|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() Sendt: 23-August-2009 kl. 10:48 |
Hej, Yousee digital sender en del Radiokanaler, som mit hifi anlæg ikke kan modtage. I TV med CAM og TVkort er der rigeligt og er OK. Jeg koblet TV til anlægget, men det er åndsvage at have TV óg hifi kørende (Plasma Pana 37x10Y) Kan man modtage disse kanale på anlægget hvis den havde en digital hifi tuner? Eller er det kun i TV eller med Yousee boks? Mvh |
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der kan modtages Digital Radio enten via DAB, Wi-Fi, eller via de i kablet værende kanaler og en dertil egnet modtager, er den så tilfældigvis i TVet så er det sådan. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
ok Niels, det vil sige en DAB radio med antenne udtag vill være sagen? WiFi? kan du uddybe lidt.. Takker Mvh |
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er 2 muligheder for DAB, enten et anlæg med DAB Tuner, eller en seperat Tuner til det existerende anlæg, DAB skal modtages med en indendørs/udendørs antenne, da det ikke er i Kabelanlæg. Wi-Fi er via Internettet, enten via PCen eller med en Wi-Fi Radio. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Panasonic SC-PM86DEB-K - DVD Micro System Vil denne her være fint? Der er ikke DAB men der nævnes en FM Digirtal Tuner.. Jeg søger efter en all-in-one med DVD, DAB og FM digital Fandt også en Teac DR-H300 DAB men der er alvorlige hdmi problemer og små andre.. Mvh |
|
IT-supporter
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Det er et vigtigt spørgsmål, du bringer på bane: Hvordan kan man modtage de digitale kabel-radio-kanaler og høre dem i sit musikanlæg? Jeg synes at vi fremover i denne tråd bør hjælpe hinanden med at give svaret på det spørgsmål. Spørgsmålet bør ikke blandes sammen med DAB der sendes fra sendemaster til DAB-radioer. Jeg kender ikke selv svaret godt nok, men er interesseret i det. Måske er disse oplysninger værd at kende: 1. YouSee sender de digitale radiokanaler i tv-stikket. Det er FM-stationer der ligger i radiostikket. 2. Alle kanaler, bortset fra Music Choice, sendes ukodet og behøver derfor ikke programkort fra YouSee. 3. Radiokanaler sendes transparent, dvs at YouSee videresender dem i den kvalitet som man modtager dem fra radiostationerne (Danmarks Radio osv.). Hovedparten er vistnok i stereo og sjældent eller aldrig i Dolby Digital. 4. Man kan høre radiokanalerne via tv'ets højttaler. 5. Man kan bruge tv'ets audio-out-udgang til sit musiksystem. Forhåbentlig kan man slukke for skærmen imens og spare noget strøm, selv om det ikke er standby-tilstand, tv'er er i. 6. Man kan modtage de digitale kabel-radio-kanaler via YouSee's digitale modtagerbokse. 7. Jeg ved ikke om man kan modtage de digitale kabel-radio-kanaler uden at have en digital DVB-C tuner i tv'et eller i en ekstern digital modtagerboks. Redigeret af Vilhelm - 23-August-2009 kl. 13:40 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
For at kunne modtage de Radiokanaler som er på You See Digital, så er det jo i sagens natur nødvendigt med en modtager beregnet dertil. (Casema, Sagem, Samsung) eller anden dertil kompatibel modtager. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Den Pana mini-anlæg har en digital tuner og antenne for FM via Kabel.. Så hvis man har denne type tuner er det ikke længere et problem. Jeg nægter at have boks fra Yousee, da min Pana og CAM fungerer 110% og har ikke noget at klage. De nye funktioner fra 15.09 er det ikke en "must" for mig, så jeg fortsætter som nu. Det med radio er lidt træls... men lige så snart jeg fine et sted hvor de garanterer mig, at de kan lave Panasonic SC-PM86DEB-K kodefri.. så er problemet løst. Bliver ikke Pana butik.. de er 500, dyrere end andre e-shop Mvh Redigeret af bimbobo - 23-August-2009 kl. 14:14 |
|
IT-supporter
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan ikke finde SC-PM86DEB-K nogen steder, så kan ikke lige se hvad det precist er. Alle modernede Radiotunere/modtagere har Digial Tuner, det er måden de behandler modtagelsen på, og har intet at gøre med hvad de kan modtage eller ikke kan. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
IT-supporter
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt dit anlæg, det skulle være muligt at få DVDen gjort Regionsfri hos en Panasonic forhandler, hvis den da kan. Det har dog og vil ikke have noget at gøre med modtagelse af Radio på nogen måde. |
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er med analog FM/AM tuner, det er ikke digital radio. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |