recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det smarte hus.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det smarte hus.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det smarte hus.
    Sendt: 05-November-2013 kl. 21:56
Hej alle sammen. Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg opretter denne tråd, så I må bære over med mig.

Jeg skal snart bygge nyt hus og i den forbindelse har jeg overvejet om der skal gøres noget mht indbygning af diverse hifi i huset. Det kunne f.eks. være lyd i stue, soveværelse, køkken og bad som kan styres på en eller anden smart måde. Jeg er interesseret I en hjemmebio I stuen, ikke et decideret rum til hjemmebio.
Har i nogen forslag til løsning af ovenstående? Jeg er ikke millionær, så det skal være til at betale for. :)

Kunne der være andre ting jeg skal overveje?

Og så glæder jeg mig til at se jeres forslag. :D
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 22:37
Ville holde det simpelt med noget 802.11ac netværk og Ethernet stik til diverse TV udtag, kombineret med Sonos i alle rum. Og så indtænke placering af højttalere etc. og få trukket rigeligt med tomrør.

Da vi byggede fik jeg indmuret in-wall 5.1 i stuen og en udskåret niche i væggen til TV og det er ret nice, men det sætter desværre også en del begrænsninger fremadrettet.

Så KISS (Keep It Simple Stupid...) og Sonos er længe fint for de fleste og ultra nemt at betjene for alle.

Til billede distribution er jeg selv på Plex på et Mac Mini Mediecenter - det er fedt da det kan streame til alle enheder, iPads, iPhones etc. Igen med en ultra simpel og intuitiv kontrol.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu