|
Digital -> Digital+analog |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2012 kl. 22:45 |
Jeg har i lang tid haft min forstærker sat til computeren via optisk, og så mit headset til analog i computeren, og det har virket uden problemer i Windows XP, hvor den bare outputtede til begge enheder samtidig. Nu har jeg så endelig opgraderet til Winduws 7, og der er muligheden for output til både analog og digital samtidig fjernet.
Så derfor leder jeg efter en lille switch, der tilsluttes med optisk, og så både har optisk SPDIF og minijack udgang. Er det noget der findes? For jeg synes ikke rigtig at kunne finde noget.
|
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Inden du farer ud og køber en masse hardware, så kig lige om ikke der findes opdaterede drivere fra lydkortproducenten, hvor det er muligt.
Standard driveene fra win7 er noget begrænsede. Klaus |
|
![]() |
|
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
Jeg bruger ikke standarddrivere. Det er et onboard Realtek på et MSI motherboard, og jeg har hentet driverne på deres side. Og som skrevet, har jeg også læst mig til at Windows ikke kan outputte på den måde, og det er kun lykkedes mig at finde et program, som jeg selv skal starte hver gang, og det vil jeg helst undgå. Så hvis jeg kunne få en lille boks, der ikke koster en formue, så ville det være helt fint for mig.
|
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Ikke en switch, men f.eks. digital til analog converter:
http://www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/digital-til-analog-converter-(coaxoptisk---phono).asp
EDIT: Den har analog line udgang, ikke minijack. Ingen volumen regulering og kan nok ikke drive dit headset direkte. Den har ikke optisk udgang, men du kan splitte optisk input med denne:
Den giver lidt lystab, så kan give problemer hvis for lange/dårlige optokabler.
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 16-November-2012 kl. 13:52 |
|
![]() |
|
Tak. Det kunne være en mulighed. Men er det ikke muligt at få det i samme boks? Men er jo måske ovre en i lille forstærker eller mixer (eller hvad det hedder)?
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |