recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon X2000 vs. Marantz SR5008
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon X2000 vs. Marantz SR5008

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Achermann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-August-2014
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Achermann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon X2000 vs. Marantz SR5008
    Sendt: 13-August-2014 kl. 10:27
Jeg har efterhånden indsnævret min søgning til to receivere Marantz SR5008 og Denon X2000, der umiddelbart lader til at have mange fællestræk. Derfor: Er pengene godt givet ud ekstra for Marantz? 

Jeg kigger på højttalere (stereo i første omfang) som B&W CM1, Monitor Audio BX5 og Dali Zensor 5. Hvis I har bud på den mest optimale sammensætning af ovenstående, er ethvert forslag velkomment. 

Er f.eks. CM1'erne for tunge at drive for de nævnte forstærkere, eller ville det fint kunne lade sig gøre? Det skal siges, at rummet, det skal stå i, ikke er ret stort, så det er derfor, jeg måske godt kan 'nøjes' med en størrelsesmæssigt mindre højttaler som CM1. 

Og ja, jeg vil meget gerne have funktionaliteten fra en sådan receiver, selvom jeg i første omgang vil køre stereo. Vil gerne samle alle HDMI-tilslutninger, have mulighed for streaming m.m. Det har jeg umiddelbart ikke set hos en stereo-forstærker. 

På forhånd tak!

Redigeret af Achermann - 13-August-2014 kl. 10:32
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 11:38
Er det ikke mest et spørgsmål om nogle få funktioner også design ?
Marantz SR5008
Denon X2000

Redigeret af E100 - 13-August-2014 kl. 11:38
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Achermann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-August-2014
Sted: Aarhus
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Achermann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Er det ikke mest et spørgsmål om nogle få funktioner også design ?
Marantz SR5008
Denon X2000

Jo, det skulle man jo synes. Det var også det, mit spørgsmål gik lidt på. Men nu lader det til, at X2000 ikke kan fås længere, da den udgår. 

Jeg vil godt tilføje NAD T748v2 i puljen af receivere. NAD har så ikke netværksfunktionerne, som Marantz'en kan tilbyde. Ligeledes tilbyder den heller ikke videoopskalering.

Desuden lyttede jeg i dag til Dali IKON 2 mk2, og de er absolut også med i puljen. 

Redigeret af Achermann - 13-August-2014 kl. 13:35
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 15:22
Alt efter hvilke netværksfunktioner du ønsker, kan disse jo komme fra en medieafspiller (fx. WD TVlive - google cromecast) for få hundrede kr
Hvis det er funktioner du ønsker lader Onkyo (Integra når det skal være fint Wink) normalt ikke meget tilbage at ønske.

Hvad vil du med video opskalering ?
Et hvert 4K projektor / TV kan da gøre det selv

Fx. den Onkyo PR-SC5509 jeg har, kan opskalere til 4K - men den tager kun 1080p ind Thumbs Down
Den smule jeg har set til Pioneer, kan de ikke opskalere - men har 4K pass true - det kan man da bruge til noget Thumbs Up
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 19:06
gi lidt mere og få en sr7007 på amazon de du får meget mere reciever for de få extra kr 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu