recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det ultimative HTPC Blue-ray drev?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet ultimative HTPC Blue-ray drev?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

"Plextor's BD300SA" - er du sikker på navnet. Giver ikke et eneste hit på Google. Højst usædvanligt.

Mvh.

Sjovt som nogle mennesker lever for at gå Google-omvejen!

Hvorfor ikke bare gå direkte til producentens hjemmeside?

http://www.plextor.be/products/px-b300sa.asp?choice=PX-B300S A

M.v.h.

Det havde jo så været til at finde på google, hvis du ikke havde skrevet bd300 men kun b300.

Det link du så har viser jo kun drevet, men ikke hvor og hvad det koster. Det kan man så bruge google til.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det havde jo så været til at finde på google, hvis du ikke havde skrevet bd300 men kun b300.

Det link du så har viser jo kun drevet, men ikke hvor og hvad det koster. Det kan man så bruge google til.

Man kunne også have set alt direkte hér:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=430295&am p;searchArea=products&Soegeord=px%2Db300sa

M.v.h.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 22:23
Ja, hvis det havde været de rigtige bogstaver foran.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 22:25

Hold nu op - så svært er det sgu da heller ikke at bruge edbpriser.dk.

Og da slet ikke når Plextor kun laver ét Blu-ray drev...

M.v.h.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 19:40
Jeg har haft Pioneer-drevet og jeg havde problemer med at det larmede. DVDInfo pro viste at det kørte 7x ved visse medier, så jeg leverede det tilbage.
Det er dog et år siden, så meget kan være sket siden, men jeg købte i stedet et LG GGC-H20L i denne uge og jeg må sige at jeg er meget godt tilfreds med det drev, det er meget lydsvagt, det eneste tidspunkt jeg kan høre det, er lige når jeg har puttet noget i det og det er stadig meget lidt, ved afspilning skal jeg meget tæt på HTPC'en før jeg kan ane at det kører.

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 20:35

Konklusionen må så være at PlextorPX-B300SA og LiteOn DH-4O1S er de Blue-ray drev man vil have i sin HTPC.
Førstnævnte er lidt dyrere men har det hele i en samlet pakke, mens sidstnævnte er noget billigere, men kræver en ekstra investering i neddroslingsværktøjer som CD-Bremse eller AnyDVD (Nero er muligvis også en mulighed).

Men hvad med medfølgende software. PowerDVD er jo næsten et must og det fulgte ikke med det ellers meget velbyggede Pioneer drev, men derimod med LiteOn drevet.
Inden jeg købte LitOn spenderede jeg små 600 spænd på PowerDvd 8 Ultra, og det må vel medvirke til at sende Pioneer endnu længere ud i mørkedet.
Fulgte der også PowerDVD med Plextor?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 20:44
Jeg har for nylig fået pioneer drevet og der fulgte da powerdvd med.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Konklusionen må så være at PlextorPX-B300SA og LiteOn DH-4O1S er de Blue-ray drev man vil have i sin HTPC.
Førstnævnte er lidt dyrere men har det hele i en samlet pakke, mens sidstnævnte er noget billigere, men kræver en ekstra investering i neddroslingsværktøjer som CD-Bremse eller AnyDVD (Nero er muligvis også en mulighed).

Men hvad med medfølgende software. PowerDVD er jo næsten et must og det fulgte ikke med det ellers meget velbyggede Pioneer drev, men derimod med LiteOn drevet.
Inden jeg købte LitOn spenderede jeg små 600 spænd på PowerDvd 8 Ultra, og det må vel medvirke til at sende Pioneer endnu længere ud i mørkedet.
Fulgte der også PowerDVD med Plextor?

Det kommer jo fuldstændig an på hvilken pakning du køber....Bulk og oem kommer sjældent med noget som helst...Retail derimod...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 21:23

Vi snakker retail, men iflg. flemmings svar kan det være jeg har været udsat for et langfingret mellemled da jeg fik leveret Pioneer drevet.

Men bortset fra det, er Pioneer da stadig ude i kulden,

Redigeret af audio - 14-Marts-2009 kl. 21:24
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 19:26

Hér er hvad der følger med retail-udgaven af Plextordrevet:

Watch your favourite videos  on your home theatre system, desktop or laptop PC. WindDVD 8 lets you stream content through UPnP home networks to view DVDs or video files on your big-screen HDTV with immersive surround sound.
Universal format support means you can watch virtually anything on your desktop, and laptop users can enhance their viewing time with power-saving features and adjustable settings.

DVD MovieFactory 5 is the easy-to-uses disc authoring and burning software that lets you do more with your digital media. Create DVDs with studio-quality personalized menus.
Use the new Edit Room to add polish to your videos, with titles, music and effects. Preserve your precious memory and share with family and friends.

Videos can suffer a loss in quality when they are edited and converted  to other formats, so it’s best to save modified videos as separate files and retain the original videos too.
Both these raw and edited versions can be archived on CDs or DVDs  so you can enjoy them in the years to come.Burn. Now™ allows you to burn home movies or video footage to disc for easy documentation and safekeeping.

Desuden har Plextor 2-års "Collect and Return" garanti. D.v.s. 2 års fuld on-site garanti, indenfor EU.

M.v.h.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:30
Jeg har lige fået sat mit piodrev i, idag og det siger godtnok ikke meget. Jeg kan høre det når det starter op, men når filmen er igang er der ikke noget lyd fra drevet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 21:55

Lige en opdatering:

Lite-On drevet holdt ikke til afspilning af første blue-ray film. Den kunne efter kort brug kun læse CD og DVD, så lige nu er den ikke særlig "ultimativ".

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så køb dog det eneste rigtige! Plextor's BD300SA.

Det er mere lydløst end de nævnte, samt med software hvor man kan angive den hastighed man ønsker - samt 50 andre ting! (forudsat man køber en retail-pakke).

M.v.h.

Jeg skiftede Lite-On ud med Plextor og kan ikke gendkende hvad du skriver. Det virker da som noget rimeligt crappy software der følger med. WinDVD'en kunne ikke afspille blue-ray ud-af-boxen, men krævede en opdatering som jeg ikke kunne få til at fungere. Den chrashede når jeg forsøgte at afspille en almindelig CD. Afspilning af HD DVD foregik heller ikke fejlfrit.

Hvor sætter man hastigheden?

Det virker ikke som om drevet er modtagelig for hastighedsændringer. Har prøvet med AnyDVD, CDBremse og Nero drivespeed uden held.

TIL GENGÆLD kan den, modsat Pioneer drevet, selv finde ud af at drosle ned ved CD afspilning, efter nogle få sekunder. Det samme gør sig gældende ved andre typer medier. Efter få sekunder er den lydløs nok til stuebrug. Det må lige nævnes at Pioneer ved andre medier end CD også er stille nok til stuebrug.

Så Plextor bliver nok mit valg, og så slipper jeg for at have AnyDVD, CDBremse eller drivespeed kørende, og de koster jo også nogle slanter hvis de skal fungere ordentligt.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu