|
Der er noget galt med min computer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-September-2012 kl. 14:40 |
|
Der er noget galt med min computer
Hvorfor vil den ene computer ikke på nettet. |
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ny udvikling. Jeg slukkede routeren endnu en gang for at prøve at sætte den stationære i en anden port. Nu er der ingen lys i routeren, men der er stadig trådløs forbindelse til den bærbare, som jeg sidder ved nu.
Det er TDC standard routeren, det drejer sig om, TDC Home Box mener jeg, den hedder. Det er altså ikke naboens netværk jeg er på, for det har samme navn som normalt. Samme netværk som jeg normalt kan få de to computere til at snakke sammen på. Mens jeg har skrevet det her, er der så kommet lys i routeren igen, men ingen netforbindelse til den stationære, selvom jeg har skiftet port. |
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Jamen så prøv med et nyt LAN kabel.
Hvis det heller ikke hjælper så skriv igen NB. du skriver at du har tjekket kabler ! hvordan har du gjort det ?
Redigeret af Pony65 - 22-September-2012 kl. 15:28 |
||
![]() |
||
|
Jeg har tjekket at de ikke er faldet ud. |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
|
det er umiddelbart din router der driller dig lidt - prøv at lave en "forny lease" på enhederne, altså tving router til at tildele nye ip-adresser.
min gør samme trick hos mig sommetider - det er mega træls - typisk er det mest på min windows maskine problemet er. næsten aldrig på min mac/iphone |
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
|
Er de ikke faldet ud, jamen så er kablet helt ok
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg forstår bare ikke, hvis det bare er kablet, hvorfor virker mobilt bredbånd så heller ikke.
Jeg har en mistanke. Var der ikke på et tidspunkt noget om en virus, der skiftede ens DNS indstillinger så ens maskine kørte via nogle forbryderes server, så de kunne følge, hvad man lavede. De blev opdaget og FBI overtog de servere. Hvis de så er lukkede, så kan ens maskine ikke længere komme på nettet.
IE skrev DNS error i bunden af skærmen, mens den stod og prøvede at hente en internet side.
Hvis det er tilfældet, burde mine maskiner så stadig ikke kunne se hinanden. Er der noget at gøre.
|
||
![]() |
||
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
|
Prøv at sætte kablet i den bærbare, og se om den virker på kablet netværk.
|
||
![]() |
||
|
Jeg var måske lidt frisk med mit svar før, men som med alt andet fejlsøgning så skal du gå frem efter udelukkedelses metoden.
Software og computerfejl skal du først undersøge når du ved at alt før din PC er ok, ellers bliver det umuligt at finde rundt i det hele. Så find ud af om dit modem/router + kabler er ok først ( men skal jeg være helt ærlig, når jeg hører om firewall programmer, virus angreb etc. så er det nok en "fejl 40" =
Redigeret af Pony65 - 22-September-2012 kl. 16:53 |
||
![]() |
||
|
Jeg slog WLAN fra og satte kablet i.
Jeg gentager, hvis det er routeren og/eller kablet, hvorfor virker mobilt bredbånd så heller ikke i den stationære, mens det virker i den bærbare.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
|
Åbn Netværks- og delingscenter på din pc. Klik på dit netværkskort og se under Egenskaber. Du kan evt. deaktivere kortet og lidt efter aktivere det igen. Hvilke Egenskaber ses der for det mobile kort (modem)?
Lys? Plejer der ikke at være et grønt indikatorlys der viser at porten er aktiv? Redigeret af Vilhelm - 22-September-2012 kl. 17:58 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |