|
DH61AG tilslutning af blu-ray BC-5600S |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
seldon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-August-2011 Sted: Købehavn Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2012 kl. 23:45 |
Hej
Jeg har fået bygget min første HTPC med DH61AG bundkort. Jeg bestilte et blu-ray drev BC-5600S på ebay og det er netop ankommet. Jeg er lidt i tvivl om jeg har misset noget, men det strømstik som følger med bundkortet passer ikke til drevet. Så vidt jeg har kunne finde ud af er det et slim/micro sata kabel der skal bruges til strøm. På billedet nedenfor bruges der et kombineret strøm/data kabel, men da jeg også skal have strøm til min SSD, har jeg ikke kunne finde et kabel med begge muligheder i et. Kablet jeg leder efter skal altså have sata strømstik fra bundkortet og føre ud i en alm 15pin female sata + en slim sata. Nogen ideer til hvor jeg kan finde sådan et kabel eller forslag til en løsning med en adapter? -Kim ![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er det godt nok et bittelille billede der er på siden, men det ligner det her du skal have fat i: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/intern_stroemkabel/adapter_stroem_kabel/hdd_sata_slimeline_cable_03_m_7279_da.html
Eller også denne omformer: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/sata_kabel/sata_stroem_adapter/stroemadapter_13pin_slimline_sata_til_22pin_sata_6488_da.html Redigeret af Nagash - 28-Marts-2012 kl. 23:58 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men kan se at det ikke er helt lige meget om du køber SLIM eller MICRO. Det ene format har 13 pins, det andet har 16 pins. Så tæl lige efter, så kan jeg finde det til dig.
EDIT: Efter lidt hurtig søgning på drevet, så skulle det være S-SATA, så det kabel jeg fandt, skulle passe. Redigeret af Nagash - 28-Marts-2012 kl. 23:56 |
|
![]() |
|
seldon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-August-2011 Sted: Købehavn Status: Offline Point: 38 |
Omformeren tror jeg vil virke, men er bange for at den ikke kan klemmes ind imellem min ssd og drev i mit kabinet.
Ringer til av cables for at få nogle dimensioner. Tak for hjælpen Kim
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Det er et slimline SATA kabel du mangler.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=610247
|
|
![]() |
|
der desværre ikke plads til adapteren, så jeg må ud og have et kabel.
Bare lige for at være sikker, de kabler gigabyte/wiesel linker til, er magen til det nagash linker til på av-cables? pga. af pris (komplett) og leveringstid (ebay) bliver det nok av-cables, hvis altså kablet er det rigtige... -Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |