recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det hele hos tidal til den lave pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det hele hos tidal til den lave pris

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det hele hos tidal til den lave pris
    Sendt: 05-Marts-2024 kl. 16:00
Kunne ikke finde den gamle tråd om tidal så jeg laver en ny

Nu for vi til april det  hele hos tidal til den laveste pris og tidal kommer til at hedde tidal

Det ikke så ringe 



Redigeret af gasolin - 05-Marts-2024 kl. 23:05
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 18:15
Næ det er super. Må jeg sige.. men jeg hører dog at det er kun omkring 20% der er i hi-res/atmos. Ellers er resten i redbook
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 19:18
Hvad er "redbook"?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Hvad er "redbook"?

Et fancy ord for CD kvalitet……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2024 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Hvad er "<span style=": rgb250, 250, 250;">redbook"?</span>
fun faqs er, at de standarder der er for cd kvalitet er skrevet i en rød bog, og er del af en standard serie der hedder rainbow books.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 06:58
Godt træk af Tidal. På abonnementstjenester bør den bedste kvalitet gøres til den nye 'baseline', når det er muligt. Det kunne Netflix lære noget af.

Nu tilbyder både Apple Music og Tidal deres bedste kvalitet i det normale abonnement, så muligheden for, at Spotify lancerer 'HiFi' til ekstra pris er vel så godt som elimineret?
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Godt træk af Tidal. På abonnementstjenester bør den bedste kvalitet gøres til den nye 'baseline', når det er muligt. Det kunne Netflix lære noget af.
Ja, det er max lækkert. Især når man nu skal til at abonnerer på det. Big smile

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Nu tilbyder både Apple Music og Tidal deres bedste kvalitet i det normale abonnement, så muligheden for, at Spotify lancerer 'HiFi' til ekstra pris er vel så godt som elimineret?
Kommer det nogensinde til at ske? LOL
Til top
Audiospace Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2023
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiospace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2024 kl. 10:52
Fodnote: jeg har brugt Tidal siden 2015, mener jeg, men er for nyligt overgået til Spotify og for mig er sidstnævnte meget meget bedre til at finde musik jeg kan lide. Faktisk er jeg mildest talt forbløffet over hvor fantastisk de algoritmer hos Spotify fungerer. De lægger sig simpelthen direkte ind i min musiksmag og jeg finder så meget lækker ny lyd, samtidig med at den helt af sig selv byder på musik fra "gamle dage" (90'erne og 0'erne) som jeg har været meget glad for men hvor kunstneren ligesom er gledet ud af bevidstheden. Det er for mig en kæmpe opgradering. 
Det er selvfølgelig ikke interessant hvis man selv dirigerer orkestret og bestemmer 1 til 1 hvad der skal afspilles. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu