|
Det rigtige CA-Modul |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2013 kl. 15:41 |
Jeg er meget ny på dette område. Jeg mangler et CA-modul til et Samsung E8005 (64") TV. Leverandøren (udenlansk) siger at det skal supportere typen CAM Conax. Hvilket modul skal jeg så købe for at det passer? (går ikke ud fra at alle moduler passer til alle TVs) Jeg har ladet mig fortælle at blandt andet HD kanaler kræver "CI+", men det siger mig ikke rigtig noget. Jeg håbede et klogt hoved kunne smide et link efter mig. Jeg fandt selv dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=1702 men jeg aner ikke om det vil kunne køre sammen med mit TV (eller om jeg får problemer med HD kanaler). Mange tak, |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville hjælpe med navn på udbyder, således at det er muligt at finde ud af de nærmere detalier om hvad der skal bruges.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min kone kommer fra Rumænien, så vi leder naturligvis efter noget hun kan bruge, og hun kender meget lidt til satelit, så jeg forsøger at hjælpe. Synes blot ikke jeg vil lokke folk ind på en udelandsk side, så hellere få en ide om hvad jeg skal spørge leverandøren om :-)
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan man jo ikke læse noget, da det er uforståligt. Hvad sender de på.? Der er sikkert info af omveje.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Her er en Google oversættelse af DTH siden: ' PÅ DTHFocus Sat fremme digitalt tv-løsning, DTH (Direct-to-Home) - satellit viderespredning af programmer pakke udestående signal kvalitetsstandarder i hele landet - denne løsning er komplementære services TV kabel. Tv-kanaler, der skal sendes modtages fra satellitterne, der gør deres viderespredning, afkodes og omkodet med encodere Focus Sat DTH system. Ved hjælp af den digitale platform, er signalerne pakket for at blive "indlæst" på en enkelt satellit. Gennem denne proces med strukturelle ændringer ikke er tv-programmer, forbliver deres indhold intakt. Dette skaber de tekniske muligheder for at modtage med en enkelt satellitantenne en gruppe af kanaler. Den vigtigste fordel er givet på den ene side, at den DTH-platform Focus Sat dækker hele landet, og på den anden side de ydelser, som kunderne kan opdateres meget hurtigt. I betragtning af den handelsplatform, er alle tv-programmer transmitteret via DTH-platforme er kodet Focus Lør.Så du skal ikke tillade, at deres ser dem, der ikke har den rigtige. Conax krypteringssystem er CAS7 versionen. Conax AS er en førende adgangsstyring teknologi til digitalt tv.Denne version giver føreren med en høj grad Focus Sat sikkerhed gennem intelligent synkronisering mellem modtager funktioner og adgangsstyring card (smartcard). Det er også ændrer automatisk krypteringsalgoritme med en meget høj frekvens. For at opfylde sikkerhedskravene, kan kunderne modtage tjenesteydelser Focus Sat kun gennem udstyr, de modtager fra autoriserede forhandlere Focus Lør. Disse enheder er forbundet direkte til access server condition. Kun det udstyr, kan få tilladelse til at drive digitalt tv-platform Focus Lør. THOR afsoner platform Focus Sat satellit. Det er placeret ved 0,8 ° V og emission bølge signalstyrke betjener SE Europa har en enhedsværdi på 50dbW hele overfladen af Rumænien. I betragtning af den lovgivning på området for ophavsretten, er geografisk serveret område rumænsk territorium. Fokus Sat kan ikke sælge disse tjenester uden Rumænien. ' Fra: http://www.focussat.ro/tehnologie/lorem-ipsum-dolor-2/ Hilsen Carsten. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det var sådanne oplysninger jeg var efter. Så for at se det ønskede, skal der være en Rumænsk adresse på Abonementet, så det må i skaffe derfra, samt udstyret dertil. Ganske som vil man f.eks se SKY her i DK, så må det skaffes af omveje. Hvilket man i det tilfælde godt kan.
|
|
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dekrypteringen foregår i CA Modulet, når udbyder bruger conax kryptering, som skrevet tidligere, skal et conax ca modul tilkøbes. Hvis tv er udstyret med rigtige tunere, her tænkes på dvb-s, kan jeg ikke se et problem, med forbehold for Samsungs kompatibilitet. Men igen, Canal Digital bruger Conax kryptering, og dette giver ikke problemer.
Din udenlandske tv udbyder, kan vel levere det rigtige kort samt modul? |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Nej Conax er generelt ikke et problem, men et e.v.t. versionsnummer kan være det. Ganske som You See og Boxer bruger Viaacess, men ikke samme versionsnummer.
|
|
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. De 2 første sælgere af CAM moduler til CAS7 oplyser, at de kan bruges til den Rumænske kanal RTV. Det får mig til at spørge trådstarter, hvor langt er I i projektet? Har I allerede en SAT modtager med tilhørende kort. Og ønsker nu et CAM Modul, som I så kan flytte kortet over i? Eller skal I først nu til at anskaffe jer både kort og CAM? Skal I først nu til at anskaffe jer et kort, syntes jeg I skal prøve at få et kort sammen med et CAM modul der passer. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 28-August-2013 kl. 17:16 |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
Derfor, at udbyder skal kontaktes, så det rigtige udstyr købes. Det er jo CA Modul og kort, der afgører om dekryptering lykkes. Dernæst skal den rigtige tuner være installeret i tv, og dette er jo tilfældet med nye tv, at topmodellerne er udstyret med dvb-s tuner. Det skal dog undersøges, om Samsung tuneren understøtter den pågældende satellit.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det er sanynligt at Samsung kan finde den Sattelit, dog når man går ind på Sattelit står der kun19,2E, men jeg kan fint bruge den på 28.2. Det kræver dog at Parabolen er indstillet dertil før der gøres en søgning, ellers kan man ikke. Der indtastes så en kendt frekvens, og klikkes så ja til fuld Service søgning, så kom alle kanaler ind.
|
|
|
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg tror at det er disse 15 transpondere på 0,8 Vest. Spørgsmålet bliver om Samsung selv kan finde dem, eller de skal tastes ind enkeltvis? Carsten. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |