|
Denver dmb-113ci EPG optage problemer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
billclinton ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kender ikke så meget til Medion desværre. Måske kan du se et eller andet sted hvor mange watt den bruger. Over 1 watt så går det ikke med strømforsyning fra 2 x USB. Prøv evt. med en usb memory stick for at verificere om det er et 'strøm problem' eller ej.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Elsa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
jeg må nok se mig om efter en ny harddisk hvis det skal fungere. boxen fungerer fint med en memory stick men der kan jo ikke være ret meget på en sådan når jeg er vant til 500 GB og kan gemme mange film etc.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Inden du eventuelt køber en ny, så check lige her for laveste strømforbrug og støj: http://www.chip.de/bestenlisten/Bestenliste-Externe-Festplatten-2-5-Zoll--index/extended/id/371/
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
billclinton ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 31 |
Den måde jeg tilføjede egen strømforsyning til min 2½" HDD, var via et dobbelt USB stik, forstået på den måde at jeg satte 'det røde stik' til en USB hub jeg alligevel havde liggende og 'det sorte stik' til DMB-113.
Det virker selvfølgelig kun hvis HDD's forbrug ligger under hvad 2 x USB port kan levere. Iøvrigt, hvis man sætter USB hub til DMB-113 kan den se alle de lager enheder man sætter i hub'en. Det kunne min 105'er ikke. Det ville have været smart hvis man så kunne flytte filer mellem enhederne vha. DMB-113 filhåndtering, men desværre :-( |
|
![]() |
|
WellDone ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Status: Offline Point: 41 |
Er jeg den eneste, som stadig døjer med at det er tilfældigt om der optages eller ej (ej er det mest typiske)? Hvis der er brugere, for hvem, boksen altid leverer ønsket resultat, så vil jeg gerne vide hvilken software version boksen har, samt hvilken harddisk, I benytter. Jeg kører selv med "30th of April 2012" versionen, og har prøvet med en 64 GB Sandisk Ultra 30MB/s flash samt en WD Elements 2TB Ekstern Harddisk med egen strømforsyning. Begge fejler på nøjagtig samme vis
![]() Det jeg oplever er at når en optagelse starter, så melder boksen "Ikke gyldig optagemedie". Hvis jeg så med det samme koder optagelsen ind via EPG, så starter den fint nok. Det er bare sjældent man sidder foran fjernsynet når en optagelse starter, så ![]() Hilsen frustreret bruger med sur kone ![]() |
|
STUE: LG 55E6V
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200 KONTOR MONITOR: Samsung T260HD 4 stk. Samsung mobiler |
|
![]() |
|
Nej du er ikke den eneste. Samme firmware som din.
Jeg har en 2½" med 2 x USB strømforsyning men har dog lidt færre problemer med en 16 GB Sandisk Cruzer. Det er snart længe siden jeg opgav at rode mere med det, men jeg havde nogle underlige oplevelser med at fx TimeShift meget ofte fejlede på de samme kanaler, fx. DR K eller DR HD ELLER det havde noget med udsendelsen at gøre. Dvs. hvis jeg med det samme skiftede til en anden kanal kunne jeg godt aktivere TimeShift, men hvis jeg skiftede tilbage til den problemfyldte kanal (eller udsendelse) kunne jeg stadig ikke aktivere TimeShift. Det kan jo for søren ikke have noget med at den ikke kunne finde optagemedie. Nåh, det er som sagt snart længe siden. Jeg opgav og lever indtil videre med den som den er.
|
|
![]() |
|
WellDone ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Status: Offline Point: 41 |
Døjer du også med optagelser fra DR HD hvor Lipsync kan være i hvertfald et halvt sekund skæv? Jeg har fundet ud af at hvis jeg pauser et par sekunder og fortsætter med play igen, så er lipsync tålelig i et minut eller to
![]() Ang. 105'eren, så endte den jo med at blive helt god lige inden TV2 slog pjalterne sammen med Boxer. Jeg tror ikke den missede en eneste optagelse det sidste halve år. Synd at 113Ci tilsyneladende er udviklet af et helt andet firma ![]() |
|
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200 KONTOR MONITOR: Samsung T260HD 4 stk. Samsung mobiler |
|
![]() |
|
Jeg synes ikke jeg har synkroniseringsproblemer med DR HD (DR 3).
Jeg har dog resat boksen et par gange, jvf. et råd i 105 tråden. Det var vist noget med 1) reset to factory default, 2) update firmware, 3) reset to factory default. Måske er det ren overtro men jeg synes det virkede. Men måske har du brug for en hurtigere USB? (http://usbspeed.nirsoft.net/) Og en speedtest giver ikke nødvendigvis alle svarene. Jeg har en 16 GB Cruzer stick som bliver langsommere når den bliver varm, altså efter mange/lange skrivninger. 105'eren blev god og der er da et par ting jeg savner: mulighed for programmering af flere end 1 fastoptagelser, go-to i afspilning af optagelser osv.
|
|
![]() |
|
Pannen ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 12-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
Hej
Vi er kede af at høre i oplever problemer med jeres DMB-113 boks. Det undrer os dog lidt at i har problemer med optagelserne, og det lyder som Billclinton skriver som om der enten ikke er hastighed nok på USB'en, eller der måske er noget inkompatibilitet mellem USB sticket og boksen. Hvis i oplever problemer kan det anbefales at prøve en anden enhed at optage på. Det kan også kraftigt anbefales at formattere USB stick/harddisk i boksen. Og vælge NTFS filsystem. Til jer der har spurgt ind til om man kan få lavet så den først navngiver efter ca. 10 minutters optagelse. Vi har undersøgt dette, og ingeniørerne siger at det ikke kan gøres på denne boks. Men vi forsøger naturligvis fortsat om vi kan få det lavet. Hilsen DENVER ELECTRONICS A/S Morten Pannen
|
|
![]() |
|
Jeg vil godt tro at man ikke kan ændre navn 10 minutter inde i en optagelse ... vent evt. med at gøre det til optagelsen er slut ...
Hvis jeg var ingeniøren, så ville jeg 1) Inden optagelse starter undersøge i EPG hvilket programnavn, der er aktiv 50% inde i det interval, der ønskes optaget. 2) Bruge det som programnavn når optagelsen starter. Jeg ville også indikere optagelse på apparatets display ved under hele optagelsen at: 1) Vise programnummer i 2 sekunder 2) Vise "0" i 2 sekunder 3) o.s.v. til optagelsen slutter. Jeg har nemlig flere gange oplevet en vred kone efter at en optagelse er kikset. Her ville vi da nogle gange kunne have redet optagelsen hvis vi havde været i stand til at se om en optagelse er i gang. Ang. formattering af optagemedie: Hvis det ikke er muligt at benytte FAT, så synes jeg I skulle sende en ny software ud, der kræver at der benyttes NTFS (eller EXFAT som på 105'eren). Jeg har nu forsøgt mig med NTFS, men det er der nu ikke meget mere success med. |
|
|
![]() |
|
Konklusionen må vel være at det aldrig lykkedes Denver at levere et produkt, som lever op til de specifikationer, som blev lovet da det blev købt!
Nu er der selvfølgelig mange, der siger at man får det man betaler for. Det er selvfølgelig også rigtigt, men jeg har nu en gang en forventning om at det der står uden på kassen når jeg køber, også er det produktet kan levere. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |