recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - digital lyd ud via dell m1330 bærbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdigital lyd ud via dell m1330 bærbar?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: digital lyd ud via dell m1330 bærbar?
    Sendt: 17-Februar-2008 kl. 20:14

Hejsa har netop modtaget ovennævnte bærbare, hvor jeg kæmper for at få ac3/dts ud til min reciever. Vil lade selve forstærkeren stå for behandlingen af signalet så egentlig passthrough jeg ude i..

Der er lyd via hdmi porten på denne, men da min forstærker ikke har denne må jeg søge andre veje.

Den har spdif udgang, men denne er en jack udgang (har jeg ikke hørt om før). Findes fx et spdifkabel med jack i den ene ende og coax i den anden, har prøvet at finde på nettet, men var ikke muligt.

Eller er jeg tvunget ud i at købe et usblydkort med coax/toslink udgang?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Redigeret af mingokat - 17-Februar-2008 kl. 20:14
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 20:20

Det er en Combi udgang der er på din PC den er både til et Headset og til Toslink, der skal bare anskaffes det rigtige Toslinkkabel.

ClickTronic CT303

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 20:27

Du kan yderligere under vista, højre klikke på  "lyd" ikonet og vælge "playback" devices eller "afspilnings enhed" og vis ikke du har en alternativ udgang som er Digital her, skal du have fat i de nyeste drivers til dit lydkort, for her skal du switche imellem lydudgange som skal bruges.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 20:39
tak for de meget hurtige og behjælpelige svar
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 21:06

nogen som kender et link til et anstændigt et af disse kabler? kan kun finde nogen i prisklassen til ca. 150 kr.

Er vant til til at bruge taralabs prism d1 digital coax mellem htpc og forstærker så vil ikke downgrade så vildt kabelmæssigt

Men at signalet går fra miniplug til toslink/coax burde vel ikke betyde noget når det er digitalt. ie et kabel til en plov her burde vel være lige så godt som fx et kabel med coax i begge ender til en plov? sådan rundt regnet...

Redigeret af mingokat - 17-Februar-2008 kl. 21:10
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 21:10

Hvad er der i vejen med det Clicktronic jeg linkede til, det er i den øverste ende af mellemklassen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 21:29

vil nødigt kunne høre forskel mellem mit tara labs og så et optisk miniplug, mener jeg gave 1200 for tara'en hvorimod dette koster 100 kr. nu hænger penge og kvalitet jo ikke altid sammen, men det er dog en noget stor forskel alligevel. Men så vidt jeg kan se på nettet umiddelbart findes der ikke optiske miniplug kabler som kan matche de bedre toslink og coax af fx producenter som tara?

måske jeg blir for kabelliderlig i denne sammenhæng

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu