recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det rigtige CA-Modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det rigtige CA-Modul

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 18:56

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Spørgsmålet bliver om Samsung selv kan finde dem, eller de skal tastes ind enkeltvis?

Ikke nødvendigvis, læs hvad jeg skrev tidligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Min kone kommer fra Rumænien, så vi leder naturligvis efter noget hun kan bruge, og hun kender meget lidt til satelit, så jeg forsøger at hjælpe. Synes blot ikke jeg vil lokke folk ind på en udelandsk side, så hellere få en ide om hvad jeg skal spørge leverandøren om :-)

Focussat "parrer" Conax kort til tuner så det du behøver er Focussat dekoder.  En vanlig Conax CAM vil ikke fungere.  Hvis dette skal fungere så må Focussat levere Conax Pairing CAMs og det gjør de mest sannsynlig ikke.

På 1-west gir også Digi en mulighet for Rumensk TV.  Digi tilbyr heller ikke CA moduler såvidt jeg vet så også der må det benyttes Digi dekoder.
http://www.lyngsat.com/packages/digi.html

En annen operatør som er mye brukt i Romania er Dolce  (Rom Telecom) på Hellassat-2 39-øst.
http://www.lyngsat.com/packages/dolce.html

Det er mao. hele 3 selskaper som tilbyr satellitt-tv i Romania.

Det er også mulig å se noen Rumenske kanaler gratis fra 16-øst:
Antena 2
Antena 3
TVR 3
TVR News
TVR International
TVR Cluj
TVR Craiova
TVR Iasi
TVR Timisoara
TVR Targu-Mures
Euforia TV
Favorit TV
GSP TV

Gratiskanalene på 1-west er nok mindre interessante.

Gratis Rumenske/Modlovske kanaler på 1-west  :
Realitatea TV
U TV (Romania)
Speranta TV
Muz TV Moldova
Jurnal TV
Euro TV (Moldova)
Ru TV Moldova
Amedia 2
Credo TV
România TV
Mooz Dance HD
Inedit TV
Mynele TV
1 Music Channel
Kanal D Romania
PublikaTV

Redigeret af Bobben - 28-August-2013 kl. 20:37
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:25
Mange tak for alt hjælpen, nu har jeg rigeligt at tage fat på.

Det er ikke et projekt vi er gået i gang med endnu, jeg er blot ved at finde ud af hvordan det hele hænger sammen. Nu har jeg nok at spørge om.

Jeg synes den verden er avanceret ... hvis ikke leverandør blot siger hvad der skal købes.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 13:53

Hej Precious.

Jeg ved ikke om du selv vil prøve at sætte en parabol op og justere den eller om du evt vil spørge en satellit montør?

Jeg vil mene at det vil være muligt at sætte 2 LNB hoveder op på EN parabol således at I kan se både 16-øst og 1-west samtidigt.

Det man skal bruge er en DISEqC switch samt en Triax Multiblock holder fra eBay.co.uk

Du kan evt spøge når du skal videre.

Hid til har vi kun talt TV, men der må vel også være nogle radio stationer der kan være interessante:

Her er 2 links med både TV og radio stationer. Alt med det røde 'F' er gratis at se. 'Ro' er med Rumænsk lyd. De kraftige navne ( i BOLD ) er TV stationer og de mindre tynde navne er radio stationer:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 02-September-2013 kl. 14:21
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu