recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon Pro Processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon Pro Processor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:54
Jeg skal såmænd bare bruge en processor.
Jeg har effekt.
XLR er ligegyldigt.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 09:04
Hvordan opleves balanceret i forhold til ubalanceret i praksis?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

For mig er Denon interessant da dens XLR udgange har den korrekte output-styrke til at matche pro-udstyr og da mit setup er lidt alternativt er jeg mere afhængig af en optimal gain structure. Det vil kunne høres i form af lavere støjgulv.

Om der ellers er forskel i praksis, skal jeg ikke kunne sige. Jeg kender dog én der har fået elimineret noget hum/støj ved at skifte fra RCA til XLR.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

For mit vedkommende, så ja.

EDIT: Er X4000 ikke en receiver? Nu kender jeg selvfølgelig ikke indmaden i produkterne men hvis X4000 har syv indbyggede forstærkere samt Audyssey og endda koster mindre end DN-AV500, så må der da været sparet på noget andet i X4000'eren? De produceres dog nok i et større antal hvilket bringer prisen ned, men  hvor meget vides ikke.

Jo det er det. Det er da også muligt at du har ret i at der kan være sparet på en x4000, men jeg er bestemt ikke overbevist om at det normalt er sådan det forholder sig. Efter hvad jeg kan vurdere er en hel del at de processorer man kan få fra Yamaha, Onkyo mv. ikke andet end end en reciever hvor man har pillet forstærkerne ud og sat prisen OP. Hvis man ikke skal bruge XLR til noget ville jeg ikke være bange for at købe en x4000 og jeg ville også blive overrasket hvis AV500 i virkeligheden er andet end en tilpasset AVR1912/1911 eller noget i den dur, men før man kan finde noget konkret om det er det self. ren spekulation.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2014 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

For mig er Denon interessant da dens XLR udgange har den korrekte output-styrke til at matche pro-udstyr og da mit setup er lidt alternativt er jeg mere afhængig af en optimal gain structure. Det vil kunne høres i form af lavere støjgulv.

Om der ellers er forskel i praksis, skal jeg ikke kunne sige. Jeg kender dog én der har fået elimineret noget hum/støj ved at skifte fra RCA til XLR.

Tak for svar Jonas
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu