recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd ud fra en iPad Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital lyd ud fra en iPad Air?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd ud fra en iPad Air?
    Sendt: 26-November-2015 kl. 09:25
Jeg har fået en iPad Air, jeg vil meget gerne have digital lyd ud fra den og ind i min forstærker som har en fremragende D/A konverter indbygget, hvordan gør jeg det nemmest og billigst med kabler?

Takker
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 09:37
En airport express vil jeg mene. Så sender du trådløst til airport express og fra den med optisk til forstærker. De kan findes forholdsvis billigt på brugtmarkedet
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 09:51
Kan godt se, at det er den nemmeste løsning, ellers tænkte jeg på sådan en fætter her:

http://us.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-e5
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 09:54
Men vent lige lidt, med Airport Express kan den streame fra Tidal APP'en? Som jeg læser det, virker det kun fra iTunes på iPad'en:

Stream musik med AirPlay.
AirPlay tager musikken fra iTunes-biblioteket på din computer eller iOS-enhed og sender den trådløst til alle tilsluttede stereoanlæg eller højttalere i dit hjem (lydkabel sælges separat). Spil musik på ét sæt højttalere – eller afspil din musik fra iTunes på alle højttalere på samme tid, hvis du har mere end en AirPort Express tilsluttet til højttalerne.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 10:38
På nettet har folk held med at koble usb-lydkort til ipads vha. kamerakonnektor-overgangskablet. Det ku' måske også være en løsning, hvis du, som du skriver, kan leve med en kablet løsning. Men det kræver lidt google-research for at finde ud af hvad fungerer, og er næppe lige så elegant som en airplay-løsning.

Redigeret af huntiedk - 26-November-2015 kl. 10:41
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Men vent lige lidt, med Airport Express kan den streame fra Tidal APP'en? Som jeg læser det, virker det kun fra iTunes på iPad'en:

Stream musik med AirPlay.
AirPlay tager musikken fra iTunes-biblioteket på din computer eller iOS-enhed og sender den trådløst til alle tilsluttede stereoanlæg eller højttalere i dit hjem (lydkabel sælges separat). Spil musik på ét sæt højttalere – eller afspil din musik fra iTunes på alle højttalere på samme tid, hvis du har mere end en AirPort Express tilsluttet til højttalerne.

Er Airpkay ikke ligeglad med med hvilken app der streames fra.
Jeg har før brugt tdcplay, radioplay, samt Radio danmark
det virker fint der kommer ihvertfald lyd ud af højtalerne
Har dog ikke en Airport express men bruger en noget billigere og evt dårligere model Airmusic som også har optisk ud.
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 11:40
I har ret, jeg vælger Airport Express, det er nemmest og Tidal supportere det, kan jeg se...

Takker
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 12:02
Eller køb dig en Apple TV, der er en del der sælger deres i øjeblikket til 250.

Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 13:22
Den nye har ikke optisk ud, men det har den gamle, kan jeg se.

Svarer det til det samme? Altså jeg streamer til Apple TV via Airplay og så ren lyd til anlægget?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Den nye har ikke optisk ud, men det har den gamle, kan jeg se.

Svarer det til det samme? Altså jeg streamer til Apple TV via Airplay og så ren lyd til anlægget?
Ja

Jeg skiftede min gamle Airport Express ud med en Apple TV 3 og det virker på samme måde. Du får bare mulighed for at også streame billede og leje film via Itunes.
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 14:40
Fint, jeg napper Apple TV istedet.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 23:25
Jeg har haft bøvl med at bruge ATV3 til ren lyd efter en IOS-opdatering for et års tid siden eller mere. Boksen insisterede på at gå i dvale, når den gennem HDMI kunne mærke, at TV'et var slukket. Dermed kunne jeg ikke airplaye lyd uden tændt TV mere. Jeg ved dog ikke, om dette problem er blevet løst i mellemtiden.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu