recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DHCP opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDHCP opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SGO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2011
Sted: København S
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: DHCP opsætning
    Sendt: 15-April-2011 kl. 13:17
Hejsa,

Beklager mit rookie-spørgsmål, men håber, at I bærer over med mig.

Jeg er lige flyttet til en ny lejlighed, hvori vi i opgangen har fælles internet, som vi skal opsætte gennem porten D i væggen. Dog sker der intet når jeg sætter computeren direkte til stikket via lan-kabel, og jeg har i den forbindelse fået fortalt, at det sandsynligvis har noget at gøre med min DHCP-opsætning. Jeg har dog ingen som helst ide om hvad det skal betyde, og hvordan jeg får det op at køre?
Jeg vil desuden gerne have trådløst internet, så har forsøgt at sætte min gamle Yousee-router (netgear, CVG824G) til. Routeren brugte jeg i min gamle lejlighed, men internettet fungerer ikke når jeg sætter den til porten D. Er det fordi jeg ikke har den DHCP-opsætning der skal til, eller jeg skal jeg måske ud at købe en ny?

Håber meget at I kan hjælpe,
På forhånd tusinde tak!!

VH
Simon
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2011 kl. 17:19
Bed din ejendom om en instruktion i opsætning. Ellers bliver det et gætteleg.

Hvis din computer som 99.9% af alle computere er sat op som DHCP klient, skal der være en DHCP server i den anden ende. Det virker som om at det ikke er tilfældet, men nu er gættelegen startet...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 12:08
Fik du løst problemet ?

Mvh. Torben
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 14:01
som Jesper siger! - ud over det - så vil du nok ikke kunne bruge din TDC router blot ved at stikke den i væggen - den er så vidt jeg husker låst af TDC, så de kan lave remote administration, så der skal i hvert fald først resettes til standardopsætning før du kan få lov at pille i noget som helst.
Til top
SGO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2011
Sted: København S
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 22:47
Hejsa,

Mange tak for jeres svar.

Jeg er lige nu i Jylland for at nyde påskeferien med familien, men vender tilbage til kbh tirsdag. Det får jeg lige set på det, og så håber jeg, at få internet i lejligheden.

I får en opdatering tirsdag eller onsdag.

Tak for opmærksomheden! :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu