recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon PMA 1500AE med AVR-X4000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon PMA 1500AE med AVR-X4000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon PMA 1500AE med AVR-X4000
    Sendt: 03-December-2022 kl. 23:32
Hvordan er det nu det er - hvis jeg nu har en Denon PMA 1500AE med pre out, som jeg gerne vil sætte sammen med min Denon AVR-X4000, for at kunne bruge PMA1500AE til musik i stereo (og Spotity), bør jeg så koble dem sammen via 'PRE OUT' eller 'P. DIRECT'? 

Dernæst skal jeg selvfølgelig lige have opsat receiveren til at der bruges pre out. 

Og hvordan så med volumen op og ned: skal der fortsat bruges fjernbetjeningen til PMA1500AE? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 00:09
P-direct

Har du læst manualen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 00:18
Ja, jeg er godt i gang med manualen, men tak for linket :) 

Det ser ud til, det bare skal være via 'P. DIRECT' sat til ON og så styres volumen bare via fjernbetjening til AVR-X4000, ikk? 

"P. DIRECT (Power amp direct) button 
ON : P. DIRECT terminals selected, and input indicator is turned off. 
OFF : Selected INPUT SELECTOR knob makes program source play. 
NOTE: When selecting the P. DIRECT terminal, volume control function of this unit does not work, so set volume level by the component connecting to this terminal"

og 

"P. DIRECT ( Power amp direct ) terminals • Source connected to this terminal is directly fed to the power amplifier set volume level by the component connected to this terminal.
NOTE: Signals are outputted from the PRE OUT terminals even when using headphones. No signal is outputted when selecting P. DIRECT terminals".
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 15:30
Det er lidt det omvendte af hvad du skriver. Pre out (front) fra AVR 4000 til P. Direct indgangen på PMA 1500. 

Så trækker din PMA 1500 fronterne når du spiller surround og alle stereo kilder tilsluttes PMA 1500, så du slet ikke behøver at tænde AVR 4000, når du spiller musik.

Jeg har aldrig været ude for at jeg skulle slå noget til og fra på Denon AVR for at få Pre out udgangene aktiveret. De er aktive når du sætter kabler i. Den sidste Denon jeg satte op på den måde var dog en AVR 4311.

Med venlig hilsen
Jacob
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2022 kl. 17:54
Jamic> Måske har jeg skrevet det kringlet eller forkert, men jeg tror egentligt jeg mente det samme som du skrev :)

Hvorom alting er, så virker det. Og volumen styres via min AVR-X4000 som vanligt. Hér er jeg dog nødt til, at sætte P. DIRECT til ON før der kommer lyd igennem. 

Tak for jeres hjælp og input :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu