|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10580 |
![]() |
Måske ikke i Microsofts løsning, men vælger man en af de øvrige løsninger, kan det godt lade sig gøre. Flemming |
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Hejsa
Det vil sige at hvis nu je bygger en HTPC med Windows MCE og sætter et Hauppauge PVR-500MCE kort i, så har jeg dual Analog tuner. Fint nok. Derefter får jeg et DVB-T tuner kort ala Hauppauge WinTV Nova-t. Kan jeg så ikke både have tv programmer i min liste både fra analog og dvb-t. Så min liste vil være nogenlunde som dette: Dr1 (dvb-t) Tv2 (dvb-t) Tv3 (Analog) Tv3+ (Analog) Osv. kan det ikke lade sig gøre? |
|
Søren
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kort og godt nej! Kun 1 signaltype kan være aktiv, men gerne fler tunere med samme signaltype |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
OK. Hvad søren kan man så bruge et hybridkort som fx HVR1300 til? Jeg har ikke meget forstand på helt hvordan en mediacenter fungerer (som det kan ses i den anden tråd, jeg har oprettet), men hvis der findes et kort med både en analog og digital tuner, så må det da have et formål af en eller anden slags. Om det så lige pt ikke virker i MCE, men måske kommer med en opdatering ved jeg intet om, men det bør da virke på en eller anden måde. Men som sagt er jeg ikke helt inde i det her mediacenter væsen. Så bare smut over i min tråd og "enlighten me". Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jaae det er et godt spørgsmål, men det er altså således at MCE IKKE supporterer blandede signaltyper, men det er der ifølge flere tråde andre der gør. Jeg har ikke prøvet dem, men jeg er helt sikker på at MCE ikke kan (der er i hvertfald ingen der har svaret at de har fået det til at virke)
|
|
![]() |
|
sslarsen ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 24-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() |
Øv at det ikke virker.
Så må man jo køre Media Portal oven på en Windows XP. Hvad med Windows Vista, den har indbygget Media Center. Er der nogen der ved om det virker deri? |
|
Søren
|
|
![]() |
|
Jopp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Enig - men vi kan jo håbe at MCE kommer til at kunne håndtere to forskellige kilder på et tidspunkt. En gratis løsning til dig der bruger Hauppauge er Hauppauge’s Win TV2000 - http://www.hauppauge.co.uk/downloads/cd/cd-digital-24.zip mvh |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hey! Jeg har nu fået denne mail fra mit antenneanlæg: ------------------------------------------------------------ -------------------------------- Den 28.4.2006 leveres der digitalt signal på kanal 65 - 823 MHz. I DVB-T ------------------------------------------------------------ -------------------------------- Vil det så ikke sige, at jeg bare skal se at få anskaffet mig et digital tvtuner kort til PC'en? Så finder den vel selv ud af hvilke der kører digitalt og hvilke der kører analog.? MC Center Freak: Det med at mit TV er klar, mener jeg blot at det er HD-ready. Og at man så med eks.vis et digital TV tuner kort, ville kunne se digitalt TV via Media Centret. Forhåbenligt med et super billeder på. Hvis jeg har ret i disse antagelser, hvilket kort skal jeg så have fat i? Det SKAL være dualtuner, så jeg kan se/optage samtidigt. |
|
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
![]() |
Ja så åbner der sig nye muligheder, og desværre også udfordringer. Nedenstående vedrører Microsoft MediaCenter, det er sandsynligvis anderledes med f.eks. MediaPortal 1. Medmindre din antenneforening har gjort noget specielt, f.eks. tilføjet ekstra digitale kanaler, så kan du nu se 4 kanaler og kun 4 + nogle "skygge" kanaler, f.eks. døvetolkede. De 4 kanaler er DR1, DR2, TV2 og TV2 regional. Du kan IKKE blande signalet og hente analoge kanaler samtidigt. 2. MCE supporterer pt. ikke DVB Subtitles, hvilket betyder at du ikke kan få undertekster. Jeg er ikke klar over om det er Tuner leverandøren eller Microsoft der skal løse dette problem. Da jeg forespurgte Hauppauges nordiske hovedkontor fik jeg for ca. en måned siden oplyst at de ville komme med en driver der gav undertekster. Nu har jeg rykket dem, og de svarer nu at at det er Microsoft der skal løse problemet. Så har jeg skrevet til Microsoft, men de vil ikke svare på det pr. mail kun telefon. Ringer jeg pr. telefon, så henviser de til leverandøren af MediaCenter maskinen, men sådan en har jeg ikke købt, da jeg har købt en såkaldt OEM programpakke uden maskine. Det at dit TV er HD Ready garanterer bare at du kan se HDTV når det kommer. Det at man nu kan få digitalt TV via sin antenne betyder ikke at man får HDTV. Der er ingen udbydere der har fået tildelt sendeplads endnu til HDTV, og det vil sandsynligvis først ske når det analoge signal bliver slukket i 2009. Du kan dog godt få glæde af dit HDTV før, idet Kanal Digital udbyder en HD kanal, men så skal du have en HD Ready Parabol Reciever, og så er vi tilbage ved det gamle problem: Ingen TV2, hvis man bruger MCE. En anden mulighed er DVD. Jeg har f.eks. via Amazon.com købt "The Living Sea" som bliver leveret med en HD udgave i WMV. Fantatisk at se på! Blue Ray og HDVD er lige om hjørnet, kræver blot nye DVD afspillere Og så kan man, som jeg har gjort, købe et Sony HDR-HC1E HDV Videokamera. Suveræne optagelser!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |