden er den indtil nu det suværent bedste bud på en 'universal high-end high-definition/standard definition´ DVD-afspiller.

Med hensyn til muligheden for at gøre en afspiller regionsfri, så er det jo parameter, som er meget brugerafhængig. For mig er det en fuldstændig ligegyldig feature, men for andre helt afgørende, og sidstnævnte skal selvfølgelig vælge en afspiller, hvor det er muligt.



Redigeret af lakke - 08-August-2007 kl. 22:36
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen jeg er helt enig med lakke (selvom jeg ved at jeg er
uenig med Naiera), om købet af Toshiba HDE1. Det er bestemt ikke
nogen dårlig DVD afspiller


Hvad pokker - har du skilt dig af med dit Pana? Det kan da ikke være mere
end et par måneder gammelt?
Hvorfor skift til Pioneer?
Hvor meget har du 'tabt' på dit salg?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

Der er jeg så bare uenig - selvom min reference ikke er 1930, men 2930.


Det var også derfor jeg skrev 'selv 1930'eren'. 2930 er jo en bedre maskine. I øvrigt kan du ikke være uenig i at den ikke kan de-interlace PAL film korrekt; det kan den ikke, og det er fakta, da den ikke har den korrekte chip hertil

Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

(den har dog har andre svagheder; støj, en langsom betjening, som min 4-årig datter finder komplet uacceptabel)


Lige præcis den slags synes jeg også taler rigtig meget for at beholde den normale DVD afspiller, eller i dette tilfælde også købe en. Og selvfølgelig en ordentlig en af slagsen. HD DVD-afspillerne er ekstremt langsomme til at starte op (i forhold til en DVD-afspiller hvor det tager et par sekunder), og OSD'et på f.eks. HD-E1 er jo tabt bag en vogn sammenlignet med det man finder på en DVD-afspiller af god kvalitet. For ikke at nævne støjen. Den slags 'finurligheder' vil jeg altså have HD-kvalitet i bytte for at udstå

Ingen tvivl om at XE1 er en DVD-afspiller der vil noget, HVIS man altså lige kan klare sig med region 2 DVD'er og gider bøvle med alt det førnævnte når der skal ses DVD...



Redigeret af Naiera - 08-August-2007 kl. 22:52
Til top
lakke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

Der er jeg så bare uenig - selvom min reference ikke er 1930, men 2930.


Det var også derfor jeg skrev 'selv 1930'eren'. 2930 er jo en bedre maskine.

Oprindeligt skrevet af lakke lakke skrev:

(den har dog har andre svagheder; støj, en langsom betjening, som min 4-årig datter finder komplet uacceptabel)


Lige præcis den slags synes jeg også taler rigtig meget for at beholde den normale DVD afspiller, eller i dette tilfælde også købe en. Og selvfølgelig en ordentlig en af slagsen. HD DVD-afspillerne er ekstremt langsomme til at starte op (i forhold til en DVD-afspiller hvor det tager et par sekunder), og OSD'et på f.eks. HD-E1 er jo tabt bag en vogn sammenlignet med det man finder på en DVD-afspiller af god kvalitet. For ikke at nævne støjen. Den slags 'finurligheder' vil jeg altså have HD-kvalitet i bytte for at udstå

Ingen tvivl om at XE1 er en DVD-afspiller der vil noget, HVIS man altså lige kan klare sig med region 2 DVD'er og gider bøvle med alt det førnævnte når der skal ses DVD...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu