|
Dias og negativ scanning |
Besvar |
Forfatter | |
Fusser
Bruger Oprettet: 29-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Emne: Dias og negativ scanning Sendt: 09-August-2008 kl. 10:19 |
Hej Jeg har mange dias og negativer som jeg ønsker at få digitalisere. For 2 mdr. købet jeg en Reflecta Xscan, hurtig og rimelig pris. Det viste sig at farver var meget dårlige, nærmest pastelagtige og eks. vand kunne været nærmest lilla. Inden de 14 dage annulerede jeg handelen og fik mine penge retur uden problemer. Forhandleren var heller ikke tilfreds med kvaliteten. Findes der scannere der kan scanne i god kvalitet og med en fornuftig hastighed? Mvh Fusser
|
|
jk
SONY KDL46W4500 DENON AVR-1908 BOSE Acoustimass 10 JVC DR-MH30S YOUSEE Samsung HDD Boks |
|
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Sendt: 09-August-2008 kl. 11:30 |
Jeg brugte i sin tid en almindelig Epson flatbedscanner med dias/negativrammer. Den kunne scanne 36 billeder af gangen og det tog rundt regnet 20 minutter.
Der findes bunker af disse scannere, som leveres med sådan en ramme, og jeg tror ikke engang at man behøver at gå så langt op i pris før kvaliteten er fornuftig. Kvaliteten kan gøres bedre eller dårligere, hvis man har mere eller mindre tid. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
Fusser
Bruger Oprettet: 29-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
Sendt: 21-August-2008 kl. 17:52 |
Hej Badsted Er det sådan en "karl" du bruger? http://www.lydogbilde.no/fotoskanner-for-viderekomne.4502543 .html
Mvh Fusser |
|
jk
SONY KDL46W4500 DENON AVR-1908 BOSE Acoustimass 10 JVC DR-MH30S YOUSEE Samsung HDD Boks |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |