|
Der "speakes" før udsendelsen er slut |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 04-December-2010 kl. 12:04 |
Nå ja, hvis ikke man gør opmærksom på problemet, så sker der intet. Og det er vigtigt at målrette henvendelsen til den relevante chef.
Håber da DR lytter til deres seere
|
|
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Sendt: 04-December-2010 kl. 16:57 |
Tror ikke at Ulla Pors lytter til særlig meget,da hun er på vej tilbage til TV2
carsten
|
|
kanvas
Super bruger Oprettet: 03-November-2005 Sted: Måløv Status: Offline Point: 302 |
Sendt: 06-December-2010 kl. 15:04 |
Har selv klaget til DR og fået nøjagtig samme svar. Hvis der er mange der klager, så man jo håbe på at det hjælper
|
|
Bruger udmeldt 43
Sendt: 06-December-2010 kl. 15:42 |
Jeg lagde da mærke til, at efter filmen iaftes var speakerlyden ikke højere end lydsporet fra filmen Harley Davidson & the Marlboro Man. Så det kunne tyde på at jeg er blevet hørt. For det var det min anke lød på
|
|
Hansemand
Guld medlem Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
Sendt: 06-December-2010 kl. 15:46 |
Jeg fik dette svar fra DR i dag.
Tak for opsangen. Det er for dårligt og jeg kan desværre kun beklage endnu engang, at det overhovedet kan ske. Jeg kan dog forsikre dig, at jeg vil forfølge sagen igen, så der kan blive indført nogle rutiner, der kan forhindre dette i at blive ved med at ske. Nu får vi så se hvad der sker. |
|
Mvh Hansemand
|
|
Bruger udmeldt 43
Sendt: 06-December-2010 kl. 15:52 |
Jeg har også lige fået svar
Jeg skal dybt beklage, at slutningen af filmen i fredags blev afbrudt af en speaker. Det var en fejl. Vi har ingen intention om at afbryde med snak før filmen er færdig. Speaken er ikke live, men er optaget på forhånd, og skal naturligvis først afvikles efter at rulleteksterne er begyndt. Desværre var der i fredags fejl i tidskoderne, så afmeldingen kom for tidligt. Vi er i færd med at gennemgå arbejdsgangene, så en sådan fejl forhåbentlig kan undgås igen. Vedrørende lydniveauet, skal jeg ikke kunne sige hvorfor speaken lyder højere end filmens lyd, det burde den ikke, men det har måske noget med skiftet fra 5.1 lyd til almindelig stereo at gøre. Det vil jeg gå videre med til vores tekniske afdeling. Med venlig hilsen-- DR |
|
Filmelsker
Ny bruger Oprettet: 01-December-2010 Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 06-December-2010 kl. 16:48 |
Ja, det gør de på alle kanaler syntes jeg. Og så når de kommer under rulleteksterne, så sidder man helt fordybet i en god filmsang og så BAM, så er speakeren der igen.
Hvad skal man dog gøre for at nyde en god film på en TV kanal nu om dage? Men de har sfl. også et tidsprogram at overholde. Jeg kan bare godt lide at være helt inde i en film..helt til rulleteksterne slutter! |
|
Bruger udmeldt 43
Sendt: 06-December-2010 kl. 16:57 |
Jamen sådan har det altid været. Du må ikke kunne optage en film eller et stykke musik uden der er speak over. Det er noget rettigheds indehaverne har bestemt.
Så hvis du vil sidde og nyde filmen uden speak helt til ende, så må du købe filmen selv.
|
|
Hansemand
Sendt: 06-December-2010 kl. 17:17 |
Sikkert korrekt men vel ikke inden dialogerne er slut samt den sidste undertekst er væk. Så kan DR jo lige så godt finde et tidspunkt i filmen hvor der ikke sker så meget/lidt og fyre noget reklame af. Filmen skal saftsusemig være slut inden det reklame fis. DR kan råbe og skrige alt det de vil når der er rulletekster, for min skyld, hvis de ikke har andet at lave/skulle. Jeg skrev forøvrigt følgende til DR fredag aften: Så var den gal igen her til aften med fredags filmen på DR-HD. Jeg forstår simpelthen ikke at I ikke kan finde ud af hvornår en film er slut. I er i besiddelse af det mest moderne tekniske udstyr og alligevel skal man høre reklame ind over filmen inden den er færdig. Teksterne kunne ikke læses ordentlig pga anden reklame tekst ind over. Det virker meget uprofessionelt. Tag Jer nu sammen og lad være med at ligne TV2. |
|
Mvh Hansemand
|
|
Filmelsker
Ny bruger Oprettet: 01-December-2010 Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 06-December-2010 kl. 17:20 |
Haha jamen det er faktisk meget sjovt du nævner det. Jeg er nemlig totalt imod piratkopiring, så jeg havde overhovedet ikke overvejet at optage det. Men det er der nok mange som har ;)
Super, nu er jeg nok mindre irreteret næste gang jeg ser en film på TV :) Redigeret af Filmelsker - 06-December-2010 kl. 17:30 |
|
kanvas
Super bruger Oprettet: 03-November-2005 Sted: Måløv Status: Offline Point: 302 |
Sendt: 12-December-2010 kl. 11:38 |
Så er den gal igen i lørdagens " Hævn for dollars"
Speak før slutteksten er er på skærmen. NU er denne film jo ikke det store kunstværk, men alligevel.
Man kan bare konstatere at DR tilsyneladende er bedøvende ligeglade med deres seere.
|
|
Hansemand
Sendt: 12-December-2010 kl. 11:46 |
Prøv at skrive til dem (igen) og spørg dem hvad øvelsen går ud på? Jo flere der klager jo større chance for en ændring. Jeg så ikke selv filmen da jeg har set den et utal af gange. Det virker bare helt uprofessionelt på mig at et mediehus så stort ikke kan finde ud af hvornår en film er slut (dialoger og undertekster). Redigeret af Hansemand - 12-December-2010 kl. 11:50 |
|
Mvh Hansemand
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |