recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digiality DVB-T - Antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigiality DVB-T - Antenne

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 08:23

Jeg har ikke noget TV2 antenne, da jeg er i en antenneforening, dvs. kabel tv. Antennen er aktiv, dvs. giver ca. 20% mere, hvis man giver strøm til den. Den ligger på loftet lige under taget, så det kan godt være, at kvaliteten vil være bedre, hvis den ligger på toppen af taget. Men det gider jeg ikke bruge så meget tid på, da kanal 51 med de 4 programmer giver en tilfredsstillende kvalitet.

I øvrigt får jeg TDC kabel-TV om 3 måneder og så er meningen, at antennen kun skal tjene som et alternativ til Selector boksen, som koster 199 kr. om året at have. Ja, en ledningshelvede - men sætter man det rigtigt op, så går det nok

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 13:40

Jeg læste engang omkring DAB radio, at mens analoge signaler i forbundne antenner interfererer (derfor skillefiltre), så blev digitale signaler nærmes "lagt sammen". Vil dét ikke sige, at man til digital modtagelse vil kunne tage et vilkårligt antal antenner, vende dem i alle retninger (eller i samme mhp. forstærkning) og så snøre alle skærme hhv ledere sammen til én nedføring? 

Mvh.

Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2006 kl. 16:42

Vedr. dårlig analogt signal.

Jeg har tidligere beklaget mig over, at det analoge signal blev dårligt efter opsætning af dekoder. Problemet er nu løst.

Lidt pinligt, men det viste sig at være en dårlig forbindelse i en samling på loftet. Efter lidt roderi med en skruetrækker, en lygte mellem tænderne og en lille snak med diverse edderkopper på mit loft er problemet nu løst. Signalet er ligeså godt som før.

Jeg kan nu se både digitalt og analogt TV igen. Jeg er en glad mand!

Samsung 7505 55"
Til top
kjems Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 10:16

Signalstyrke og kvalitet forskellig i to forskellige modtagere.

Er der nogen, der ved hvorfor min 302er melder 77 i kvalitet og 50 i styrke, mens en Denon modtager melder 99 % i begge???

Vel at mærke på samme antenne, kabel osv.

Får nogle gange udfald på 302eren, men ingen på Denon.

Vh Jesper

Nyt hit på dansk - tjek     http://www.jesperkjems.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu