recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd ud fra receiver. Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital lyd ud fra receiver. Hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd ud fra receiver. Hvordan?
    Sendt: 12-Januar-2014 kl. 07:20
Jeg har Pioneer VSX-923 7.1 surroundforstærker.
Men jeg er lidt i tvivl angående de digitale lyd-udgangsmuligheder der er.

Der er optisk, coaxial, Hdmi, Usb. Men problemet er at mine enheder ikke har coaxial. Optisk har de dog.
Jeg kan heller ikke få hdmi passthrough til at virke. Jeg sætter feks Hdmi kablet fra min DUNE HD ind i HDMI In på receiveren, og sætter et andet hdmi kabel ind i Hdmi Out og op i tv´et, men intet billede kommer. Det er både til digital lyd og så til On Screen Display jeg vil bruge hdmi til.
Jeg kan se at jeg kan få en optisk til coaxial converter, men jeg vil meget gerne have den bedste digitale lyd ud af min DUNE HD, og det kan jeg forstå kun kan klares igennem et hdmi stik, at alle de nye formater såsom DolbyTrue-HD og DTS-Master lossless formater kun kan klares igennem et hdmi stik. Men hvorfor pokker sker der ikke noget når jeg sætter hdmi stik i fra min DUNE HD? Jeg har prøvet at skifte hdmi-stik og kabel men den modtager intet.
Nogen der kan hitte ud af det? Den klarer fint lyden hvis jeg sætter et coaxial eller optisk kabel til min DAC feks. Bare ikke HDMI.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1375435388.jpeg

Redigeret af isaac - 12-Januar-2014 kl. 07:21
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 09:11
Når du mener passtrough, er når den er slukket Pioneeren ?
Jeg forstår ikke lige hvad du skal bruge de digital indgange til, med mindre det du tilslutter ikke har hdmi udgang.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 09:15
Virker din Dune hvis du tilslutter direkte til TVet ?
SVP03
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 09:29
Hvordan med Setup menuen på Pioneer'en? Du skal selv ind og sætte hvilke indgange der skal bruges til HDMI og hvilke som er Coaxial, optiske og analoge.

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 16:20
Burde det ikke være at jeg sætter hdmi-stikket fra min DUNE ind i feks den hdmi-indgang der hedder IN-BD eller en af de andre in-indgange og så endnu et kabel fra hdmi out(out 1 og hvis det ikke virker måske out 2) ind i mit tv´s hdmi-stik?
Det er hvad jeg får ud af manualens henvisninger ift at køre hdmi ind og ud af forstærkeren.
Udgangene er prædefineret som hdmi in(og så vælger man den indgang der passer, BD har digital indgang så den har jeg valgt)
og så Hdmi Out 1 Control.

Men der kommer bare ikke noget billede-signal. Jeg har prøvet at fifle med videoopsætningen, og med de forskellige udgange. Stadigvæk ingen succes.
Jeg må prøve at kontakte pioneer eller elgiganten.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 17:21
Hvis du trykker på knappen som hedder "Receiver" i højre side på din fjernbetjening og derefter på knappen i venstre side, som ligner et hus. Så kommer du ind i setup menuen. Så kan selv vælge hvilke indput du vil bruge.

Du kan også bruge AVnavigator CD'en hvis du har Pioneer'en på netværk. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2014 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Burde det ikke være at jeg sætter hdmi-stikket fra min DUNE ind i feks den hdmi-indgang der hedder IN-BD eller en af de andre in-indgange og så endnu et kabel fra hdmi out(out 1 og hvis det ikke virker måske out 2) ind i mit tv´s hdmi-stik?
Det er hvad jeg får ud af manualens henvisninger ift at køre hdmi ind og ud af forstærkeren.
Udgangene er prædefineret som hdmi in(og så vælger man den indgang der passer, BD har digital indgang så den har jeg valgt)
og så Hdmi Out 1 Control.

Men der kommer bare ikke noget billede-signal. Jeg har prøvet at fifle med videoopsætningen, og med de forskellige udgange. Stadigvæk ingen succes.
Jeg må prøve at kontakte pioneer eller elgiganten.

Det er korrekt at det dervstår ved stikket ER assignet/tildelt indgangen. Så du burde ha hul igennem.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Hvis du trykker på knappen som hedder "Receiver" i højre side på din fjernbetjening og derefter på knappen i venstre side, som ligner et hus. Så kommer du ind i setup menuen. Så kan selv vælge hvilke indput du vil bruge.

Jeg sætter netværket op og prøver ad den vej og se om jeg kan sætte menuen korrekt op.

Der er noget jeg åbenbart gør forkert eller har overset.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg sætter netværket op og prøver ad den vej og se om jeg kan sætte menuen korrekt op.

Der er noget jeg åbenbart gør forkert eller har overset.

Du skal nok lige checke dine hdmi kabler 

Ellers er rækkefølgen

Dune HDMI -> AVR HDMI BD -> AVR HDMI OUT -> TV HDMI IN

Håber du forstår
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 01:50
Det var bare hdmi-kablet den var gal med. Det troede jeg faktisk på intet tidspunkt kunne være en mulighed, men fik lige prøvet et andet og det virker fint. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu