recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital rf-modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital rf-modulator

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Burger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Digital rf-modulator
    Sendt: 31-Marts-2006 kl. 17:34

Hej allesammen

Findes der ikke en digital modulator, altså en enhed som laver et video og lyd signal om til digitale signaler, så man kan sende dem i et antennekabel, uden signaltab, til en eller flere modtagere i huset, der så laver det om til et RF- signal, eller et composite og lyd signal. Jeg ved det findes i trådløst format, men jeg har desværre ikke god erfaring med sådanne enheder.

MVH

Thomas

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 17:57

 

 Du kan sende signalet rundt til andre TV/rum, via modulatoren i DVB-T boksen. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Friis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 18:24

Hej

Jeg har lige hjemkøbt fra tyskland, en Humax DTT-4000. Den er med RF-modulator. Jeg kan finde den via ant. kabel til tv´et, men ikke over internt kabelnet - har dog ikke haft tid til at finde ud af hvorfor - fejlen må ligge i kabelforbindelsen, naturligvis.

Det er forøvrigt en fantastisk modtager, (dog lidt dyrt 214,24 EUR - ca. 1600 Kr.) men med MHP, auto undertext på dansk, fjernbetjening med kode til de fleste tv (betjen dit tv med Humaxs´ens fjernbetjening).

Læs her http://www.humax-digital.de/products/dtt-4000.asp

Købt her http://www.hm-sat-shop.de/zuv.es

Bestilt i lørdags - modtaget i torsdags - det må have været den sidste på lagert, jeg kan se den er i rest ordre nu - det er også en af de få Shops, der sender til DK- det er let, betal med visakort og pakken kommer med dk-post.

MVH - ejer af en MHP DIGITAL

Til top
kableguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 19:20
Blev fristet til at bestille en Humax DTT-4000 samme sted. Ser ud til, at den også kan VHF, som min lokale antenneforening forlanger. Så må jeg se, hvornår den dukker ab 
Til top
Friis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2006 kl. 22:34

Hej igen

Jep, knaldgod modtager ( i øvrigt de 214,24 EUR er total pris ink. fragt )

Der er også kortlæser i, men jeg ved dog ikke, om det er conax eller viasat?

MVH Benny

Til top
kableguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 12:36
Hej Friis,

har læst om en anden Humax, der ikke kan vise ÆØÅ i EPG.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10750& KW=mine+erfaringer
Hvordan er det med æøå på en Humax DTT-4000 ?
Til top
Friis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 14:11

Hej

Jo da, i mhp menyen og i guiden er det med æøå.

I texttv er det med ä ö, og det er bestemt til at leve med.

Jeg syntes i øvrigt, at de danske forhandler ikke var klar med de bedste modeller til premiæren. Og derfor tror jeg, at der vil blive kasseret mange settopboxe, de fleste er efter min mening ubrugelige. At kvickly og superbrugsen sælger en box, der er kaseret i sverige er uforståligt, de siger at der kommer en update, men det løser ikke problemet læs selv her -

  http://bildirutan.se/index.php?option=com_content&task=v iew&id=172&Itemid=2

MVH Benny

pss.

Mindstekrav:

MHP, auto undertext, rf modulator.

gerne en med twintuner og hd og overstånede, så er jeg køber

 

Til top
kableguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 16:40
Ja, man er virkelig på herrens mark, med mindre man virkelig sætter sig ind i sagerne. Og det er ikke let, da der er en del teknik, som er rimelig ukendt for de fleste.

Jeg får selv signal fra en antenneforening. Antenneforeningen skriver bare, at boksen skal kunne modtage VHF-frekvenser, uden at henvise til et eksempel på udstyr med denne mulighed.
I dette forum har flere påstået, at det ikke kan lade sig gøre at modtage via antenneforening, men jeg tror faktisk antenneforeningen er påtvunget via lovgivning at levere signalet.

Jeg har valgt en Humax 4000 som dig, for at være klar til MHP, hvis det ellers kan bruges til noget.
Twintuner er åbenbart ikke muligt pt, når man også vil MHP, for en overkommelig pris.
HD er den sidste pind. Jeg har egentlig bestilt en Sony HX-720, og den håber jeg virkelig kan modtage signal via Humax'en. Jeg ønsker at jeg både kan se DVB-T udsendelser på TV og optage med Sony'en samtidig.
Om det kan lade sig gøre må komme an på en prøve; jeg gider ikke søge/gætte mere.

Her på forum er de fleste tråde farvet af, hvilken modtager man selv har bestilt/købt, og hvor man får signalet fra. Det kan godt virke lidt uoverskueligt. Jeg vil gøre mit til, at der kommer en tråd om DVB-T via VHF, når jeg får noget at prøve med
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 16:52

Oprindeligt skrevet af kableguy kableguy skrev:

Jeg får selv signal fra en antenneforening. Antenneforeningen skriver bare, at boksen skal kunne modtage VHF-frekvenser, uden at henvise til et eksempel på udstyr med denne mulighed.

Ja, det er et problem hvis de ligger signalet i den nedre del af VHF (kanal 2-12). Teknisk set må det digitale signal slet ikke ligge der, da det fylder mere end sådan en VHF kanal kan indeholde.

Hvis antenneforeningen ser stort på det, så risikerer man dels problemer med modtagelsen, men endnu værre - skal man måske lede langt efter en digital modtager der kan modtage VHF.

Oprindeligt skrevet af kableguy kableguy skrev:

I dette forum har flere påstået, at det ikke kan lade sig gøre at modtage via antenneforening, men jeg tror faktisk antenneforeningen er påtvunget via lovgivning at levere signalet.

Ja, de digitale signaler er must-carry.

I begyndelsen var det meningen, at de kun skulle være must-carry såfremt der var andre digitale signaler i antenneforeningen. Men nu hedder det sig, at signalerne bliver must-carry for alle antenneforeninger pga. den specielle kanal for tegnsprogstolkning som kun er til rådighed på DTT nettet.

Must-carry gælder dog hele det multiplex som indeholder DR1, DR2, Tegnsprogstolkning og TV2.

Mindre fællesantenner kan vælge at lægge det digitale signal ud direkte.

Men de store kabel-tv anlæg og fællesantenner der fødes fra TDC kabel-tv eller Stofa, vil dog bruge hhv. Selector og Stofabox istedet for de normale digitale modtagere.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu