recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det rigtige TV til et MediaCenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet rigtige TV til et MediaCenter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 10:38
Jamen, der er da ingen som benytter VGA porten til mediecenter i europa?

Eftersom den ikke kan køre frekvenser hvor 25 går op i.
Til top
Mono Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har nu bestilt UE46B7070 Hos Komplett.dk. Den eneste forskel på 8 og 7 serien skulle være om der er 200 Hertz eller 100 Hertz. 200 Hertz får jeg åbenbart ingen glæde af ved tilslutning til en HTPC, så kan jeg lige så godt spare de penge.

Tak for indlæggene

Jeg har selv lige købt dette tv og er virkelig imponeret med mediecenter tilsluttet.

Jeg havde først fået en plamsa serie8 (PS50B855) hjem, men jeg syns ikke helt det stod helt roligt i 24hz (24p)

7070LED står en del bedre.

Tror måske det er smagbehag.

Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 00:09

Har desværre ikke haft så meget tid til at rode med det, men fik det sat til HTPCen og det kørte straks 1080 med 60 hertz, men det ser sgu ikke så godt ud ved panoreringer, og det var det jeg var bange for. Men som sagt jeg har ikke rodet med det endnu.

Til Mono: Har du tilsluttet det til en HTPC? 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 00:11

Glemte lige Tilslutning: HDMI til DVI via HDMI til DVI kabel 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 06:08

Har desværre ikke haft så meget tid til at rode med det, men fik det sat til HTPCen og det kørte straks 1080 med 60 hertz, men det ser sgu ikke så godt ud ved panoreringer, og det var det jeg var bange for. Men som sagt jeg har ikke rodet med det endnu.

Til Mono: Har du tilsluttet det til en HTPC? 

Set 1080p 50 HZ
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Julbeck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 12:28

Har selv lige købt UE40B8090 tilsluttet HTPC via HDMI

sat op til 1080p, 50HZ efter lidt søgen her i forum.

Det står rigtig godt, kan bestemt anbefale at kalibrere ud fra anvisningerne på http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1240994458

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 01:04

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Set 1080p 50 HZ

Ja men løser det panoreringsproblemerne?

Da jeg var i EL Giganten så jeg ca. 20-30 tv ved siden af hinanden, alle samme med det samme HD signal. Det var helt klart at der var forskel, og forskellen fulgte 100% prisskiltet. Der kørte en Philips demo hvor der konstant var panoreringer. Det var utroligt at se forskellen. På skærmen til ca. 2kkr var det nærmest umuligt at se hvad der blev panoreret over, og på den dyreste (det var en 200 hertz skærm) var det fuldstændig glidende.

Så mit spørgsmål er:

Nu har jeg købt en 100 hertz skærm, og bliver anbefalet at køre 50 hertz

Vil jeg med dette setup kunne komme til at undgå disse dårlige panoreringer (fra ATI kort, via HDMI/DVI), eller bør jeg smide de ekstra 5-6000 og købe en 200 Hertz  (Samsung LED 8 serie) skærm istedet, eller er det smide penge ud af vinduet

Jeg har ikke rodet med opløsninger/refresh osv. ej heller med Reclock, da jeg ikke forventer at jeg kan nå at sætte mig ordentligt ind i det, før min byttefrist er udløbet

Det er virkelig vigtigt for mig at jeg her får taget den rigtige beslutning

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 08:02

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Set 1080p 50 HZ

Ja men løser det panoreringsproblemerne?

Da jeg var i EL Giganten så jeg ca. 20-30 tv ved siden af hinanden, alle samme med det samme HD signal. Det var helt klart at der var forskel, og forskellen fulgte 100% prisskiltet. Der kørte en Philips demo hvor der konstant var panoreringer. Det var utroligt at se forskellen. På skærmen til ca. 2kkr var det nærmest umuligt at se hvad der blev panoreret over, og på den dyreste (det var en 200 hertz skærm) var det fuldstændig glidende.

Så mit spørgsmål er:

Nu har jeg købt en 100 hertz skærm, og bliver anbefalet at køre 50 hertz

Vil jeg med dette setup kunne komme til at undgå disse dårlige panoreringer (fra ATI kort, via HDMI/DVI), eller bør jeg smide de ekstra 5-6000 og købe en 200 Hertz  (Samsung LED 8 serie) skærm istedet, eller er det smide penge ud af vinduet

Jeg har ikke rodet med opløsninger/refresh osv. ej heller med Reclock, da jeg ikke forventer at jeg kan nå at sætte mig ordentligt ind i det, før min byttefrist er udløbet

Det er virkelig vigtigt for mig at jeg her får taget den rigtige beslutning

100hz/200hz motion flow er en slags intern billede behandling så at sige. 100hz/200hz er IKKE en del af nogen standarder, og slet ikke nogle af HD opløsningerne. Du kan ikke sende en 100/200hz opløsning til din skærm.

Det meste af det TV du modtager blver udsendt i 25fps, hvilket din decoder og dit grafikkort så laver op til en progressiv HD opløsning via det man kalder interpolering og framedoubling . Således skabes der et 50 fps billede ud af en 25fps kilde. Så langt så godt. Derefter sker der så det at når dit fjernsyn modtager 50fps på 50hz at den så refresher billedet dobbelt eller fire dobbelt så mange gange i sekundet, med henblik på at dette skulle skabe bedre "motion" ved panoreringer. Men Denne teknologi ar afhængig af at denne refresh køres synkront med FPS som jo i udgangspunktet er 25(50)

Hvis du stiller din skærm til 60hz og din kilde er 25fps/50fps opdaterer skærmen ved 60/120hz men dette foregår asynkront i forhold til din kilde, og du vil derfor opleve hakken osv. Desuden skaber dette iforhold til en HTPC det problem at dit  grafikkortet skal interpolere og frame double 25fps til 60fps og det bringer yderligere muder i maskineriet.

Derfor 1080@50hz.

Kommer der 24fps kilder ind i ligningen, er der pull down detection i Grafikkort driveren/EVR 2:2.

Redigeret af Patriarken - 02-August-2009 kl. 08:07
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 01:04

Okay, så ud fra det er der ingen grund til at bytte TVet til et 200Hz TV?

Jeg har i dag sat det til 1080@50hz og det ser fint ud, har dog ikke prøvet de helt store panoreringer.

Men et nyt problem jeg nu har, er et Lip sync problem.

Billedet går via et DVI til HDMI kabel. Lyden går fra HTPC til Reciever via Toslink, men det er ude af sync.

På mit gamle TV gik billedet via VGA og her var der ingen problemer

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Online
Point: 10989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 13:23

Okay, så ud fra det er der ingen grund til at bytte TVet til et 200Hz TV?

Jeg tror nok, at jeg i et tidligere indlæg skrev, at du skal glemme alt om de 200hz. Det er slet ikke væsentligt om det er 100 eller 200hz. Det væsentlige er, at det du fodre TVét med, at det går op i den frekvens som TVét kan køre.

Dvs. de film/udsendelser du ser på TVét, skal være deleligt med frekvensen på TVét. De film du ser på TVét er sandsynligvis 25fps og 50fps, måske også 24fps, men den lader vi lige ligge lidt.
Og da 25fps og 50fps, er deleligt med de 50hz som TV kan køre. Så er det ligegyldigt om TVét internt laver det om til 100hz eller 200hz, for begge dele er stadigvæk deleligt med de 25fps og de 50fps.

Jeg har i dag sat det til 1080@50hz og det ser fint ud, har dog ikke prøvet de helt store panoreringer.

Det vil stadigvæk se lige så godt ud som TVét er i stand til, uanset hvad du fodre det med, (altså om det er fra en HTPC, DVD/BD afspiller eller andet). Så længe det du fodre tvét med har samme eller delelig frekvens som TVét er sat til, så kan det ikke blive bedre, period!!!

Men et nyt problem jeg nu har, er et Lip sync problem.

Billedet går via et DVI til HDMI kabel. Lyden går fra HTPC til Reciever via Toslink, men det er ude af sync.

På mit gamle TV gik billedet via VGA og her var der ingen problemer

Hmm, du bør kunne ændre timingen på toslink porten, evt. i din receiver.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 23:45

Tak Kim, det vil jeg prøve i morgen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm, du bør kunne ændre timingen på toslink porten, evt. i din receiver.

Søgt og søgt, men ikke fundet nogen måde at ændre timingen i min Denon forstærker, og der er heller ingen indstillinger jeg kan skrue på i Realtek HD Audio konfihuration. Har ringet til Samsung, der siger det er et problem i MediaCenter eller Reciever, så ingen hjælp der

Redigeret af MCenterFreak - 05-August-2009 kl. 15:32
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu