|
Denon X5200W brændende varm!!! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
chr1213 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg satte ECO på on i stedet for AUTO faldt den til ca. 45c på min X5200W
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Jep. det er også det jeg kan læse, men kan det virkeligt være rigtigt. Den mister jo 20% på forstærker fronten. ECO mode virker lidt som en undskyldning for at forstærkeren ikke kan holde til at køre med full power?
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
OK. Har lige målt 58,4 grader på låget af forstærkeren med et stege termometer. Så må temperaturen da realistisk være meget højere indeni forstærkeren?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
Kører blæserne?
Klaus |
|
![]() |
|
Nej. Det tror jeg ikke
|
|
![]() |
|
OK. Jeg har kigget lidt nærmere på det.
Mine store fronthøjttalere er 4 Ohms højttalere så det kan være at det er derfor forstærkeren bliver så varm. Den er godtnok spec'ed til at kunne køre med 4 Ohms højttalere men det presser den måske alligevel en del og det er derfor den bliver varm. Det kunne være at jeg skulle kigge på at sætte en effekt på mine fronter? mvh Jacob |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Start med at finde ud af hvor varm den bliver på en måde som kan efterprøves af andre. Du finder næppe nogen med samme højtaler som dine så mål temperaturen når der er skruet helt ned. Beskriv hvordan at du måler temperaturen og efter hvor lang tid. Og så tag nogle billeder af hvordan at du måler.
Jeg tillader mig at gå ud fra at det er vigtigt at finde ud af om dit eksemplar er anderledes end andres (og dermed defekt).
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Hvis blæserne ikke starter selv om kabinettet er næsten 60 grader varmt, så er det enten et uheldigt design eller også er den defekt. Det ville hjælpe meget med blæser køling. Hvis ikke du kan bytte den til en anden som er anderledes, så kunne du overveje at lave noget køling med en PC ventilator. Det ville helt sikkert hjælpe. Kønt er det nok ikke, dog. |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Ja. Det kunne være lidt interessant at få målt tomgangsforbruget i øko og normal, med de tilhørende temperaturer. Er der i øvrigt nogen der ved hvad der konkret ændres når man sætter en receiver i øko-mode. Min Yamaha har også den funktion, men der står intet om hvad den gør og jeg kan heller ikke umiddelbart høre forskel. Der klikker nogle relæer når man skifter mellem normal og øko og tomgangs effekten falder fra 100W til 60W. Det er det eneste jeg har kunnet finde ud af. Redigeret af Trumle - 08-November-2015 kl. 12:46 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis det stadig er garanti, så få den ind og undersøgt. Hdmi board og andet varmefølsomt står ret hurtigt af ved de temperaturer.
|
|
![]() |
|
Der er stadig 2 års garanti. Jeg vil lige prøve at ringe og snakke med deres værksted i morgen.
|
|
![]() |
|
Puroresufan ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 287 |
Kan den komme af med varmen? Den må jo ikke være lukket inde så der ikke er luft cirkulatio...Hvor meget presser du den,? altså giver du den fuld gas og hvad er følsomhed på dine HT?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |