|
Denon X2000 vs. Marantz SR5008 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Achermann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-August-2014 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2014 kl. 10:27 |
Jeg har efterhånden indsnævret min søgning til to receivere Marantz SR5008 og Denon X2000, der umiddelbart lader til at have mange fællestræk. Derfor: Er pengene godt givet ud ekstra for Marantz?
Jeg kigger på højttalere (stereo i første omfang) som B&W CM1, Monitor Audio BX5 og Dali Zensor 5. Hvis I har bud på den mest optimale sammensætning af ovenstående, er ethvert forslag velkomment. Er f.eks. CM1'erne for tunge at drive for de nævnte forstærkere, eller ville det fint kunne lade sig gøre? Det skal siges, at rummet, det skal stå i, ikke er ret stort, så det er derfor, jeg måske godt kan 'nøjes' med en størrelsesmæssigt mindre højttaler som CM1.
Og ja, jeg vil meget gerne have funktionaliteten fra en sådan receiver, selvom jeg i første omgang vil køre stereo. Vil gerne samle alle HDMI-tilslutninger, have mulighed for streaming m.m. Det har jeg umiddelbart ikke set hos en stereo-forstærker. På forhånd tak! Redigeret af Achermann - 13-August-2014 kl. 10:32 |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke mest et spørgsmål om nogle få funktioner også design ?
Marantz SR5008 Denon X2000
Redigeret af E100 - 13-August-2014 kl. 11:38 |
|
![]() |
|
Achermann ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-August-2014 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2 |
Jo, det skulle man jo synes. Det var også det, mit spørgsmål gik lidt på. Men nu lader det til, at X2000 ikke kan fås længere, da den udgår. Jeg vil godt tilføje NAD T748v2 i puljen af receivere. NAD har så ikke netværksfunktionerne, som Marantz'en kan tilbyde. Ligeledes tilbyder den heller ikke videoopskalering. Desuden lyttede jeg i dag til Dali IKON 2 mk2, og de er absolut også med i puljen. Redigeret af Achermann - 13-August-2014 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Alt efter hvilke netværksfunktioner du ønsker, kan disse jo komme fra en medieafspiller (fx. WD TVlive - google cromecast) for få hundrede kr
Hvis det er funktioner du ønsker lader Onkyo (Integra når det skal være fint ![]() Hvad vil du med video opskalering ? Et hvert 4K projektor / TV kan da gøre det selv Fx. den Onkyo PR-SC5509 jeg har, kan opskalere til 4K - men den tager kun 1080p ind ![]() Den smule jeg har set til Pioneer, kan de ikke opskalere - men har 4K pass true - det kan man da bruge til noget
![]() |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
gi lidt mere og få en sr7007 på amazon de du får meget mere reciever for de få extra kr
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |