|
Digital FTA-modtager |
Besvar |
Forfatter | |
RootKid
Junior bruger Oprettet: 18-September-2009 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Juli-2012 kl. 11:14 |
Jeg skal have fundet en FTA-modtager til Astra på 19,2 øst. Jeg har kigget på Samsungs S7140, men kan læse at den kræver at Viasat-abonnement for at fungere, så den er udelukket.
Nogen der ved, om dette også gælder for Paces modtagere? F.eks. Pace TDS865NV - kræver den et Viasat-abonnement eller kan den fint bruges som FTA-modtager? Redigeret af RootKid - 29-Juli-2012 kl. 11:14 |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej RootKid. Jeg ved ikke rigtig hvorfor du spørger på to modtagere beregnet til at modtage betalings TV fra ViaSat når du skriver at du søger en modtager til at modtage FTA fra Astra på 19,2 øst? Modtagere beregnet til betalings TV er noget helt andet end de modtagere der har de bedste muligheder for at modtage FTA. Mange FTA modtagere har multi kortlæser som kan læse kort og har funktion til at dekode udenlandske kort eller tilsvarende elektroniske koder. En del af disse har også ethernet port som når den bliver tilsluttet en router f.eks. kan bruges til at downloade opdateringer og andre filer. Jeg plejer at opdele disse modtagere i 2 grupper, dem der kører Linux og dem der har de samme muligheder uden at køre Linux. I begge grupper findes både modtagere til SD og HD? Der er måske også andre fasiliteter på modtageren du kunne ønske dig? Hvis du skriver lidt om hvilke programmer på Astra på 19,2 øst du kunne ønske at starte med at modtage og måske lidt om i hvilken retning du måske senere vil udvide i, kan vi meget bedre råde dig? Men generalt vil jeg anbefale modtagere med både multi kortlæser og ethernet port da de ikke koster ret meget mere end dem uden. Hilsen Carsten. |
|
RootKid
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Carsten,
Mange tak for dit svar! Jeg ønsker at modtage de tyske FTA-kanaler på 19 grader øst, og skal bruge en modtager hertil, så jeg har ikke brug for kortlæser. Jeg har kigget på dba.dk og kan se, at der er en del brugte Viasat-brandede modtagere til salg, men der er ikke meget ved at købe en, hvis den kræver at der sidder et Viasat-kort i den for at den fungerer (som det er tilfældet med Samsung S7140, så vidt jeg kan læse mig frem til). Jeg vil helst have en modtager fra en af det mere etablerede producenter (Pace, Samsung o.l.), da det er mit indtryk at der er gjort bare lidt mere ud af dem end gennemsnittet. Jeg har selv en Denver 113CI til DVB-T købt i Harald Nyborg og det eneste positive jeg kan sige om den er muligheden for at optage på en USB-disk. Designet ligner noget fra 90'erne, grænsefladen er ikke gennemtænkt og fjernbetjeningen er noget skrammel. Sådan en modtager vil jeg ikke have en mere af. :-) Jeg håber det gav lidt mere mening, og hvis du har et bud på en god kvalitetsmodtager, så del det gerne. :-) |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.parabolshoppen.dk/shop/maximum-xo-30-s-2558p.html
Redigeret af JeTex - 29-Juli-2012 kl. 19:22 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
RootKid
Funktioner
Tak(0)
|
Hej JeTex,
Tak for dit bud. Jeg har læst anmeldelsen af den på digitalt.tv, og når jeg ser menuerne tænker jeg på min ovenfor omtalte Denver 113CI. Designet ligner også noget fra 90'erne, selvom det jo er det indvendige der tæller. Der står i anmeldelsen at PVR-delen ikke fungerer optimalt. Ved du om det er blevet rettet? |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Til at modtage de tyske kanaler på 19 grader øst ville jeg nok købe en modtager i Tyskland. Jeg havde en gang en modtager fra det gamle tyske firma Kathrein, det var kvalitet, men der findes garanteret andre mærker.
RTL HD, SAT.1 HD, ProSieben HD, VOX HD, kabel eins HD, RTL II HD, SUPER RTL HD, N24 HD, TELE 5 HD, SPORT1 HD, DMAX HD, Nickelodeon HD, sixx HD und COMEDY CENTRAL HD. Se mere på dette link: http://www.hd-plus.de/#/startseite
|
|
funhouse
Ny bruger Branchemedlem Oprettet: 02-Februar-2011 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Til modtagelse af free to air kanaler, der kan jeg bestem anbefale følgende modtager: http://parabolshoppen.dk/shop/triax-s-hd-207-2635p.html den er nem at bruge og modtager både SD og HD kanaler.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |