recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Derfor skal du IKKE købe Formula One 2010!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDerfor skal du IKKE købe Formula One 2010!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Emne: Derfor skal du IKKE købe Formula One 2010!
    Sendt: 28-September-2010 kl. 12:25
Jeg har været så smart at investere i dette "spil" til både PS3 og PC - det skulle jeg måske nok have ventet med.

Herunder en lille liste over bl.a. egne observationer, og observationer fra andre - bl.a. på Codemasters officielle forum - hvor den eneste fejl der er blevet anerkendt ud af en fejlliste-debat der p.t. fylder langt over 100 sider, er den med Pit-Crew hesitation (de lukker dig ikke ud før pitten er tømt)!!!

Hvordan det er sluppet igennem QA aner jeg ikke... lad mig kort opsummere:

Dækregler fejler for stort set alle andre end dig selv - du SKAL skifte mellem de 2 dæktyper i (tørvejrs)løb, det skal modstanderne ikke!! (de bliver i hvert tilfælde ikke kaldt ind!)

Modstanderne reagerer ikke på Blå flag - hverken under kval eller i løb = ofte bliver modstandere disket for dette, men det er så også den ENESTE grund til at nogen udgår - ellers kører de perfekt, og får aldrig mekaniske fejl!

Den eneste mekaniske fejl du selv oplever er punkteringer - de kan så forekomme flere gange under selv korte løb! (er set sket lige efter pitudkørsel under kval!!)

Afrevne vigtige dele, som vinger, har INGEN betydning for køreegenskaber eller hastighed!

Omgangshastigheder kan sættes lige hurtigt på ALLE typer dæk!

Dynamisk vejr har ingen indflydelse på hvordan dine dæk opfører sig - start i tørvejr, med overgang til regn, betyder intet - bare kør videre på slicks!

Pit-crew holder dig tilbage til pitten er tømt! Kør ind som nummer 8, og kom ud som nummer 23-24 fordi du tilfældigvis pitter samtidig med en masse andre!

Husk at holde dig LANGT væk fra uheld! Selv hvis du tilfældigvis ramler ind i et uheld, så får du skylden! Og hvis du undviger et uheld - så kan du være sikker på at du får warning for at blokerer for bagvedkørende!

Du får straf for at køre en smule uden for banen - selv ved fejl hvor du absolut intet opnår af fordele!

Det hænder at Pit-crew pludselig får vendt sig forkert, så de står med RYGGEN mod dig når du kommer i pit!! = genstart af løb!

Kom i mål som nummer 8 - og få tildelt sejren!! På mystisk vis glemmer spillet hvem der faktisk vand - det gælder også indbyrdes mellem AI kørerne!

Hov - og synes du det er fedt at du faktisk kører practice og kval mod rigtige biler på banen - så tro om! De tider som AI kører på banen er ren øjenlir' - tiderne bliver automatisk udregnet og kalkuleret EFTER kval - det er KUN din tid der faktisk er sat på banen...

Dette er ikke engang ALLE fejl......

Hvordan kan det spil slippes på gaden!?

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 12:44
Hold da op - det lyder jo helt sindssygt. Det kan daarligt nok rettes hurtigt op med en FW.

Er det fejl, du selv har oplevet?

Anyway, godt, at jeg valgte det fra, men en kollega har lige faaet det fra coolshop. Det kan vaere, at jeg skal advare ham inden han aabner det, saa han kan returnere...

Saelger/bytter du saa din billigt?

BORING!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hold da op - det lyder jo helt sindssygt. Det kan daarligt nok rettes hurtigt op med en FW. 

De kan umuligt rette alt med en enkelt patch - sådan en patch skulle vi nok vente et år på!

Citér  
Er det fejl, du selv har oplevet?

Fejl jeg selv har oplevet er:

Manglende overholdelse af dæk-regler. Ind i mellem pit'er AI kørerne ikke.

Manglende overholdelse af blå flag.

Manglende påvirkning af køreegenskaber fra manglende Wings.

Manglende simulation af vægt på grund af Fuel = de kører lige stærkt altid.

Hurtigere omgangstider i race fra start, i forhold til kval.

Manglende ændring i traction på grund af regn.

Punkteringer 3 gange! (1 gang i practice, og 2 gange på 11 omgange i løb)

Blive hold tilbage fra nummer 8, til nummer 23 ved normalt pitstop.

Utilregnelige penalties = jeg får skylden for at blokerer når jeg undviger.

Der er nok et par stykker mere - men disse er oplevet i løbet af 3 (TRE!!!) løb i karriere mode. 

Citér
Anyway, godt, at jeg valgte det fra, men en kollega har lige faaet det fra coolshop. Det kan vaere, at jeg skal advare ham inden han aabner det, saa han kan returnere...

Saelger/bytter du saa din billigt?

Jeg sælger ikke mit - jeg håber på at Codemasters får rettet de værste (pit problemerne, og blå flag) med en patch - de har officielt meldt ud at de arbejder på en patch, men ikke hvad den retter...

Redigeret af zulfo - 28-September-2010 kl. 13:13
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:23
Dead

Godt vi snart har GT

Clown
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dead

Godt vi snart har GT

Clown

GT hjælper ikke vi hardcore Formel-tifosi som har ventet flere år på en ordentlig simulation (og nej, GT5 er INTET i forhold til en "rigtig" formel simulator!)
Lars B

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:28
Ja det lyder da helt ude i skoven, at de sender sådant et fejlbefængt spil på gaden.
Tak - eller nærmere - tusind mange tak for dit indlæg.  
Sku' selv til at bestille det senere i dag. Tror jeg bruger pengene på noget andet.
Evt. den sidste nye Clapton cd, som har fået yderst positive roser.

Mvh. Roland

Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:47
Det er desværre ikke første gang for Codemasters.

Anyone remember Operation Flashpoint: Dragon Rising?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 14:01
Jeg købte desværre også spillet til Xbox360, og jeg kan bekræfte mange af fejlene. Specielt pit problemerne er meget ødelæggende for spillet. Jeg har et par gange oplevet at gå i pit fra en top 5 placering, bare for at blive holdt tilbage i pitten og så komme ud som sidste mand. Jeg er også blevet tvunget til at gå i pit, bare for at se de nærmeste konkurrenter køre hele løbet færdigt uden at lave det obligatoriske pitstop.

Det er virkelig totalt ødelæggende for spiloplevelsen at man bliver snydt på den måde, så jeg spiller det ikke mere før der eventuelt kommer en opdatering.

Jeg er egentlig heller ikke særlig begejstret for køreoplevelsen, der er lidt for arcade agtig, og setup af bilen virker ret ligegyldig. manglen på telemetri gør det også umuligt at finjustere setuppet alligevel.

Redigeret af BehnReady - 28-September-2010 kl. 14:03
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 20:19
Hvad sker der lige for anmelderne så, er det alle i lommen på codemasters???
80% på gamerankings, hverken hos gameractor eller gamestop nævnes alle de bugs. Skandale!!! Godt jeg ikke fik købt, var ret tændt efter anmeldelserne.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Hvad sker der lige for anmelderne så, er det alle i lommen på codemasters???
80% på gamerankings, hverken hos gameractor eller gamestop nævnes alle de bugs. Skandale!!! Godt jeg ikke fik købt, var ret tændt efter anmeldelserne.

Jeg tror det kommer meget an på hvad en anmelder regner med at få i hånden!

Jeg er selv rimelig meget Tifosi (Forza Ferrari) og følger Formel 1 meget intenst, og jeg har spillet racerspil siden Revs på 64'eren, og har fulgt alle Geoff Crammons Formel spil osv. - så når jeg får et nyt Licenseret officielt Formel 1 spil i hånden, så forventer jeg at få en simulation - ikke et spil der prøver at smide sig imellem 2 stole og være en blanding af arcade og sim. Folk der spiller spillet som en arcaderacer er nok skide ligeglade med at der er nogle fejl der piller en smule realisme ud af spillet (eller meget realisme!!) - de tænker ikke på at dækskifte er påkrævet osv.

Jeg skal lige sige at det KAN lade sig gøre at køre nogle fornuftige race - det er ikke realistisk, for det kræver at man slår simuleret benzinforbrug og dækslidtage fra, men kører man nogle længere løb, og ikke kun 20% løb, så sker der faktisk færre fejl i løbet af en Grand Prix weekend.

Men der er en patch på vej fra Codemasters - hvor meget den retter vil vise sig!
Lars B

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 21:48
Jeg er selv rimelig meget Tifosi (Forza Ferrari)

Alonso er på vej mod mesterskabet..forhåbentlig..men jeg har en god fornemmelse..

så forventer jeg at få en simulation - ikke et spil der prøver at smide sig imellem 2 stole og være en blanding af arcade og sim. 

IGN har jo bl.a. påpeget dette i dereds Previews. Så du burde have været advaret. Dog sagde de, at de på de sværere niveau er rigtig god simulation.

Ikke, at den blanding på nogen måde godkende de STORE fejl, der åbenbart er i spillet. Det lyder virkelig utroligt, at det kan gå så galt. Hold kæft man må blive frustreret me de pitfejl.

Jeg låner måske spillet i weekenden, og så må jeg se..

BORING!
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 06:45
Har lige købt spillet men har ikke pakket det ud endnu faktisk, dog tror jeg stadig ik jeg vil aflevere det tilbage, har dog læst der IKKE kommer opdatering til næste år, i stedet kommer der et nyt spil, lidt plat når man tænker på det lige er udkommet og der kun er få løb tilbage af sæsonen men fedt ser det da ud http://www.eurogamer.dk/videos/f1-2010-dev-diary-3-weather-system
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu