recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd fra HTPC til Surround anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital lyd fra HTPC til Surround anlæg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: 2610 Rødovre
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd fra HTPC til Surround anlæg
    Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:05

Hej.

Jeg har netop lige købt mig en HTPC. Denne har jeg tilsluttet mit TV via HDMI hvilket spiller maks med billede og lyd.

I HTPC'en er der et 7.1 kanals lydkort med SPDIF udgang. Dette kunne jeg godt tænke mig at forbinde til mit surround sound anlæg (Sony DAV-DZ560) så jeg kan nyde den gode lyd over mine højtalere. Jeg har forbundet de to enheder via et optisk lydkabel men det spiller bare ikke.. Lige meget hvilken funktion jeg vælger på surround sound anlægget kommer der ikke lyd fra HTPC'en.

Er der nogen der kan hjælpe med ovenstående?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:09

Har du aktiveret Digital In på Reciveren.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
danq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: 2610 Rødovre
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 09:38

Hvor henne gør man det?

Jeg har læst i instruktionsbogen men der står bare at man kan bruge porten til at sætte audio-out fra sit tv ind i.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 18:40

En Reciver har flere Inputs, både Analog og Digital, og for at skifte mellem de to typer, så er der generelt en mulighed for at skifte mellem Analog og Digital, det må og skal fremgå af manualen, hvordan reciveren skal modtage et Input.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu