recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det værst tænkelige skete!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det værst tænkelige skete!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Det værst tænkelige skete!
    Sendt: 26-August-2015 kl. 17:31
Med den lille på armen, en bærbar Acer Aspire på spisebordet og en helt ny åben 1,5L Coca Cola ved siden af, skete det værst tænkelige.

Min frue kommer til at vælte colaflasken så den lander med flaskehalsen op af skærmen, så den ligger så perfekt at ALT colaen løber ud i computeren, inden jeg når at få reageret er det for sent, da jeg sidder inden på kontoret, og hun råber bare "hjælp" Big smile

Pis!

Jeg slukkede den selvfølgelig så hurtigt jeg kunne, men den sejler i cola!!! Angry

Hvad gør jeg? Kan det overhovedet reddes? Ouch
          
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:35
Har du ikke en forsikring, der dækker elektronik?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:36
Jo jeg har en udvidet indboforsikring, der dækker alt elektronik, men mener der er en selvrisiko på 500-600 kr. Men det kan vel også betale sig i sidset ende.

Orker bare ikke til at skal sende den ind, hvis de vil tjekke den på deres værksted!


Redigeret af ladiesman217 - 26-August-2015 kl. 17:36
          
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:37
Skyl den igennem med lunt demineraliseret vand, og lad den tørre. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Med den lille på armen, en bærbar Acer Aspire på spisebordet og en helt ny åben 1,5L Coca Cola ved siden af, skete det værst tænkelige.


Fuck, jeg troede at hun tabte den lille, så han/hun slog baghovedet mod kanten af bordet, inden han/hun klaskede næsen i gulvet.


Det var bare noget elektronik der blev "colaficeret".


Var det min computer, hed det batteriet og harddisken ud, så var det at skille så meget ad som muligt og vaske det i demineraliseret vand og tørre bagefter på radiatoren i 2 dage

Herefter i med harddisk og batteri og se om den kan starte op. Kan den ikke, er det noget med at få redet data ud af harddisken.

Går ud fra at skærmen ikke er medtaget, men kun tastaturet/computerdelen?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:44
Klaus, nu skal du jo ikke sætte den lille op i mod cola i en computer. Måske jeg overdrev lidt? Hun havde sikkert væltet den alligevel, who knows?

Jeg ved ikke om skærmen virker eller ej da den jo ikke har været tændt? Jeg slukkede den bare og nu står den her og drypper af.
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 17:55

Sukker kan være katastrofalt da det kan ødelægge bundkortet, det krystalliserer på det, så afsted med den til en reparatør, eller skild den ad, og rens de indvendige dele med isopropyl alkohol.

Taget fra en artikel på Computerworld.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 18:43
Jeg må lige se hvad der sker. Kan ikke få fat i noget af det demineraliseret vand lige nu?

Ellers må jeg høre forsikringen, men ved ikke hvor large de er med det her.
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 18:47

Det bar de sikkert på nærmeste tankstation, da det bruges til bil batteier.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 20:05
Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til en helt ny cola. Ofte er det timevis af læskende nydelse man må give afkald på, men husk; der kommer altid en sporvogn og en cola til!
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 20:11
Præcis, og de havde stået i køleskabet siden i morges, og jeg havde lige hentet isterninger. F*CK hvor uheldigt
          
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det bar de sikkert på nærmeste tankstation, da det bruges til bil batteier.

Tankstationer? De sælger jo kun aviser, konfekture og morgenbrød.
Nå ja, og lidt brændstof i ny og næ...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu