recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Derfor skal du IKKE købe Formula One 2010!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDerfor skal du IKKE købe Formula One 2010!

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Har lige købt spillet men har ikke pakket det ud endnu faktisk, dog tror jeg stadig ik jeg vil aflevere det tilbage, har dog læst der IKKE kommer opdatering til næste år, i stedet kommer der et nyt spil, lidt plat når man tænker på det lige er udkommet og der kun er få løb tilbage af sæsonen men fedt ser det da ud http://www.eurogamer.dk/videos/f1-2010-dev-diary-3-weather-system

Regnvejret er rigtig flot lavet, desværre har det ingen effekt på køreegenskaberne, før det regner så meget at der kommer større vandpytter på banen. Hvis det bare småregner, så kør på slicks, det vil stadig være det hurtigste. Endnu en fejl i den lange liste i dette spil.

Deres planer er at lave et nyt spil hvert år, i samme stil som eksempelvis FIFA spillene. Men hvis de ikke hurtigt kommer med en patch der retter nogle fejl, så tror jeg deres salgstal vil se helt anderledes ud for 2011 versionen.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af BehnReady BehnReady skrev:

Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Har lige købt spillet men har ikke pakket det ud endnu faktisk, dog tror jeg stadig ik jeg vil aflevere det tilbage, har dog læst der IKKE kommer opdatering til næste år, i stedet kommer der et nyt spil, lidt plat når man tænker på det lige er udkommet og der kun er få løb tilbage af sæsonen men fedt ser det da ud http://www.eurogamer.dk/videos/f1-2010-dev-diary-3-weather-system

Regnvejret er rigtig flot lavet, desværre har det ingen effekt på køreegenskaberne, før det regner så meget at der kommer større vandpytter på banen. Hvis det bare småregner, så kør på slicks, det vil stadig være det hurtigste. Endnu en fejl i den lange liste i dette spil.

Deres planer er at lave et nyt spil hvert år, i samme stil som eksempelvis FIFA spillene. Men hvis de ikke hurtigt kommer med en patch der retter nogle fejl, så tror jeg deres salgstal vil se helt anderledes ud for 2011 versionen.

Der er en patch på vej der retter nogle af de fejl der er i spillet - og Codemasters har også været ude på deres forum med forklaringer på nogle af de mest diskuterede AI fejl.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der er en patch på vej der retter nogle af de fejl der er i spillet - og Codemasters har også været ude på deres forum med forklaringer på nogle af de mest diskuterede AI fejl.

Jep, den patch glæder jeg mig til, men lad os nu lige se hvor meget den retter først.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:49
Jeg installerede det for et par dage siden, og kan kun bekræfte mange af fejlene.
Det er næsten umuligt at gennemføre et løb uden en 3-4 x 10sek straf, da man får tildelt al skyld, selv i uheld du ikke er en del af. Eller du bare snitter en kurb det forkerte sted.
Total hul i hovedet, og har også meget svært ved at se der er kørt test på spillet før det udkom!

Havde ellers glædet mig rigtt meget, da jeg også er stor F1 fan.
Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 11:10
Det er dejligt at I har skrevet om de fejl, I har fundet.
Jeg har ellers glædet mig tli at der endeligt kom et nyt F1-spil, så må man ikke var nødsaget tli at bruge diverse mods til ældre engines, men det ser ud til at det stadig er den bedste løsning - desværre.
Indtil videre holder jegf mig til rfactor, når der skal ræses.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af taalmod taalmod skrev:

Det er dejligt at I har skrevet om de fejl, I har fundet.
Jeg har ellers glædet mig tli at der endeligt kom et nyt F1-spil, så må man ikke var nødsaget tli at bruge diverse mods til ældre engines, men det ser ud til at det stadig er den bedste løsning - desværre.
Indtil videre holder jegf mig til rfactor, når der skal ræses.

Jeg skal personligt nok lige give et pip når patchen er kommet ud.

Jeg havde været på udkig efter et brugt Logitech G25, men kunne ikke finde nogen - så jeg har i stedet købt et billigere rat + pedaler fra Speedlink, et Carbon GT.

Det er ikke verdens bedste udstyr, og opsætningen er lidt klumpet, og desværre genkender F1 2010 det ikke, så man kan ikke komme i de avancerede indstillinger, men Force Feedback virker, og præcisionen er også okay, så jeg beholder det nok selv om Elgiganten har fuld returret...

Spillet bliver altså en DEL bedre med rat og pedaler, MEN! Nu er det lykkedes mig at kommer i pole, og køre den hjem derfra 2 løb i træk - og så dukker der nye problemer op for spillet. Når man får rigtig fat i de andre, og begynder at kunne lappe dem med omgange, så går det HELT galt for blå flag!

Langsommere modstandere var ved at koste mig et løb - de begynder simpelthen at køre race mod dig, og lukke af for dig - i stedet for at lukke dig igennem!! Totalt tåbeligt når mine laptimes er 4-5 sekunder hurtigere end deres - og med f.eks. en Hamilton lige i røven er det altså IKKE sjovt når 2 Lotus'er vælger at køre side om side, og kæmper en kamp foran dig, og IKKE trækker ind og lukker dig forbi, og helt galt er det når man så overhaler nogle man er ved at lappe, de kører sammen, og så får du lige en drivethrough for at overhale dem!!

Skrammelfejl!!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 16:39
Jeg oplevede forresten endnu en lille glitch...

På Monza lå jeg med Pole i Qual og kørte nogle ekstra omgange, bl.a. en hvor jeg havde oversatset, så min tid var rigtig grim på den pågældende omgang - så min chefmekaniker var lige ude med en melding "your laptimes are much slower than Di Grassi, lets have a look at his setup"... på det tidspunkt var Di Grassis placering i Qual 24!!
Lars B

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:24

Hvordan er det lige man gemmer? I min første Career weekend, kørte jeg bedste tid/pole position i Qual., der mangler 1.30min og jeg kørte i garagen. Da jeg ikke kun se noget med save, gik jeg ud fra, at autosave bare funker, og gik tilbage til menuen, hvor jeg også blev interviewet osv. 

Så skulle jeg til at spille igen efter en pause, og skulle køre Qual.  igen...weird...

BORING!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hvordan er det lige man gemmer? I min første Career weekend, kørte jeg bedste tid/pole position i Qual., der mangler 1.30min og jeg kørte i garagen. Da jeg ikke kun se noget med save, gik jeg ud fra, at autosave bare funker, og gik tilbage til menuen, hvor jeg også blev interviewet osv. 

Så skulle jeg til at spille igen efter en pause, og skulle køre Qual.  igen...weird...

Ude i paddock'en kan du vælge at gemme under "My F1"...

Jeg må nok krype til korset og købe mig et G27 i morgen - det rat jeg købte i El-Giganten piver og hyler når jeg drejer, og så kan det ikke mappes ordentligt, og det "glemmer" den mapning jeg laver når der slukkes...

Håber jeg kommer til at spille RIGTIG meget F1 2010, og RIGTIG meget GT5 - ellers kan jeg vist ikke helt forsvare et køb af sådan et rat... heldigt at jeg kun har mig selv at forsvare det overfor! Tongue

Redigeret af zulfo - 03-Oktober-2010 kl. 19:31
Lars B

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:34

Det var da underligt, at man skal gemme selv, når der er autosave til. Jeg kender ikke et andet spil, der ikke gemmer, når man går tilbage til menuen. 

Til resten kan jeg kun sige, at jeg har samme dillemma, og skal også kun svare over for mig selv..så det bliver til G27 snart..dog mest til GT5...F1 har jeg bare lånt..men det er fedt..

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 09:03
Yuhuu, jeg vandt mit foerste raes i Career. Det var dog med lidt snoed, da jeg havde slaaet de bremseindikationer til. Men det var ogsaa det eneste. Tror jeg vil bruge dem i Practice for at laere banen at kende og saa slaa dem fra.
Jeg kunne dog kun klare den ene bane, saa var jeg fysisk helt faerdig. Koerte Practice, Qual, og saa 15 omgange.  

BORING!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 09:50
Endelig en ordentlig anmeldelse af spillet, som også kommer omkring de mange fejl og uhensigtsmæssigheder det indeholder, samt den begrænsede kørefysik:
http://www.simhq.com/_motorsports5/motorsports_155a.html

Jeg ville ønske den anmeldelse var kommet tidligere, for så havde jeg aldrig købt F1 2010.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu