recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det værst tænkelige skete!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det værst tænkelige skete!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:


Tankstationer? De sælger jo kun aviser, konfekture og morgenbrød.
Nå ja, og lidt brændstof i ny og næ...



"Benzinbageren".....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:03
som flere har været inde på, så er det med sukkervand i elektronik en forfærdelig ting, og ikke mindst så kræver det man er pænt hurtig og får gjort noget ved det så hurtigt som muligt. Men græder også en lille tåre ved at høre over spildt cola. - det VAR COCA-COLA og ikke det dersens plepsi?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Jo jeg har en udvidet indboforsikring, der dækker alt elektronik, men mener der er en selvrisiko på 500-600 kr. Men det kan vel også betale sig i sidset ende.

Orker bare ikke til at skal sende den ind, hvis de vil tjekke den på deres værksted!



+ Mistet kernekunde-bonus dét år, hvis du har den slags. Så er du hurtigt langt over 1.000 kr.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:46
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 21:50
Claus, ja det var sgu rigtig Coca Cola med isterninger klar. Kunne ikke være bedre. Ved ikke om jeg tør at tænde den, men den er helt klistret ind. Måske den er død. Det må tiden vise, men den skulle da sluge 1 liter cola + det løse.

Globulus det med kernekunde det har jeg dog ikke, så det er nu ikke fordi jeg er bange for mit "ry" hos forsikringsselskabet, men mere det jeg ikke orker det der frem og tilbage. Jeg har endnu ikke haft brug for min elektronikforsikring, eller jeg har i hvert fald ikke draget nytte af den, og jeg har alligevel haft den i ca. 10 år.

Av, det gør sgu ondt at se den spill test. Men så er der da håb forude Big smile


Redigeret af ladiesman217 - 26-August-2015 kl. 21:53
          
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 22:04
Hvis tastaturet ikke er til at redde, så kan du måske købe et nyt her:



Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 22:23
Hvis der havde været tale om vand, kaffe eller te kunne du (måske) have skyllet den med destilleret vand, stillet den på siden og ladet den tørre nogle dage, men alt, hvad der indeholder sukker, er gift for elektronik. Måske fungerer den igen når den atter er tør men alt det crap kan æde den op indefra så den i løbet af kort tid skal kasseres. Mht. at rense den må jeg sige, at det er nogle skræmmende forslag man somme tider ser på YouTube. F.eks. en der bruger en elektrisk tandbørste under en vandhane.

Her er et godt bud på, hvordan man gør det på den rigtige og holdbare måde: Ultrasonic cleaner for repairing Macbook logic boards.

Som han nævner indtil flere gange så er der altså grænser for, hvor mange steder man kan komme til med rensevæsker og en tandbørste.

Nej, jeg har ikke noget godt bud på, hvad der er nemmest at gøre i din situation. Jeg har set andre gøre det samme men jeg har aldrig selv gjort det. Endnu.

...

Den ThinkPad spill test siger noget om ThinkPad og ikke om din Acer. Visse notebooks er designet til at lede vand ned gennem huller i bunden i stedet for at det hele havner på bundkortet men det er ikke det samme som at sige, at disse maskiner kan tåle at blive dyppet i et badekar.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 07:56
Jeg forstår ikke helt, hvorfor har du tegnet en forsikring, hvis du alligevel ikke tør bruge den ??
Det er jo netop i sådanne situationer man skal være glad for at have tegnet el forsikring..

Overlad det da til forsikringen, det er det de er der for..
Hvis du selv begynder at rode med den, så skal du ikke regne med at de dækker efterfølgende..
Mvh

Moulder
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 08:33
GlobulusDK: Jeg er godt klar over at jeg ikke kan sammenligne de to, det var også ment lidt mere i sjov, men det er da imponerende hvor meget den ThinkPad 440 kan holde til.

Jeg må se hvad jeg kan gøre. Lige nu er jeg dog lidt på bar bund, for den er god nok klistret. Kan slet ikke trykke på knapperne, men tør ikke prøve på at tænde den, hvis den skulle kortslutte

Moulder:
Tja, jeg orker nok bare ikke alt det frem og tilbage og har altid bare købt noget andet. Jeg har endnu ikke ødelagt noget af større værdi, så jeg ikke kunne gå ud og få noget nyt igen.
Men måske jeg skulle prøve at høre dem, om hvad de siger til situationen.
          
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 11:24
Det der med at den bliver ædt op indefra af sukker. Det er muligt... det er også muligt den ikke gør. Jeg har en macbook pro, der også fik en kæmpe cola i sig, og den var TOTALT klistret ind, og jeg turde ikke gøre noget ved den. Tog den til forhandleren, som sendte den ind, og her er altså ikke blevet skyllet efter med diverse ting fra tankstationen inden da, og da jeg fik den retur, havde de kunnet nøjes med at skifte dvd-drevet og højttalerne i den. Alt andet kunne renses
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 12:54
Sukker i en computer - Så er den færdig!
Som flere har nævnt, så kan man selv skylle den. Og det er også muligt man får liv i den efterfølgende. Men på længere sigt, så vil der sandsynligvis opstå problemer, som jeg, personligt, slet ikke har tålmodighed til at rode med. Det er livet sgu for kort til.
Ud med harddisken, og lad forsikringen klare resten, (de kassere den sandsynligvis/totalskader den og du får måske en sum penge retur). Ud og købe en ny maskine, klone din disk, vupti så er du tilbage til før du valgte at spenderede en cola på din computer, helt uden nydelse!
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 13:37
Det passer altså ikke nødvendigvis. Som sagt kasserede forsikringen ikke min, men udskiftede kun drev og højttaler. De fortalte man havde nye renseteknikker.

Det er nu et lille år siden, og min kører stadig upåklageligt, som var det aldrig sket
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu