|
Det ypperligste highendkabel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2014 kl. 21:07 |
Her ser i opskriften på det absolut bedste high-end kabel der kan laves, bedre findes ikke i følge personen der har lavet det
![]() (Nej det er ikke noget jeg har noget med at gøre, jeg ville aldrig selv have sådan noget men synes bare jeg ville dele det) ![]() Redigeret af Bastianboxer - 11-Juli-2014 kl. 23:11 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå troede det var et AFBRÆNDT kabel ;-D
Læs lige din anden linie |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Vidst nok fra ham Steen Duelund.
![]() Og så med dansk håndværk ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Ikke forstået ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
"nej det er noget jeg IKKE har noget med at gøre................
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Og tekst. For at holde stilen har jeg heller ikke kopieret det hele med
![]() Jeg mener følgende bør inkluderes i det "ideelle" audiokabel:
Litze tråd for at modvirke induktion og skineffekt samtidig med at der kan fås et fornuftigt ledningsareal , mikrofoni/vibrationer skal modvirkes jeg har brugt en tyk blyskærm 1 mm kombineret med tørret linolie/ (det kunne være Epoxy, støbemasse) skærmen kontrollere samtidig kapacitet, induktion og forhindre ind og udstråling af støj. Skærmen bør have sin egen forsyning i mit tilfælde har jeg brugt et batteri, til at give et spændings potentiale, anden mulighed er at køre strøm igennem skærmen, tredje mulighed som nok er den optimale er at lægge det samme signal på skærmen som inderlederen overfører , dermed bliver kablets kapacitet sat ud af spillet, se tegning. Der bør ikke være påvirkning i mellem plus og minus lederen , de bør være adskilt, der bør ikke være mulighed for statisk opladning eller hukommelse effekt Så en hver form for plastik inklusiv Teflon bør ikke bruges. En hver form for proximity effekt bør undgås , så de fonødende afstande bør etableres. Den enkelte Leder bør opfører sig som en ideel modstand, have ens modstand uanset frekvens, den optimale diameter som sikre denne opførsel er ca 0.8 mm , så ingen leder bør være tykkere end det, undtaget kan være netledning hvor filtervirkning er ønskelig. Luft er den optimale isolator så kablet bør hænge frit, og ikke ligge på kunstige tæpper osv. Jeg mener der er noget som hedder materiale lyd, og jeg mener at det opleves som når lys gå igennem noget så for det en anden karakter som er vanskelig at beskrive med målinger, også lyd-bølger som gå igennem et rum for en anden karakter som igen er meget vanskelig at beskrive med målinger, men vi er ikke tvivl om at der sker noget, og at der er en forskel som vi nemt opfatter med øjne og ører. Man kan sige at en kabel-konstruktionen er for elektroner hvad akustik er for lydbølger, hvor det for optimalt resultat tit handler om at dæmpe akustiken, det samme ser ud til at gøre sig gældende for "kabel-konstruktioner og elektroner". Jeg tror at strøm/impulser som bevæger sig igennem et materialer opfører sig forskelligt afhængig af materiales beskaffenhed på en meget kompleks måde som ikke er fuldstændig beskrevet i videnskaben , og på en måde som er meget vanskelig at beskrive med målinger, en måde som i den sidste ende farver lyden på sin egen individuelle måde afhængig af materiale kombineret med konstruktion. Der er naturligvis absolut intet videnskabeligt hold i dette , det er udelukkende en beskrivelse af hvordan jeg oplever det. Materialer som jeg synes lyder bedst og er mest i overensstemmelse med hvordan live instrumenter lyder efter min mening, og det er bly , fin-sølv og som isolering papir, silke, plus linolie (Duelund inspireret) Ps Duelund brød sig vist ikke om papir. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Hvilken stil ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |