recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det blev et D8005 :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet blev et D8005 :)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har også PS51D8005 og har haft det i lidt over en måneds tid nu. Det første jeg gjorde var at skrue kontrasten lidt ned, da den stod til 95 som standard..
Efter et par uger kører jeg nu med flatpanels indstillingerne og er godt tilfreds.
Har et Pio 508XD og synes farverne står godt på Samsungen og designet er jo bare lækkert.
Hvis du smider et netværkskabel i kan du også opdatere firmwaren, hvis det ikke allerede er gjort. Kan faktisk ikke huske om jeg fik billede på EPG efterfølgende, men billede kom der ihvert fald i smart hub menuen.

Har du et link? Smile
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:00
med hensyn til billede på EPG´en, jeg har ikke lige læst tråden igennem, men erfaringen er vel ALTID at der ikke er billede på EPG´en ved f.eks. DVB-c må være noget med begræsninger i netværket, for det fungere fint på DVB-T

har samme oplevelse med alle mine tv.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:01
Ærgerligt de ikke laver en 42"/46" model, så ville jeg sgu skifte mit Panasonic X20 ud med sådan et. Men har simpelthen ikke plads til 51" :)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har også PS51D8005 og har haft det i lidt over en måneds tid nu. Det første jeg gjorde var at skrue kontrasten lidt ned, da den stod til 95 som standard..
Efter et par uger kører jeg nu med flatpanels indstillingerne og er godt tilfreds.
Har et Pio 508XD og synes farverne står godt på Samsungen og designet er jo bare lækkert.
Hvis du smider et netværkskabel i kan du også opdatere firmwaren, hvis det ikke allerede er gjort. Kan faktisk ikke huske om jeg fik billede på EPG efterfølgende, men billede kom der ihvert fald i smart hub menuen.

Har du et link? Smile

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/plasma-tv/PS51D8005FUXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

husk og slå Cinema Smooth til, når du ser blu-ray

ellers kører den 60hz og det vil hakke

se denne tråd
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22192

Er dette også gældende for mit nyerhvervede Samsung LED UE46D8005??
Jeg har netop undret mig over at billedet rykker en anelse med jævne mellemrum, og det mest irriterende er at når jeg nu ser bluray film er der sync problemer...lyden er lidt foran personernernes mundbevægelser.
Jeg kontaktede sælgeren i butikken, han mente at det kunne være fordi jeg brugte for "gamle" HDMI kabler ver.1.3. Han mente at det nye tv måske havde problemer med disse og foreslog at jeg købte de nye ver. 1.4 selvom jeg endnu ikke har 3d afspiller og derfor ikke umiddelbart har brug for disse..

- Kan det være at jeg skal slå Cinema Smooth til på LED (hvis denne funktion findes på dette tv) for at undgå hakken?
- Hvad kan være problemet med lyd sync problemet??

Jeg kører hdmi fra bluray til surroundreciever og videre til tv.
Har ikke oplevet disse problemer med mit tidl. pioneer plasma..

Redigeret af supermule - 28-Juli-2011 kl. 10:17
Til top
rtrane Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

med hensyn til billede på EPG´en, jeg har ikke lige læst tråden igennem, men erfaringen er vel ALTID at der ikke er billede på EPG´en ved f.eks. DVB-c må være noget med begræsninger i netværket, for det fungere fint på DVB-T

har samme oplevelse med alle mine tv.

Som nævnt tidligere har jeg billede i EPG'en. Det er på et PS50C7700 med YouSee kabel-TV. Så din konklusion holder ikke helt... Det er i min optik et yderst mærkværdigt fænomen Samsung har lavet med deres EPG. For nogle virker det, for nogle virker det ikke, men det er ikke til at finde en sammenhæng... Confused
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

se denne tråd

Jeg har netop undret mig over at billedet rykker en anelse med jævne mellemrum, og det mest irriterende er at når jeg nu ser bluray film er der sync problemer...lyden er lidt foran personernernes mundbevægelser.
Jeg kontaktede sælgeren i butikken, han mente at det kunne være fordi jeg brugte for "gamle" HDMI kabler ver.1.3. Han mente at det nye tv måske havde problemer med disse og foreslog at jeg købte de nye ver. 1.4 selvom jeg endnu ikke har 3d afspiller og derfor ikke umiddelbart har brug for disse..

- Kan det være at jeg skal slå Cinema Smooth til på LED (hvis denne funktion findes på dette tv) for at undgå hakken?

Sælger er en klaphat! Er det svar nok, om det kan være dine HDMI-kabler? I din surroundreceiver kan du givetvis ændre på lydsync - altså evt. forsinke lyden noglå få millisekunder, så det kommer til at passe med billedet.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:49
Håber ikke det er for meget off-topic, men ved du hvad de store forskelle på D8005 og D7005 er? Hvis man laver en sammenligning inde på Samsungs hjemmeside, så er de stortset ens. Der er selvfølgeligt forskel i designet, men der må da næsten også være andet. Der er alligevel et par tusind kr. i forskel på prisen.

Redigeret af jonaskp - 28-Juli-2011 kl. 10:50
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 11:15
Har selv forsøgt at undersøge dette og det jeg har fundet frem til er at det alene er designet. 7005 er med en tynd glasfiberkant/plastic, og 8005 er med sølv/alu tynd kant med logo i midten forneden hvor man selv kan bestemme om der skal være lys i ved hjælp af opsætningen..
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 15:16
Tillykke Oakie

Det står fint hjemme i din stue Thumbs Up
mvh, Matrix
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 15:47
7005 har heller ikke en internet browser.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

se denne tråd

Sælger er en klaphat! Er det svar nok, om det kan være dine HDMI-kabler? I din surroundreceiver kan du givetvis ændre på lydsync - altså evt. forsinke lyden noglå få millisekunder, så det kommer til at passe med billedet.

Jep, Sælger en en klaphat!!!!
Måske du også kan forsinke lyden på din Blu-ray afspiller, om det ikke er muligt på din receiver.
Og et par millisekunder er formentlig ikke nok; jeg "delay'er" selv m. 60 msek.

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu