Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pannen
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 09:39 |
Hej
der kommer opdatering til DMB-106HD også som giver hurtigere spoletid, "skip" 5 minutter frem/tilbage samt flere funktioner.
Mufti, vi er da kede af at høre du ikke synes vi lever op til det vi lover, hvad var problemet med din boks? Vi gør alt hvad vi kan for at løse alle problemer der måtte være, så hvis der er nogle ting der stadig driller, så må i endelig sige til. (vi afventer stadig opdatering til DMB-105HD, og det HAR trukket ud, det ved vi, men vi forventer den er klar snarest).
mvh DENVER ELECTRONICS A/S
Morten Pannen
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SørenKP
Ny bruger
Oprettet: 20-August-2010
Sted: danmark
Point: 2
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 15:35 |
Jeg har problemer med at den mister forbindelsen til USB'en, så man skal hen og tage sticken ud og sætte i igen. Ikke særligt smart til en timer-optagelse. Derudover bruger den ca dobbelt så meget lagringsplads som Denver oplyser på deres hjemmeside. Jeg har også problemer på alle kanaler med især røde men også grønne striber i billedet. Problemet varigere i styrke.
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 18:25 |
Pannen skrev:
Mufti, vi er da kede af at høre du ikke synes vi lever op til det vi lover, hvad var problemet med din boks? Vi gør alt hvad vi kan for at løse alle problemer der måtte være, så hvis der er nogle ting der stadig driller, så må i endelig sige til. (vi afventer stadig opdatering til DMB-105HD, og det HAR trukket ud, det ved vi, men vi forventer den er klar snarest). |
Jeg forstår "Muftis" reaktion - jeg må sige at være godt skuffet over 105'eren og manglende sync mellem lyd og billede på DR-HD. Optagelser osv er bedøvende lige meget for mig, bare skidtet virker til det basale jeg har brug for - nemlig at kunne modtage Mpeg4 kanaler til mit tv der kun har Mpeg2 tuner. Jeg købte min boks i November 2009 - det er snart 10 måneder siden og den virker stadigvæk ikke med en af de mest basale ting (sync). Klaus
|
Mufti
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:26 |
KlausDM skrev:
Pannen skrev:
Mufti, vi er da kede af at høre du ikke synes vi lever op til det vi lover, hvad var problemet med din boks? Vi gør alt hvad vi kan for at løse alle problemer der måtte være, så hvis der er nogle ting der stadig driller, så må i endelig sige til. (vi afventer stadig opdatering til DMB-105HD, og det HAR trukket ud, det ved vi, men vi forventer den er klar snarest). |
Jeg forstår "Muftis" reaktion - jeg må sige at være godt skuffet over 105'eren og manglende sync mellem lyd og billede på DR-HD. Optagelser osv er bedøvende lige meget for mig, bare skidtet virker til det basale jeg har brug for - nemlig at kunne modtage Mpeg4 kanaler til mit tv der kun har Mpeg2 tuner.
Jeg købte min boks i November 2009 - det er snart 10 måneder siden og den virker stadigvæk ikke med en af de mest basale ting (sync).
Klaus
|
Jeg har også haft min 105 i 10 måneder. Som optager er den håbløs. EPG driller. Manglende sync på DRHD.
Gider ikke at lave flere opdateringer. Nu er den tilsluttet på børneværelset som ren modtager.
Jeg er imponeret over Pannens forsvar at boksen. Komiske Ali får kamp til stregen. ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
|
Darknezs
Super bruger
Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:39 |
Klaus
Jeg har også haft min 105 i 10 måneder. Som optager er den håbløs. EPG driller. Manglende sync på DRHD.
Gider ikke at lave flere opdateringer. Nu er den tilsluttet på børneværelset som ren modtager.
Jeg er imponeret over Pannens forsvar at boksen. Komiske Ali får kamp til stregen. ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif) |
Manden er jo ansat, så det er prisværdigt, de overhovedet gider skrive her, har aldrig set nogen fra Pioneer eller Pansonic her i forumet !! ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Mufti
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
|
Sendt: 24-August-2010 kl. 22:10 |
Darknezs skrev:
Klaus
Jeg er imponeret over Pannens forsvar at boksen. Komiske Ali får kamp til stregen. ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif) |
Manden er jo ansat, så det er prisværdigt, de overhovedet gider skrive her, har aldrig set nogen fra Pioneer eller Pansonic her i forumet !! ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Jeg synes faktisk også det er fint at gå i dialog med brugerne. Man skal bare ikke love noget man ikke kan holde. Holder stadig lidt øje med 105 tråden. Der kunne jo ske mirakler.![Wacko Wacko](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley29.gif)
Redigeret af Mufti - 24-August-2010 kl. 22:12
|
Pannen
Bruger
Branchemedlem
Oprettet: 12-Maj-2004
Point: 210
|
Sendt: 25-August-2010 kl. 10:47 |
Vi prøver skam ikke at love noget vi ikke holder. Vi giver videre hvad vi får at vide af ingeniørerne.
Som nævnt har vi en firmware på vej de kalder "PVR2.0" som giver en hel del fordele.
vi har som nævnt ALDRIG selv set sync problemet så det gør det svært at finde ud af 100%. Og det er langtfra alle der har sync problemer. jeg fik også flere tilbagemeldinger på en af de tidligere firmware opdateringer hvor sync problemer forsvandt.
Vi har stadig på fornemmelsen af det er udenom forstyrrelser der gør det. (måske er vores boks mere følsom for den slags end andre).. Bor jer der har sync problemer, i nærheden af højspændingsmaster, mobilmaster osv. .
Så nej. jeg forsøger ikke at være komiske ali på nogen måde, Vi forsøger blot at hjælpe jer der har problemer med boksen. Jer der har problemer med optagelse. har i nyeste firmware på?.. På enheder som disse kan man desværre ALTID være ude for at der er visse USB sticks eller harddiske der bare ikke er kompatible. Det er vi ikke herrer over, men forsøger at teste et bredt udvalg. Og firmware opdateringerne forbedrer bl.a. kompatibiliteten med dette.
NÅ vi skal heller ikke lave denne tråd til en DMB-105HD tråd. Vi skal nok sørge for at skrive i begge tråde når firmwaren er færdig. (PVR2.0)
mvh DENVER ELECTRONICS A/S
Morten Pannen
|
griffel
Bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 159
|
Sendt: 25-August-2010 kl. 12:22 |
Hvad er den egentlige forskel på 105, 106 og 107? Kan de ikke stort set det samme alle tre?
|
Hilsen Jakob :-)
|
tyros1
Guld medlem
Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1182
|
Sendt: 27-August-2010 kl. 11:24 |
Giflen skrev:
Jeg har også købt en 106'er. Indtil videre optager den fint det som vi sætter den til på DR1, men hvis man vælger noget på TV2 optager kun 3-5 minutter af starten (5 gange) eller den optager det bare slet ikke (1 gang).
107'eren har Denver lavet en patch til fordi den genstarter på TV2 for nogle. Måske 106'eren også har det problem.
Jeg har prøvet at ændre opsætningen, så den ikke må gå i standby. Det er den ligeglad med - den går i standby alligevel.
Kan I andre også kun spole i max 2x hastighed? Det er godt nok ikke hurtigt - det tager flere minutter bare at komme over reklamerne.
Den får et par dage endnu - men jeg tror den ryger tilbage til Bilka igen.
Kom nu med en DVB-T mpeg4 harddiskoptager Sony, Philips eller Panasonic. Klager ikke manglen på brugervenlighed på de fleste andre mærker. |
Kan den ikke ændres - væk fra standby efter 3 timer?? øv øv når man skal optage på recorder...
Har ellers brug for en boks der kræver mindre styrke fra antenne da min er lig svag...
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211
|
Kaj Jensen
Ny bruger
Oprettet: 29-Maj-2010
Point: 16
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 17:44 |
Efter at min AGK 10444 havde stillet træskoene permanent, og da føtex ikke kunne levere en ny tilbød de mig at prøve en Denver DMB 106HD. Det var jeg egentlig rimelig glad for, da softwaren (betjeningen) i AGK'en havde mange fejl. Denver'en har rigtigt mange fine funktioner og softwaren ser ud til at fungere rigtig fint - betjeningen også meget bedre end AGK. Til gengæld var billedkvaliteten på Denver boksen elendig, -jeg havde jeg pixelering på mange kanaler. Rodede med forstærkningen på både masteforstærker og fordeler-forstærker, men fik det aldrig til at spille. Købte så en Triax T-HD 405VA. Igen var billedkvaliteten i top. Konklusion: Denver DMB 106HD tuneren er ikke tilstrækkelig følsom til vanskelige antenneforhold.
|
gm
Junior bruger
Oprettet: 08-September-2010
Sted: Danmark
Point: 37
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 19:02 |
DMB-106HD: Har i dag fået sådan en, sat den til, og den virker, dvs. den modtager alle gratis-kanaler og viser dem. Har så også forsøgt at optage fra DR HD. Det gjorde den også og gemte på USB-stiften. Men: ved afspilning på komputeren bad den først om, hvilket program der skulle bruges. Og jeg fortæller den Media Player Classic. Fint, den starter, men uden lyd!!! Hvorfor det. Properties Details siger, at det er en MPEG4 Video (H264) 1280 x 720 50.00 fps [Video], men den siger ikke noget om Audio. Er der noget, den ikke tar med? Eller er der noget i Media Player'n der skal slås til? Hjælp ønskes. GM
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 19:12 |
DRHD bruger jo som de øvrige kanaler på den MUX, HE-AAC, så du skal have en Codec der klarer det format.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|