recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - denons  nye br dvd cd afspille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdenons nye br dvd cd afspille

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Er Subtitle Shift ikke når man flytter underteksternes position på skærmen?

Mener at Subtitle Style er skriftstilen (Hvid, gul eller anden farve. Gotisk
skrift til vampyrfilm osv.) som kan vælges hvis de ligger på BD skiven.

A1UD'en ka' skifte Audio, Subtitles og Subtitle Style via remoten under
playback... Tror ikke den har Subtitle Shift.

Korrekt. "Subtitleshift" betyder at man kan flytte undertekster fra den sorte bjælke (ved scopefilm) til selve billedet, hvilket er af stor betydning for de der har cinemascope setups. Jeg tvivler på at Pioneer har den facilitet. Deres subtitleshift betyder vist nok bare at man skifter undertekstsprog. Mig bekendt findes "subtitleshift" endnu kun på Philips BD9100 (hvor det fungerer perfekt). Man kan undre sig lidt over at Denon'en ikke har det med. De har jo trods alt tænkt lidt på "scopefolkene" når de har forsynet afspilleren med "stretchfunktion"

Ah, det misforstod jeg. Nej Pioneer's har ikke mulighed for at flytte undertekster.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 12:43

Korrekt. "Subtitleshift" betyder at man kan flytte undertekster fra den sorte bjælke (ved scopefilm) til selve billedet, hvilket er af stor betydning for de der har cinemascope setups. Jeg tvivler på at Pioneer har den facilitet. Deres subtitleshift betyder vist nok bare at man skifter undertekstsprog. Mig bekendt findes "subtitleshift" endnu kun på Philips BD9100 (hvor det fungerer perfekt). Man kan undre sig lidt over at Denon'en ikke har det med. De har jo trods alt tænkt lidt på "scopefolkene" når de har forsynet afspilleren med "stretchfunktion"

Ifølge Oppo's uofficielle FAQ er det Blu-ray Disc Association der ikke eller i meget få tilfælde vil give tilladelse til dette sker af hensyn til beskyttelsen.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Ifølge Oppo's uofficielle FAQ er det Blu-ray Disc Association der ikke eller i meget få tilfælde vil give tilladelse til dette sker af hensyn til beskyttelsen.

Har godt hørt det argument før. Men så er jeg sandelig glad for at Philips har haft talegaverne i orden da de forhandlede med BDA

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu