recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DENVER DVR-100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDENVER DVR-100

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gpeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: DENVER DVR-100
    Sendt: 15-December-2003 kl. 09:46

Hej alle,

jeg har lige købt en DENVER DVR-100 og jeg er positivt overasket. Som man kan forvente støjer blæseren lidt, men betjeningen er nem.

www.denver.dk har ikke support til modellen endnu - hvad jeg mangler er muligheden for at placere kanalerne fra kabel-tv i tuneren som jeg selv ønsker.

Peter

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2003 kl. 10:03
Hej Peter
 
Blot af ren nysgerrighed:
 
Hvad koster den ?
 
Har du købt den herhjemme ?
 
  /Lars
Til top
gpeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2003 kl. 10:34

Jeg har såmænd fundet den i Bilka avisen til 2.999,-

Peter

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2003 kl. 22:38

Hej Peter

Hvilke recording modes (optage kvaliteter) understøtter den ?

  /Lars

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2003 kl. 15:04
Hej Alle
 
Der er nu en Denver DVR-100 på vej hertil, og den vil blive anmeldt her på recordere.dk senere.
 
  /Lars
Til top
Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2003 kl. 17:40

Det der med blæser der støjer kan man jo ofte gøre noget ved, medmindre det er en blæser i lille størrelse, der står lodret i kabinettet.

På flere skærmkort på pc'er har jeg eftermonteret overstørrelser af blæsere, som jeg har tilpasset, og som er kommet helt ned i 12 - 15 DB. Tilsvarende  i strømforsyningen.

Noget tilsvarende må kunne gøres i en optager.

Vær blot sikker på at man ikke overbelaster strømforsyningen med en blæser, der er for strømkrævende. (OBS!)

 

Til top
gpeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2003 kl. 18:03

Hej alle,

DENVER DVR-100 er beskrevet på sådan på www.denver.dk

DVD RECORDER WITH BUILT-IN TV TUNER

RECORDS ONTO DVD+R, DVD+RW

PLAYS DVD, VCD, SVCD, CD, MP3, JPEG, DVD+R/RW, DVD-R/RW

PROGRESSIVE SCAN

DTS DIGITAL OUTPUT

DOLBY DIGITAL OUTPUT

OPTICAL 10-BIT VIDEO D/A CONVERTER WITH OVER 500 LINES OF HORIZONTAL RESOLUTION

COMPATIBLE WITH FULL DVD PLAYBACK FUNCTION: MULTI-ANGLE, MULTI-LANGUAGE, MULTI-STORY, PARENTAL CONTROL

MULTI-LANGUAGE ON SCREEN DISPLAYS

NTSC/PAL TV SYSTEM CONVERSION OUTPUT

CONNECTIONS:SCART (OUT), SCART (IN), TV-TUNER RF IN/OUT, S-VIDEO IN/OUT, VIDEO IN/OUT, AUDIO IN/OUT, PROGRESSIVE OUT, COAXIAL OUT, OPTICAL OUT

FULL FUNCTION REMOTE CONTROL 

UNIT SIZE: 430(W) X 65(H) X 300(D) MM

optage kvaliteter:

HQ (64min), SP (130min), EP(250min) og SLP(366min).

Denver support lover firmware-upgrade, så man selv kan vælge kanalbelægning i TV-tuneren.

Foreløbigt er jeg rigtig godt tilfreds med købet.

 

hilsen Peter

Til top
rasmilla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2003 kl. 07:26

Jeg købte en Denver igår, umiddelbart ok. Den afspiller perfekt i SVCD og alm. købefilm. Problemet var da jeg skulle teste en Matador DVD, uoriginal må jeg skynde mig at sige, men her begynder den efter noget tid at fryse billederne, det fungerer perfekt på en alm. DVDafspiller, hvad kan dette problem skyldes?.

 

 

Til top
hugin4ub Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2003 kl. 21:18

Jeg har også købt en Denver for et par dage siden, jeg synes ikke min har særlig meget blæserstøj. Jeg synes ikke betjeningen er nem, det er lidt svært at vænne sig til am/pm formatet ved timeren. Billedkvaliteten er der bestemt ikke noget at klage over, den optager fint og afspiller alm købefilm uden problemer 

Carl Aage



Redigeret af hugin4ub
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2004 kl. 18:28

Jeg har også nu købt en Denver DVR-100, og først troede jeg at den var helt gal med hovedet. Jeg kunne simpelthen ikke finde ud af hvordan man skulle flytte de kanaler som recorderen havde fundet.

Indtil jeg fandt denne post, det er da meget rart at vide at man ikke er helt tosset, jeg havde bare aldrig forventet at få noget udstyr hvor dette ikke var muligt

Hvis det som gpeter skriver omkring firmware opgraderingen er sandt, så går det jo hen og bliver en af de bedste recorede til dags dato.

I know, jeg har nu både prøvet Philips DVDR70 og Medions udgave.

Philpsen var kanon brugervenlig, og rar at bruge, MEN den kunne finde på at fryse, og desuden havde jeg nogle PHILIPS DVD+RW medier den hele tiden fik "Disc Error" på når jeg forsøgte at optage.

Medions udgave  Hold da op. Nu har vi også brænder til computeren, og bruger medierne rundt omkring. Hvis jeg satte et medie med noget på i Medions afspiller, gik det helt galt, og desuden kunne man ikke slette den...   Så den skulle vi ikke ha.

Denver's udgave ser OK ud, pånær "Channel Search" funktionen. og desuden er den kodefri

snowatom

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2004 kl. 22:54

Lige 2 sprøgsmål til alle jer Denver DVR-100 Ejere!

Når man ser en optagelse på et DVD+RW medie, uden at ændre noget, kun se, hvorfor nå rman ejecter skiven, vil den så skrive noget på den ?

andet spørgsmål, hvis i tager strømmen fra jeres Denver taber jeres så også dato og tid, normalt plejer tingene jo at huske det. Den husker jo også kanalerne.

snowatom

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2004 kl. 19:22

Bare glem mine spørgsmål. Jeg har idag byttet den til pengene tilbage.

Nu har jeg prøvet

Philips
Medion
Denver dvr-100 som er den samme som (Luxor, apex)

Denver'en startede jeg med at være yderst tilfreds med, MEN jeg satte den til at optage om natten EP (4 timer) da jeg stod på, var den gået ned efter 2 timer, og jeg var nødt til at tage strømmen for at få liv i den igen.

Det er siden sket 2 gange senere, og jo på forskellige medier, af forskelligt mærke. Philips og verbatim DVD+RW medier.

Herefter prøvede jeg at se nogle VCD/SVCD film, og der hakkede den lidt i lyden (meget lidt) ca. hver 5 minut. Jo jeg er kræsen, men for 3000,- kr ????

Iøjeblikket har jeg en Denver DVD-172 afspiller, og den kan bare alt, går aldrig ned hakker overhovedet ikke i nogle film. Heller ikke på noname medier at dårligste kvalitet. Og den kostede kun 500,- kr.

 

For at gøre det kort, VENT med at købe DVD Recorder, de er slet ikke gode nok endnu, ihvert fald ikke dem i prisklassen 3000,-

snowatom

P.S.

Efter at have prøvet 3 forskellige recorders, alle med samme fejl, har jeg entet været MEGET uheldig, eller også har jeg desværre ret.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu