Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
micker
Super bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
|
Emne: Det endelig valg - Panasonic th42px70 Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:08 |
Hej. Jeg vil starte med at takke alle brugerne for fornuftig rådgivning omkring hvilke fladskærm jeg skulle vælge (http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25268& ;PN=2), jeg var meget skeptisk over for den plasma skærm som blev anbefalet af mange brugere. Men langt om længe fik jeg set billedet på den omtalte Pansonic TH42PX70 og blev postivt overrasket, så nu har jeg fundet den ved el gigantens online butik til 10.000, så er der bare en slem fragtpris på 475 kr der kommer oveni  Men der er lige et mindre problem. Der er kun 2 HDMI indgange på skærmen, og jeg skal have tilsluttet en DVD der skal kører over HDMI, forhåbentlig en selector boks af en art der skal kører HD samt min PC. - Jeg har hørt at man skal undgå at kører PC (med dvi) ind på vga indgangen. Derved bliver det kun analog billede og i panelets opløsning 1024x768 og et ikke så godt billede. Hvis jeg i stedet kører over DVI->HDMI kan jeg vel få skærmen til at kører op til 1080p og få et bedre (digitalt) billede??
- Men på den måde bliver får jeg jo opbrugt alle hdmi indgangene. Hvis jeg så bliver tvungen til at kører digital tv over component indgangen i 1080I, vil det så blive synligt dårligere billede end 720P over hdmi?
Jeg håber lige i har et par gode svar til de sidste spørgsmål inden jeg bestiller. PS. er der nogen der kender en forsikring der dækker Burn-in? gør el-gigantens forsikring det?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:19 |
Da du har kabelTV, har du ikke nogen fordel af DTT Tuneren, det kan derfor anbefales at du køber PV70 i stedet.
Du får ikke Burn In, hvis du bare kører med de rigtige indstillinger det første stykke tid Ca. 150-200 Timer.

|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
micker
Super bruger
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:25 |
hej tak for indstillingerne. Jeg skal muligvis flytte inden for de næste par måneder og ved ikke hvordan antenneforhold er derude. Så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle undvære dvb-t tuneren da PV70 kun er dyre de steder jeg har kigget.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40550
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:29 |
Er det et sted hvor der er TDC eller Stofa, så skal du bruge en extern modtager, der kan DTT ikke anvendes.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
micker
Super bruger
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:41 |
ja men måske er den ingen af delene. Desuden er der nogle fællesantenner som begynder at sende flere kanaler ud i dvb-t (udover dr1, dr2 og tv2) f.eks vil TV3 også blive sendt digitalt sammen med de få andre, præcist hvilke fællesantenner der gør det ved jeg ikke. Men af den grund ville det være en god ide at have dvb-t tuneren i når jeg alligevel ikke betaler mere for at have det indbygget.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 20:19 |
micker skrev:
ja men måske er den ingen af delene. Desuden er der nogle fællesantenner som begynder at sende flere kanaler ud i dvb-t (udover dr1, dr2 og tv2) f.eks vil TV3 også blive sendt digitalt sammen med de få andre, præcist hvilke fællesantenner der gør det ved jeg ikke. Men af den grund ville det være en god ide at have dvb-t tuneren i når jeg alligevel ikke betaler mere for at have det indbygget. |
Helt enig !
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 20:49 |
Ja - du skal selvfølgelig kun fravælge DVB-T tuneren, hvis du kan finde PV70 billigere end PX70 og du iøvrigt ikke mener at du vil kunne få brug for DVB-T tuneren.
Mht. tilslutninger, så brug den ene (indgang 2) til at køre fra din PC, og brug evt. en HDMI switch til at forbinde flere andre enheder til den sidste HDMI indgang afhængig af behov.
Der er ikke komponent udgang på en HD digital tv boks, den kan kun tilsluttes over HDMI af hensyn til HDCP (kopibeskyttelse) - men har du en dvd-afspiller med både hdmi og komponent udgang, kan du prøve om ikke komponent giver næsten ligeså godt billede fra den.
Men ellers hedder det en HDMI switch hvis du vil have flere enheder tilsluttet over HDMI.
Jeg har selv 7 enheder nu eller i nær fremtid der skal tilsluttes over HDMI, så man får aldrig HDMI indgange nok i TV'et.
Redigeret af spawn - 01-Juli-2007 kl. 20:50
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
micker
Super bruger
|
Sendt: 01-Juli-2007 kl. 21:10 |
spawn - ifølge denne sagem 81 står der altså komponent udgang hvor det er muligt at vise HD fra: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=762&zoneid=1 Hvis det kan lade sig gøre. Ville den bedste løsning så ikke være som beskrevet før, at bruge HDMI 1 & 2 til DVD og PC, også komponent til digital tv og kører 1080I? Men 7 HDMI enheder spawn, hold da op!  Men jaja, der kommer jo nok flere med tiden. Men så kunne jeg jo få en hdmi switch senere hvis jeg får til flere enheder hehe
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:19 |
Linket til artiklen virker ikke - men ok jeg skal da ikke afvise kategorisk at man kan køre komponent fra Sagem81 (har ikke selv en).

Men jeg tror nu alligevel stadig jeg så ville foretrække HDMI 1 & 2 til Sagem81 og PC, og så køre komponent fra DVD'en - den er jo trods alt kun en SD kilde.
|
|
 |
micker
Super bruger
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:47 |
spawn, det kan du have ret i. Det hele lå bare i at jeg skulle bestille kabler nu så de kunne nå at komme samme tid som tv'et. Det ville bare være trist at bruge 500 kr på kabler også ikke give et optimalt billede.
Men jeg bestillet et DVI->HDMI til pc'en. Også et HDMI->HDMI til dvd'en indtil videre. Så må jeg lige bytte lidt frem og tilbage når jeg engang kan få en selector.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 18:58 |
Ja god ide - bestil det du ved du skal bruge, og så prøv dig lidt frem og tilbage når du står i situationen og køb det du mangler til den tid. Der er ikke noget "rigtig eller forkert" i den forstand - det du syntes giver det bedste resultat med dit udstyr, er det rigtige hos dig.

|
|
 |
Mike270183
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
|
Sendt: 02-Juli-2007 kl. 19:32 |
Jeg ved godt at spørgsmål er lidt off topic, men jeg har set th42px70 på tilbud i elgigantens webshop til 9999,- Jeg havde egenligt tænkt mig at købe pv70'eren hos TC til 10.500,- men hvis jeg køber den igennem elgiganten, så kunne jeg jo spare en kørertur til Århus og få leveret til døren
Nu til mit spørgsmål:
Jeg har stofa kabel-tv og havde tænkt at anskaffe mig deres hd-dekoder, ville den give et problem med den digitale tuner i PX70'eren?
|
Panasonic TX-P55VT60 PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup
|
 |