Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mial
Bruger
Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
|
Emne: Digital modtager Dilog DT-455HD problem Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 11:50 |
Hej
Jeg har anskaffet mig en digital boks Dilog DT-455HD, boxer godkendt af bla. følgende grunde :
- har fået top placering i søndagsavisens og ekstra bladets test.
- fik også et 'flot ord' på vejen i en kort anmeldelse under recordere.dk
- jeg er tilsluttet en antennerforening og de vil sende de nye MPEG-4 kanaller fra den 1. november på kanal S 26 - 346.00 MHz
- mit fjernsyn - Panasonic 50PX70E har en indbygget digital tuner, der kun understøtter MPEG-2 formattet . ( Jeg har også en digital boks Philips DTR-200, der også kun understøtter mpeg-2).
Problem:
En del udsendelser på alle kanaller vises i 4:3 format via Dilog DT-455HD boksen, mens de to andre tunere ikke har det problem. ( Andre udsendelser vises i 16:9 format).
Boksen er sat naturligvis til 16:9 format og det hjælper naturligvis ikke at ændre udgangen til 576i, osv. Man har mulighed for at zoome, men det ser naturligvis ikke særlig kønt.
Er der nogle der har oplevet det samme med netop denne boks, eller evt. med andre ?
Det er vigtig for mig at vide, om jeg har været uheldig, eller om dette issue gælder for netop denne model, osv. ?
På forhånd tak for jeres tilbagemelding.
|
 |
mial
Bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 16:53 |
Da jeg ikke har fået en tilbagemelding på mit indlæg, vil jeg tillade mig at spørge en gang til :
Det jeg oplever for min nyanskaffede digitale boks Dilog DT-455HD er, at selv om under info oplysningerne under forskellige udsendelser kan se : 16:9 SD, så vises det i 4:3 format. ( Fjernsynets indbyggede digital tuner viser det altid i 16:9 format).
Det ser ud, som boksen ikke 'fanger', at der er tale om et 16:9 signal og 'defaulter' på et 4:3 signal.
( Andre udsendelser vises i det 'normale' 16:9 format).
Kan I genkende det fra samme boks, andre digitale bokse, m.m ?
På forhånd tak for svaret.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 17:10 |
Har du overvejet at returnere boxen? F.eks. har jeg ikke oplevet problemer med formatet på den Triax HD405VA, jeg har købt sammesteds. Til gengæld er der problemer med at få tilstrækkelig signalstyrke på den. Men det kan sagtens være at det ændres når det analoge signal slukkes, for så skulle digitalsenderne få kraftigere signal.
|
 |
mial
Bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 17:30 |
Tak for svaret Kampus.
Jeg overvejer naturligvis at returnere boksen, da jeg ikke kan leve med det.
Spørgsmålet er om jeg har været uheldig med mit boks og kan bytte til et andet af samme type og som virker, eller om det er en fejlbehæftet serie/produkt, og skal have f.eks. en Triax HD405VA, da begge kan fås for 0 kr. bortset fra boxer aftalen.
Er du ellers tilfreds - bortset fra dets sensitivitet - med dit Triax HD405VA ?
Jeg få signalet fra antenneforeningen og derfor tror jeg ikke at signal styrken er et issue her. ( Som nævnt har jeg aldrig oplevet det via fjernsynets tuner eller via en Philips DTR-200 boks).
Jeg har kontaktet netto-sat, netop for at vide, om det kender / har hørt om denne fejl ved produktet.
Og det har de ikke hørt om det før. De har bedt mig om at checke det via scart udgangen. Men i skrivende stund er alle signalene i 16:9 format via både hdmi og scart udgangen.
|
 |
Solkongen
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 19:16 |
Hej
Jeg har næsten samme setup som dig. Dilog og 42px70. Du har garanteret sat output til 720p eller lign.?
Hvis du sætter hdmi udgang til til Auto, Skærmformat: 16:9 og Billedeformat: Automatisk - så burde det virke, det gør det ihverfald hos mig! Hvis du sætter udgangen til 720p så kan man ikke vælge automatisk ved billedeformat men kun "Sorte bjælker" og "Zoom". Jeg havde tidligere en sagem 84, den kunne køre 720p og lave formaterne rigtigt, men så var der så mange andre ting jeg var utilfreds med ved den...
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 19:18 |
Triax'en virker til at være et kvalitetsprodukt: Metalkabinet, USB til opdateringer og spareskinne, kortlæser gemt bag frontdæksel, meget lav højde, gedigen tyngde i fj.btj, dog kræver hjulets mange tætsiddende knapper en hvis tilvænning, fj.btj er retningsbestemt, minus batterier i pakning.
Fik den iøvrigt byttet pga. lav signalstyrke uden vrøvl fra Netto-sat. 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 19:22 |
Solkongen skrev:
Hej
Jeg har næsten samme setup som dig. Dilog og 42px70. Du har garanteret sat output til 720p eller lign.?
Hvis du sætter hdmi udgang til til Auto, Skærmformat: 16:9 og Billedeformat: Automatisk - så burde det virke, det gør det ihverfald hos mig! Hvis du sætter udgangen til 720p så kan man ikke vælge automatisk ved billedeformat men kun "Sorte bjælker" og "Zoom". Jeg havde tidligere en sagem 84, den kunne køre 720p og lave formaterne rigtigt, men så var der så mange andre ting jeg var utilfreds med ved den...
|
Har lige prøvet at sætte Triax'en til 720p, og det ændrer ikke en dyt ved billedformatet. Den står på Auto i fabriksopstilling.
|
 |
mial
Bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 20:32 |
Tak til Kampus og Solkongen for jeres indlæg.
OK. Jeg har sat det til: Auto, Skærmformat: 16:9 og Billedeformat: Automatisk. Så må vi se hvad der sker.
Men mens det var i 4:3 format, så har jeg også prøvet at skifte hdmi udgangen til 576i uden et 16:9 resultat.
Som jeg forstår det, så er det / burde ikke være et problem hverken for denne eller andre bokse.
|
 |
mulvad
Ny bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 4
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 23:26 |
mial skrev:
Tak til Kampus og Solkongen for jeres indlæg.
OK. Jeg har sat det til: Auto, Skærmformat: 16:9 og Billedeformat:
Automatisk. Så må vi se hvad der sker.
Men mens det var i 4:3 format, så har jeg også prøvet at skifte hdmi
udgangen til 576i uden et 16:9 resultat.
Som jeg forstår det, så er det / burde ikke være et problem hverken for
denne eller andre bokse.
|
Hej Mial. Kan du ikke give en status. Jeg sidder selv og spekulerer på,
hvilken boks jeg skal have til min mpeg2 skærm.
|
 |