|
Digital lyd fra tv VS direkte i forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
jj79
Guld medlem Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-December-2012 kl. 16:48 |
Hej herinde.
Er for nylig gået over til stereo setup - er er i det tilfælde kommet til at tænke på den digitale lydoverførsel.
Som det er nu kører jeg 4 kilder (dune 301, xbox, bluray samt parabolreciever) direkte i optisk og coax indgangene på min HK 990 forstærker - og billede via hdmi til mit LG pa5500.
Men mit tv har jo også en optisk udgang - så jeg "i teorien" ville kunne nøjes med at bruge en indgang i forstærkeren og via tv bestemme indgangs signalet på lydsiden - hvilket jo ville gøre det lidt simplere brugermæssigt - dog er jeg i tvivl om mit tv "piller" ved den digitale lyd idet det modtages via hdmi og sendes ud via optisk/toslink?
Min mavefornemmelse siger mig at jeg bør holde signalvejen så kort som mulig - og dermed fortsætte som jeg gør nu - ved selvfølgelig godt at jeg "bare" kan prøve at gøre det og se om jeg kan høre forskel - men skulle der sidde et klogt hovede bag skærmen derude der har et godt indspark modtages dette med juleknus og mussetrapper
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |