|
Digital lyd ud fra receiver. Hvordan? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2014 kl. 07:20 |
|
Jeg har Pioneer VSX-923 7.1 surroundforstærker.
Men jeg er lidt i tvivl angående de digitale lyd-udgangsmuligheder der er. Der er optisk, coaxial, Hdmi, Usb. Men problemet er at mine enheder ikke har coaxial. Optisk har de dog. Jeg kan heller ikke få hdmi passthrough til at virke. Jeg sætter feks Hdmi kablet fra min DUNE HD ind i HDMI In på receiveren, og sætter et andet hdmi kabel ind i Hdmi Out og op i tv´et, men intet billede kommer. Det er både til digital lyd og så til On Screen Display jeg vil bruge hdmi til. Jeg kan se at jeg kan få en optisk til coaxial converter, men jeg vil meget gerne have den bedste digitale lyd ud af min DUNE HD, og det kan jeg forstå kun kan klares igennem et hdmi stik, at alle de nye formater såsom DolbyTrue-HD og DTS-Master lossless formater kun kan klares igennem et hdmi stik. Men hvorfor pokker sker der ikke noget når jeg sætter hdmi stik i fra min DUNE HD? Jeg har prøvet at skifte hdmi-stik og kabel men den modtager intet. Nogen der kan hitte ud af det? Den klarer fint lyden hvis jeg sætter et coaxial eller optisk kabel til min DAC feks. Bare ikke HDMI. http://ic.tweakimg.net/ext/i/1375435388.jpeg ![]() Redigeret af isaac - 12-Januar-2014 kl. 07:21 |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Når du mener passtrough, er når den er slukket Pioneeren ?
Jeg forstår ikke lige hvad du skal bruge de digital indgange til, med mindre det du tilslutter ikke har hdmi udgang. |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
|
Virker din Dune hvis du tilslutter direkte til TVet ?
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
|
Hvordan med Setup menuen på Pioneer'en? Du skal selv ind og sætte hvilke indgange der skal bruges til HDMI og hvilke som er Coaxial, optiske og analoge.
|
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
|
Burde det ikke være at jeg sætter hdmi-stikket fra min DUNE ind i feks den hdmi-indgang der hedder IN-BD eller en af de andre in-indgange og så endnu et kabel fra hdmi out(out 1 og hvis det ikke virker måske out 2) ind i mit tv´s hdmi-stik?
Det er hvad jeg får ud af manualens henvisninger ift at køre hdmi ind og ud af forstærkeren. Udgangene er prædefineret som hdmi in(og så vælger man den indgang der passer, BD har digital indgang så den har jeg valgt) og så Hdmi Out 1 Control. Men der kommer bare ikke noget billede-signal. Jeg har prøvet at fifle med videoopsætningen, og med de forskellige udgange. Stadigvæk ingen succes. Jeg må prøve at kontakte pioneer eller elgiganten. |
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
|
Hvis du trykker på knappen som hedder "Receiver" i højre side på din fjernbetjening og derefter på knappen i venstre side, som ligner et hus. Så kommer du ind i setup menuen. Så kan selv vælge hvilke indput du vil bruge.
Du kan også bruge AVnavigator CD'en hvis du har Pioneer'en på netværk.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er korrekt at det dervstår ved stikket ER assignet/tildelt indgangen. Så du burde ha hul igennem. |
||
![]() |
||
|
Jeg sætter netværket op og prøver ad den vej og se om jeg kan sætte menuen korrekt op. Der er noget jeg åbenbart gør forkert eller har overset. |
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Du skal nok lige checke dine hdmi kabler Ellers er rækkefølgen Dune HDMI -> AVR HDMI BD -> AVR HDMI OUT -> TV HDMI IN Håber du forstår
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
|
Det var bare hdmi-kablet den var gal med. Det troede jeg faktisk på intet tidspunkt kunne være en mulighed, men fik lige prøvet et andet og det virker fint.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |