recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon HDMI kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon HDMI kabel
    Sendt: 18-Maj-2007 kl. 23:50

Jeg har lige købt 2 x 1m HDMI kabeler i HiFi Klubben. De kostede 750 kr. stykket. Ekspedidenten sagde at det var værd at investere i disse, da de kunne overføre 1080p (skal bruges fra BluRay til Receiver, og fra Receiver til 1080p LCD). Er der virkelig mærkbar forskel på Denons kabel, og så f.eks. dette kabel: http://www.kableronline.dk/catalog/Digital-HDMI-(billed-& ;-lyd)/c53_59/p124/HDMI-kabel,-Cortex-Cable-Excellence-–-1-m eter/product_info.html  ??? Altså mærkbart udover det jeg kan mærke på min tegnebog

Peter

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 23:54
Køb et billigt og se om der er forskel. Har du returret på det fra HK? Det plejer de ikke at bruge så meget....
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 23:56

Det er ikke alle HDMI kabler der som udgangspunkt understøtter 1080p men dog skal det siges at langt de fleste kabler kan.

Men der er flere ting ved at kabel, end blot evnen til at understøtte høj opløsning. Materialer og afskærmning er - blandt mange andre ting - vigtigt for om du får en god overførsel.

Nogen mennesker vil mene at man ved digital overførsel får samme resultat om kablet koster 20kr eller 2000kr, og ja sådan burde det være i den perfekte verden, men sådan en lever vi desværre ikke i.

Nu har jeg ikke set det linkede kabel i aktion men jeg har selv Denons HDMI kabel og uden at skulle gøre mig klog på det, så vil jeg sige at det er et super godt kabel.

Om så du bliver gladere for et billigere kabel og 500 på lommen, det må være op til dig selv... meeen så vidt jeg ved har HFK ikke returret, så bliver måske lidt svært at ombestemme sig... :)

Mvh.

Casper
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 01:06
750 kr ville jeg aldrig kaste efter et hdmi kabel med mindre jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge mine penge på. Teoretisk burde der ikke være forskel på hdmi-kabler når det er 0 og 1 der skal overføres. Så hvis du bare holder dig fra det værste Netto-bras så kan du roligt køber noglet billigere uden du kan se forskel.

Alternativer er fx Supra og ClickTronic

Redigeret af Stampe - 19-Maj-2007 kl. 01:12
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 01:39
Hvis man skal bruge mange penge på (HDMI) kabler kan man nok godt nøjes med Supra. 2 meter koster lidt mere end en plovmand hos Tape Connection.

Sonys PS3 HDMI-kabel, hvor man får 3 meter for 250,-, kan i øvrigt også overføre 1080p. Det er sådan et der sidder imellem min PS3 og min receiver. Supra kablet sidder mellem receiveren og TV'et
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu