recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det må have en ende...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet må have en ende...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

I har vel mulighed i antv at melde jer passive hvis deres prisstigninger går for vidt?

Nej, det har man ikke når man er tilsluttet via f.eks. en andelsboligforening eller boligforening.

Det er netop det der gør mig gal i skralden!
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 18:27

Samme ting gør sig gældende her man er tvangsindlagt til at aftage minimum Grundpakken.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 19:00
Jeg kan forstå at man i en ejendom er bundet til en bestemt pakke, hvis der er installeret et sløjfeanlæg.

Men hvis man har et stikledningsanlæg, kan der sættes et filter ind hvor stikledningen begynder, således at den enkelte husstand kun får den pakke man ønsker, evt. slet ingen pakke. Sådan er det i min boligforening.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

I har vel mulighed i antv at melde jer passive hvis deres prisstigninger går for vidt?

Nej, det har man ikke når man er tilsluttet via f.eks. en andelsboligforening eller boligforening.

Med mindre at man direkte har skrevet under på til evig tid at ville betale kabeltv, så kan de vel ikke tvinge folk til at betale Shocked
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 19:12

Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Med mindre at man direkte har skrevet under på til evig tid at ville betale kabeltv, så kan de vel ikke tvinge folk til at betale Shocked

Det står desværre i vedtægterne, som er fra tidernes morgen, hvor kabel tv var 3-4 kanaler og en årlig udgift på 2-300 kroner.....
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Men hvis man har et stikledningsanlæg, kan der sættes et filter ind hvor stikledningen begynder, således at den enkelte husstand kun får den pakke man ønsker, evt. slet ingen pakke. Sådan er det i min boligforening.

Det er selvføljelig et Stjerneanlæg, ellers kunne man ikke pakkeopdele, Boligforeningen har aftagepligt med Antenneforeningen som fordeler det leverede signal fra You See. Det er vedtaget ikke at gå selvstændig med levering eller at finde anden leverandør. Sjovt nok har nogen af deres boliger levering direkte fra You See, og andre dele af byen har også.
Boligforeningen er en de største aftagere af levering fra Antenneforeningen, så hvis de siger nej, kommer den jo nok i vanskeligheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Samme ting gør sig gældende her man er tvangsindlagt til at aftage minimum Grundpakken.

Når vi er tvangsindlagt til kabel-tv, er det vel derfor, udbyderne kan gøre nøjagtigt, som de vil - bare skrue pakkepriserne deropad.

Den med frit udbydervalg røg jo totalt i vasken.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Den med frit udbydervalg røg jo totalt i vasken.

Man må ( dem der skal afgøre det) snart få taget sig sammen til at få det på plads. Man tvinges jo ikke til at have en bestemt Teleudbyder, elselskab og andre ting.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:11
Måske, man skulle smide en mail til kulturministeren, eller hvem det nu skulle være - politikerne ser jo nok ikke dette site...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:13

Måske, man skulle smide en mail til kulturministeren, eller hvem det nu skulle være - politikerne ser jo nok ikke dette site...
Nu er det jo, at man lige skal holde sig for øje, at det er jeres enge foreninger, der tvinger jer.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Nu er det jo, at man lige skal holde sig for øje, at det er jeres enge foreninger, der tvinger jer.

Og her er der intet at gøre.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er selvfølgelig et Stjerneanlæg, ellers kunne man ikke pakkeopdele, Boligforeningen har aftagepligt med Antenneforeningen som fordeler det leverede signal fra You See. Det er vedtaget ikke at gå selvstændig med levering eller at finde anden leverandør. Sjovt nok har nogen af deres boliger levering direkte fra You See, og andre dele af byen har også.
Boligforeningen er en de største aftagere af levering fra Antenneforeningen, så hvis de siger nej, kommer den jo nok i vanskeligheder.

Ja, et stjerneanlæg (eller stikledningsanlæg, som jeg kaldte det) er forudsætningen for pakkevalg. Det skrev jeg også.

Her vil jeg henlede opmærksomheden på, hvad Lejeloven § 46 c og Lov om leje af almene boliger § 62 siger om lejerens betaling til fællesantenner m.v. Paragrafferne er næsten enslydende, så jeg citerer fra sidstnævnte lov:

§ 62. Er ejendommen forsynet med eget fællesantenneanlæg til radio- og fjernsynsmodtagelse, eller har ejendommen programforsyning udefra, kan udlejeren forlange de nødvendige og rimelige udgifter til etablering og forbedring, jf. stk. 2, og drift heraf refunderet, herunder udgifter til administration. Udgifterne fordeles ligeligt på lejemålene i ejendommen. I ejendomme, hvor lejeren har individuelt valg af programudbud, skal den enkelte lejer dog kun betale for de programmer, lejeren har adgang til. Udgifterne kan ikke indeholdes i lejen.

Hos os betyder det at den enkelte husstand betaler for den valgte tv-pakke, hvad YouSee og ophavsretsorganisationer skal have. Men udgifter til anlæg og administration fordeles ligeligt på lejemålene uanset valg af tv-pakke.

Jeg har haft den erfaring at de organisationsansvarlige i boligforeningen/boligselskabet (bestyrelse, administrator, forretningsfører) ofte har ringe kendskab til de faktiske forhold, kontrakter og aftaler. De gav forkerte oplysninger, da jeg begyndte at undersøge hvad der gælder og hvad der er muligt. Man vidste end ikke at man selv var ejer af anlægget, men troede at det var YouSee's, og bestyrelsen vidste ikke at man var ”antenneansvarlig”. Længe troede man i organisationen at ingen kunne undgå at vælge mindst Grundpakken, medmindre man underskrev en tro og love-erklæring om ikke at have noget fjernsyn. Det viste sig bare at være noget man troede. Nu kan enhver vælge ”Ingen pakke” og slippe for betaling til tv-pakke.

Derfor vil jeg også opfordre andre om at undersøge hvilke aftaler der foreligger, og hvad det er muligt at lave om på.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu