Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 14:57 |
Det er den samme situation ved radiokanaler modtget via satellit.. (altså radio sendt digitalt) Det er kun en selectorbox eller anden box beregnet til DVB-C, som kan modtage den slags radio...
Den type radio/wifi-klient, der kan modtage streamed input kan ikke direkte anvendes...
En HT(PC) kan anvendes med et dvb-c TV-kort og med det rigtige software.. PC-en kan så forbindes til Hifi-anlægget... Kunne være relevant, hvis der står en PC og kører alligevel...
Spørgsmålet er om der er så meget interessant på kabel-radio, som ikke kunne modtages via nettet i stedet?
Det er måske et lydkvalitets spørgsmål? F.eks. DAB er meget ringe kvalitet (mp2 og 192 kbit)..
Redigeret af avh - 23-August-2009 kl. 15:09
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
bimbobo
Super bruger
Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 15:05 |
|
IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 15:30 |
Bimbobo!
Er det ikke godt nok for dig at at tilslutte dit anlæg med et koax-kabel fra radio-stikket i væggen?
Redigeret af Vilhelm - 23-August-2009 kl. 15:31
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 17:15 |
Det betyder at det analoge FM radio signal bliver udsat for noget digital behandling. Det er ikke det samme som at modtage digital radio.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 23-August-2009 kl. 17:22 |
Vilhelm skrev:
Bimbobo!
Er det ikke godt nok for dig at at tilslutte dit anlæg med et koax-kabel fra radio-stikket i væggen?
|
Det er skam også, men jeg har ikke de "gode" kanaler, som Panaen fanger.
Så går jeg videre med min "søgning".. Det eneste som er sagen er Teac... men der er dårlige anmeldelser om hdmi og nogle andre ting.
Takker alle.. for svarene og forklaringer ![](smileys/smiley1.gif)
Mvh
|
IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 08:56 |
bimbobo.
Hvis du virkelig vil modtage radio, hvorfor så ikke bruge internettet? Du kan med en trådløs router eller via et netværkskabel, købe en lille internat-radiomodtager, som du forbinder til en forstærker. Så får du adgang til 10.000+ radiostationer fra hele verden - inkl. alle DAB-kanaler...
M.v.h.
|
bimbobo
Super bruger
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 21:58 |
..jeg vil gerne have det hele udenom internet.. &n bsp; &n bsp; &n bsp; Min kone og min søn vil gerne have det så simple som muligt inde i stuen, og en mini anlæg med all-in-one var den bedste løsning.
Men tak for ideen, jeg har en lignende opsætning på et andet værelse.
Mvh
|
|