|
Digital lyd ud fra en iPad Air? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
alpha10 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2008 Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-November-2015 kl. 09:25 |
Jeg har fået en iPad Air, jeg vil meget gerne have digital lyd ud fra den og ind i min forstærker som har en fremragende D/A konverter indbygget, hvordan gør jeg det nemmest og billigst med kabler?
Takker
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En airport express vil jeg mene. Så sender du trådløst til airport express og fra den med optisk til forstærker. De kan findes forholdsvis billigt på brugtmarkedet
|
|
![]() |
|
Kan godt se, at det er den nemmeste løsning, ellers tænkte jeg på sådan en fætter her:
http://us.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-e5
|
|
![]() |
|
Men vent lige lidt, med Airport Express kan den streame fra Tidal APP'en? Som jeg læser det, virker det kun fra iTunes på iPad'en:
Stream musik med AirPlay. AirPlay tager musikken fra iTunes-biblioteket på din computer eller iOS-enhed og sender den trådløst til alle tilsluttede stereoanlæg eller højttalere i dit hjem (lydkabel sælges separat). Spil musik på ét sæt højttalere – eller afspil din musik fra iTunes på alle højttalere på samme tid, hvis du har mere end en AirPort Express tilsluttet til højttalerne. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
På nettet har folk held med at koble usb-lydkort til ipads vha. kamerakonnektor-overgangskablet. Det ku' måske også være en løsning, hvis du, som du skriver, kan leve med en kablet løsning. Men det kræver lidt google-research for at finde ud af hvad fungerer, og er næppe lige så elegant som en airplay-løsning.
Redigeret af huntiedk - 26-November-2015 kl. 10:41 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
Er Airpkay ikke ligeglad med med hvilken app der streames fra. Jeg har før brugt tdcplay, radioplay, samt Radio danmark det virker fint der kommer ihvertfald lyd ud af højtalerne Har dog ikke en Airport express men bruger en noget billigere og evt dårligere model Airmusic som også har optisk ud.
|
|
![]() |
|
I har ret, jeg vælger Airport Express, det er nemmest og Tidal supportere det, kan jeg se...
Takker
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Eller køb dig en Apple TV, der er en del der sælger deres i øjeblikket til 250.
|
|
![]() |
|
Den nye har ikke optisk ud, men det har den gamle, kan jeg se.
Svarer det til det samme? Altså jeg streamer til Apple TV via Airplay og så ren lyd til anlægget?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Ja Jeg skiftede min gamle Airport Express ud med en Apple TV 3 og det virker på samme måde. Du får bare mulighed for at også streame billede og leje film via Itunes.
|
|
![]() |
|
Fint, jeg napper Apple TV istedet.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Jeg har haft bøvl med at bruge ATV3 til ren lyd efter en IOS-opdatering for et års tid siden eller mere. Boksen insisterede på at gå i dvale, når den gennem HDMI kunne mærke, at TV'et var slukket. Dermed kunne jeg ikke airplaye lyd uden tændt TV mere. Jeg ved dog ikke, om dette problem er blevet løst i mellemtiden.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |