recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digi TV i sit Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigi TV i sit Media Center

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Emne: Digi TV i sit Media Center
    Sendt: 02-April-2006 kl. 22:47

Hejsa.

Jeg er under opbygning af mit Media Center. Og i en tid hvor 'digiTV' netop er startet op, tænkte jeg:

Kan man få digiTV i sit Media Center? Altså uden at skulle tilslutte en ekstern box og dermed få en fjernbetjening mere. Mit TV skulle være klar til det. (Fujitsu Siemens Myrica V321 32" LCD)

Har i nogle erfaringer med dette?

Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:18
Ja du kan købe et TV tuner kort hvor tuneren er digital.

Man kan endda få tunerkort, hvor der både er en analog og digital tuner (fx Hauppauge's HVR 1300).

Men den digitale tuner er jo så en DVB-T tuner, som kræver en UHF antenne (ved ikke om du ellers er på kabel-tv, eller hvordan du ellers modtager dit tv).
Dette vil så give dig DR1, DR2 og TV2 digitalt.

Har du kabel-tv, kan de resterende kanaler du modtager så modtages analogt via den analoge tuner (forudsat du vælger et kombi-kort som fx HVR 1300).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:22

Okay - Super!!

Jeg har fællesantenne her i Kalundborg.

Så hvis jeg køber et sådanne TVkort til PC (det skal være dual) så kan jeg altså se de 3 kanaler digitalt? Og resten som ganske almindeligt?

Vil det give bedre TV billede på de 3 kanaler? PC bliver nok tilsluttet til fladskærmen via VGA

Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Chromecast Ultra
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af TheCrazyGolfer TheCrazyGolfer skrev:

Okay - Super!!

Jeg har fællesantenne her i Kalundborg.

Så hvis jeg køber et sådanne TVkort til PC (det skal være dual) så kan jeg altså se de 3 kanaler digitalt? Og resten som ganske almindeligt?

Vil det give bedre TV billede på de 3 kanaler? PC bliver nok tilsluttet til fladskærmen via VGA

Nu skriver du at du har kabel-tv (fællesantenne).

Hvis du køber et tunerkort der (bl.a.) har digital tuner, så skal du også have fat i en UHF antenne, der kan modtage signalet og sende det videre til kortet.

Jeg har ikke set et digital signal, men jeg kunne forestille mig en forbedring, men om det er besværet værd, ved jeg ikke.

Jeg venter selv til digitalnettet er lidt bedre på plads, og der måske kommer bedre/forbedrede digitale tunere (både bokse og kort til PC).
Der kan være problemer med at kunen se de vlagbare undertekster og lignende.
Jeg er ikke så meget inde i det.

Der er et hav af tråde omhandlende digital tv.
Og hvad der kan være af problemer med bokse/kort.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:35

#TheCrasyGolfer

Kunne du ikke også modtage digitalt fra antenneforeningen med et DVB-C TV-kort?  (alle kanaler!)

Redigeret af avh - 02-April-2006 kl. 23:37
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:38

Øøhhmm...?

Que?

Er ikke lige sikker på hvad det er for et kort du mener (sorry - men er ret ny i dette univers)

Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Chromecast Ultra
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:50

Mente bare at prøve at se på DVB-C muligheden og modtage det hele digtialt.

http://dvb.perch.dk/DVB.php har gjort et stort arbejde med at forklare det nærmere.

Det er rettet mod TDC, men må også kunne lade sig gøre i jeres antennenet, hvis der kan tilsluttes en selector.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:52

Tre standarder

DVB C = Kabelt TV f.eks. TDC kabelTV

DVB T = Digital via UHF antenne

DVB S = Digital via Sattelit

Har du en UHF antenne så er det DVB T du skal satse på og dermed søge mere viden på www.digi-tv.dk

Har du parbol så må du undvære TV2 digitalt, of se dem via antenne

Har du kabel kan du se det hele, så glem og betal!!!

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 23:59

-----------------------

Har du kabel kan du se det hele, så glem og betal!!!

-----------------------

Okay - Jeg har jo kabel (fællesantenne) Så du mener at det burde virke hos mig eller?

Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Chromecast Ultra
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du parbol så må du undvære TV2 digitalt, of se dem via antenne

Mener du dermed at han vil kunne se DR1/DR2 via satelit? Der er ikke nogen gratiskort til DR2 mere og DR1 har svjv aldrig været sendt via satelit.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 08:30

DR1 og DR2 kan fortsat ses via sattelit, det er vist kun særlige analoge DR2, der er lukket..

Fremover kan man kun få disse kanler som led i en pakke...

Ydermere er DR1/Dr2 med subtitles som en del af billedet.  Men der findes en del kanaler har subtitles problemet National geografik , TCM m.fl.

Altså problemstillingen fra DVB-T om subtitles,  findes også ved anvendelse af DVB-S TV-kort...

Til TheCrasyGolfer.

Det må kunne lade sig gøre for dig at lave en digital HTPC-løsning baseret på et DVB-C TV-kort med CAM-modul til alle kanaler (uden CAM kun DR1, DR2 og TV2).

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 09:34

#Pilehave

Jeg taler kun teknik, ikke økonomi. DR1 og DR2 har været sendt digtialt så langt tilbage jeg kan huske, og har tidligere kunnet ses gratis vi et gratis kort som man kunne få udleveret hos Canal Digital eller Viasat. Man skulle så selv indkøbe en passende reciever og et CAM modul. Med det jordbaserede sendenets ankomst er dette slut. Nu kan DR1 og DR2 kun fås sammen med en programpakke.

#TheCrasyGolfer

Nu skriver du at du har fællesantenne. Hvis de sender på de normale frekvenser så skulle du kunne se dem alle. Jeg har aldrig prøvet det, men ellers er det muligt at indtaste dem manuelt. Det kræver at du får oplyst frekvenserne af din antenneforening. Prøv at ringe til antenneforeningens formand. Hvis det er kabe fra f.eks. Stofa eller TDC så er det anderledes. Har ikke prøvet det heller, men det er der en hel del tråde der behandler.

Du skriver at dit TV er forberedt til Digital TV. Hvad mener du?

Ifølge http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/0/263927461.pdf så er der ikke DVB-T på dit TV. Hvis der havde været så hjælper det heller ikke ret meget med hensyn til MCE, da det er MCE der skal forstå DVB-T og bare sende det færdige signal direkte til skærmen, helst via DVI stikket

#Avh

Hele problematikken vedr. DVB-C har være vendt i andre tråde, men såvidt jeg husker var der ingen der fik det til at køre. Det kan dog løses med en ekstern Reciever, men det kan være lidt kringlet at få det til at fungere. Det kræver at man monterer det lille IR øje foran recieveren og vælger Sattelit i Signaltype. Så bliver man ledt igennem en seance hvor sattelitrecieveren bliver "parret" med MCE. Denne løsning betyde dog at man ikke kan se TV2 via MCE. Men nu er det jo ikke sikker at TheCrazyGolfer har, eller mulighed for at opsætte, en parabol.

#Maggerholm

Man kan IKKE blande signaltype i MCE. Det er enten Antenne, Sattelit eller kabel. Det hjælper ikke med flere forskellig kort eller hybrid tunere. Har man flere tunere så er det enten antenne + antenne eller sat+sat eller kebel+kabel

Redigeret af MCenterFreak - 03-April-2006 kl. 09:35
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu