recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det perfekte B&O-setup. Part 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet perfekte B&O-setup. Part 1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tejsdindler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Emne: Det perfekte B&O-setup. Part 1
    Sendt: 07-Juni-2009 kl. 22:27

Jeg er i gang med at lave mit drømmesetup i B&O. Da det er en bekostelig affære og gerne skal virke efter hensigten i første forsøg, har jeg en del spørgsmål som jeg vil stille igennem en serie af tråde. Hver tråd omhandler et specifikt emne/spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med. På forhånd tak! /Tejs

Lyd på terrassen

Jeg har i mit alrum et beosund 9000 som jeg godt kunne tænke mig at benytte som kilde til noget lyd på min terrasse.
Jeg forventer at sætte 2 stk. BeoVox 1 op i loftet på den overdækkede del.

Jeg vil kunne styre lyden individuelt for terrasse og alrum, så jeg selv vælger hvornår der skal være lyd derude og så jeg kan have forskelligt volumenniveau på terrassen i forhold til alrummet.

Spørgsmålet er så hvordan jeg bedst og billigst får koblet de to ting sammen og hvis I har nogle generelle kommentarer til idéen skal I bare slynge dem ud.

/Tejs

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2009 kl. 23:36

Jeg ville lave terrassen som et linkrum med en beolink passive, hvis den ellers stadig kan fåes. Alternativt en beolink active og så en forstærker som tænder via input sensing

Eksempelvis denne ---> http://www.russound.com/r235ls.htm

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 21:14
OK, så jeg ville skulle have følgende:
  • BeoLink Passiv
  • Masterlink kabel til Beosound 9000
  • 2 stk BeoVox 1 eller alternativt en bedre enhed fra en konkurrent
Det er vel omkring 10.000 kroner, hvis det ikke kan findes brugt.

Jeg tror jeg vil bygge et LK - IHC Wireless Fuga universal relæ ind i loftet, så jeg kan slukke for forstærkereen om natte, vinteren i hverdage mellem 8 og 14 osv.. Det bliver sgu super!

Tak for svaret!

Redigeret af tejsdindler - 08-Juni-2009 kl. 21:14
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 22:33
Jeg har en del B&O stumper liggende,så som et par Beo4 fjernbetjeninger, 1 stk, Boelink 1000 diverse kabler, Powerlink,Masterlink, samleled til Powerlink, 1 stk. digital parabolreceiver der kan styres via Beo4 fjernbetj, m.m.   Hvis du kan bruge noget af dette :-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 21:29
Hej Skyum, tak for buddet - mon ikke jeg kommer til at mangle et eller andet.

Jeg har nu snakket med min tekniker-ven og som han siger, så er der "no way in hell" at vi får trukket et masterlink-kabel ud til terrassen.

Derfor prøver vi med en Wireless 1, jeg går ud fra at det giver de samme muligheder som et kabel.

/Tejs
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu