recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det bedste 32" LCD til 5-6000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet bedste 32" LCD til 5-6000 kr.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
peders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Det bedste 32" LCD til 5-6000 kr.
    Sendt: 25-August-2010 kl. 00:45
Hej med jer

Hvilke(t) tv kan I anbefale når jeg skal bruge en 

- 32" LCD skærm 
- Full HD 1920 x 1080p
- Helst med LED bagbelysning
- Menuerne skal være hurtigere end på en del Philips jeg har prøvet (det er ulideligt langsomt)
- Billedkvalitet lidt over gennemsnittet
- Pris i omegnen af 5-6000 kr.

Ikke et must, men nice to have:
- Indbygget afspilning af forskellige videoformater

Hvorfor er nogle imod at det skal være LED bagbelysning? Eller er det kun når det er Edge LED at det giver et dårligt billede? Jeg er nemlig tændt på idéen om at det sparer en del strøm.

Mvh
Peder
Til top
peders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2010
Sted: DK
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 00:53
Undskyld, jeg glemte at skrive, at 100 hz også er et krav.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af peders peders skrev:

- 32" LCD skærm 
- Full HD 1920 x 1080p

Hvor tæt skal du sidde på den skærm?
1-1½ meter fra den?

Oprindeligt skrevet af peders peders skrev:

Hvorfor er nogle imod at det skal være LED bagbelysning? Eller er det kun når det er Edge LED at det giver et dårligt billede? Jeg er nemlig tændt på idéen om at det sparer en del strøm.

Så meget strøm sparer det altså heller ikke.
LED baggrundsbelyst kan give bedre billeder end "normal LCD, da den kan dæmpe LEDs bag skærmen individuelt. Det ændrer dog ikke ved eksempevis dårlig billedvisning når ser skråt ind på dit tv.

Klaus

Klaus
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:29
Sony's EX-Serie er at anbefale.
KDL32EX500 er ekstrem billig, og et forrygende køb til prisen, med et hav af funktioner. KDLEX700 er dyrere, men med LED, og dermed et lidt mindre strømforbrug til følge, men ellers er der ikke rigtig noget at komme efter, heller ikke billedmæssigt. Min opfordring er derfor, at holde sig til EX500.

Et andet bud er dog et Panasonic X20 i 42", som kan erhverves for samme pris som EX500. Lidt bedre billedkvalitet, qua de bedre prædefinerede indstillinger, og samtidig en væsentlig større skærm, men dog ikke med diverse funktioner som DLNA eller USB-afspilning. Har ikke FULL-HD, men det har ikke så meget at sige under normale omstændigheder. Hastigheden i menuerne på en Panasonic er fremragende.

Personligt er 32" blevet for småt til mig, og hvis du har pladsen, er det altså meget federe med en større skærm. Mange ender med at fortryde, at de ikke købte en større skærm, den fejl gjorde jeg selv til at starte med, så beslut dig lige en ekstra gang:)

Redigeret af vasif - 25-August-2010 kl. 18:03
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 00:41
Vil anbefale et Panasonic TXL32G20 da billedkvaliteten er exceptionel god også sammenlignet med EX500 som har en irriterende sløv brugerflade.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu